سپاه پاسداران، پایگاه نظامی عین الاسد آمریکا را درهم کوبید نخستین سیلی

بامداد روز گذشته خبر حمله ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا واقع در عراق یک بار دیگر بعد از ترور سردار سلیمانی جهان را با یک شوک دیگر مواجه کرد. شاید فکر نمی‌‌کردند که ایران به این زودی پاسخ اقدام تروریستی آمریکا را بدهد و یا بیشتر گمانه‌ها بر این بود که ایران در قالب اقدام نیابتی پاسخ خواهد داد. اما نزدیک به ساعت 2 بامداد روز گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک عملیات به نام شهید سلیمانی ده‌ها فروند موشک به‌ سمت پایگاه عین الاسد که مقر آمریکایی‌ها در عراق است، شیک کرد. این عملیات با رمز «یا زهرا(س)» نیروی هوافضای سپاه، با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، شروع شد و پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را درهم کوبیدند. دقایقی بعد از این عملیات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای این خبر را تایید کرد و گفت: این اقدام پاسخی بود به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک این پیروزی بزرگ به امت اسلامی و مردم فداکار و عظیم‌الشان ایران اسلامی در بیانیه خود اعلام کرد: «به شیطان بزرگ، رژیم سفاک و مستکبر آمریکا هشدار می‌دهیم هر شرارت مجدد و یا تحرک و تجاوز دیگر با پاسخ‌های دردناک‌تر و کوبنده‌تری مواجه خواهد شد. به دولت‌های متحد آمریکا که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی این کشور قرار داده‌اند اخطار داده می‌شود هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدا اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت. به هیچ وجه رژیم صهیونیستی را در این جنایات جدای از رژیم جنایتکار آمریکا نمی‌دانیم. به مردم آمریکا توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از خسارت‌های بیشتر، سربازان آمریکایی را از منطقه فراخوانده و اجازه ندهند با نفرت‌افزایی روزافزون رژیم ضدمردمی حاکم بر ایالات متحده جان نظامیان آن کشور بیش از این به خطر افتد».
بعد از انجام عملیات موفق سپاه پاسداران، علی ربیعی، سخنگوی دولت در صفحه توئیترش نوشت: از عملیات موفق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تحقق وعده صادق تشکر و حمایت می‌کنیم. به همان جایی که حمله از آن صورت گرفته بود پاسخ مشروع داده شد. ما به دنبال جنگ نبوده‌ایم اما هر تجاوز دیگری پاسخ سخت‌تر و کوبنده‌ترخواهد گرفت.
سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران هیئت دولت نیز خاطر نشان کرد: در این عملیات پایگاه آمریکا بدون امکان واکنش پدافندی هدف قرار گرفت. ما جنگ‌طلب نیستیم اما این پاسخ حق مشروع ماست. اگر آمریکا واکنش نشان دهد، اقدامی متقابل و شدیدتری خواهیم داشت.


در همین راستا سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی درپی عملیات مقتدرانه دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به سردمداران کج‌فهم رژیم تروریستی ایالات متحده آمریکا هشدار داد این عملیات غرورآفرین تنها بیانگر گوشه‌ای از توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و در پاسخ به اقدام تروریستی رژیم آمریکا در به شهادت رساندن شهید بزرگوار سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی است و از این پس هرگونه شرارت جدید آمریکا با پاسخی قوی‌تر، کوبنده‌تر و با وسعت بیشتر مواجه خواهد شد.
در ادامه واکنش‌ها به این عملیات سپاه، سردار رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به پاسخ جمهوری اسلامی ایران به اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همرزمان او و موشک‌باران یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق (پایگاه عین‌الاسد) به ایسنا، گفت: این مرحله از اقدام تلافی‌جویانه سپاه علیه تروریسم آمریکایی ضعیف‌ترین سناریوی جمهوری اسلامی ایران بود که در راستای مطالبه‌ ملی برای انتقام خون پاک شهید سلیمانی و همراهانش به اجرا گذاشته شد.
همچنین حسام الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری با اشاره به موشک‌باران یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق توسط جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اقدام اخیر ایالات متحده در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همرزمان او در توئیتر خود یادآور شد: هر اقدام نامطلوب نظامی از سوی آمریکا در سطح منطقه با یک جنگ تمام عیار منطقه روبه‌رو می‌شود.
همچنین محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در جمع خبرنگاران با اشاره به حمله سپاه پاسداران به پایگاه هوایی آمریکا در عراق گفت: در ارتباط با موضوع آمریکایی‌ها از ابتدا اعلام کردیم این کار بدون پاسخ نمی‌ماند. همان طوری که نظام دولت و مردم وعده کرده بودند این کار (انتقام) انجام شد و اقدام مهمی بود.