حاج قاسم متعلق به همه بود

رضا جعفری‪-‬ 1 - افزایش قیمت‌ها در ابتدای سال ۹۷ و پس از خروج آمریکا از برجام و در نتیجه محدودیت فعالیت‌های اقتصادی ناشی از آن و تاثیر منفی بر زندگی مردم بالاخص کاهش شدید قدرت اقتصادی طبقات متوسط به پایین جامعه در اثر افزایش چند برابری قیمت کالاها ، خدمات، مسکن، بهداشت و ... و قریب به یک سال پس از آن، گران شدن ناگهانی و مدیریت نشده نرخ بنزین در هفته آخر دی‌ماه ۹8 اسباب نگرانی و اضطراب قشر وسیعی از جامعه که طبقات متوسط و پایین و ضعیف جامعه را در دست و پنجه زدن با مسائل زندگی ناشی از تبعات آن در افزایش مجدد حداقل ضروریات زندگی فراهم کرد و منجر به واکنش آنها که با ورود عده‌ای به ماجرا اعتراضات شکل خشونت و اغتشاش به خود گرفت که متاسفانه حوادث ناگواری را در پی داشت و اتفاق افتاد آنچه که نباید! در این ماجرا آنچه بدیهی می‌نماید و همانطور هم که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند مسلما عده‌ای بی‌گناه در جریان این حوادث جان خود را از دست دادند که از جمله عده کثیری از افرادِ معترض به سیاست‌های نادرست اقتصادی دولت بودند.
2 - ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی سردار رشید
و پرورش یافته مکتب انقلاب اسلامی توسط مدعیان مبارزه با تروریسم و سپس واکنش واحد و یکپارچه و همدلِ ملت غیور ایران در شهرهای مختلف کشور، از شرکت در مراسم تشییع در شهرهای مختلف تا اظهار ناراحتی و درخواست انتقام در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی(اصولگرا و اصلاح طلب) و از سوی چهره‌های مختلف اعم از نویسندگان، هنرمندان، ورزشکاران و ... و بالاخره تصویب «طرح سه فوریتی انتقام سخت» با رای 100 درصدی نمایندگان مجلس و پس از آن اعلام رضایت و احساس شعف آحاد ملت از اقدام سریع سپاه پاسداران در حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق، نشان داد که ملت ایران آنگاه که خدمتگزاران واقعی خود را تشخیص دهند تا پای جان به عهد و وفای خود در همراهی با آنها پایبند بوده و قدرشناس خدمات آنها می باشد.
نتیجه: با وقوع حوادث آبان‌ماه و سپس تمرکز سپهر سیاسی کشور بر انتخابات اسفندماه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، برخی تحلیل‌ها نشان از ناامیدی جناحی داشت که اسباب پیروزی دولت مستقر در انتخابات ریاست جمهوری سال92 و حمایت از برنامه‌های او را پس از استقرار برعهده داشتند و جناحی دیگر با امید به رویگردانی قشر عظیمی از رای دهندگان به آقای روحانی به دلیل عدم عمل به وعده‌های داده شده خود را پیروز انتخابات می‌دانستند و در این رقابت انتخاباتی هر یک دیگری را به همراهی با آشوبگران، خیانت، سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی در برابر برنامه‌های دولت، کاسبان برجام، وابستگان بیگانه و... متهم نموده و هر کدام از این مفاهیم ابزاری در راستای منفعل و از میدان بدرکردن رقیبِ خود بر سرِ کسب قدرت استفاده می‌کردند؛ اما شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و حضور یکپارچه آحاد مردم اعم ازاصلاح‌طلب و اصولگرا ، نویسنده و هنرمند و ... و حتی کسانی که در جمع معترضان (نه اغتشاشگران) آبان ماه بوده اند نشان داد که همگی دل در گرو انقلاب داشته، توسعه و پیشرفت و تعالی کشور خود را خواستارند و این امر محقق نخواهد شد جز با وجود تضارب همه این اندیشه‌های متفاوت؛ چرا که رشد و توسعه در گروه تضارب آرا و اندیشه‌هاست که شکل می‌گیرد. پس بیایید و بیاییم شهادت حاج قاسم و حضور بی‌نظیر ملت در پاسداشت این خدمتگزارِ واقعیِ خود را ابزاری جهت مسکوت و منکوب کردن جناح مقابل خود که دل در گرو کشور و انقلاب دارند قرار نداده و هر نقد و اعتراضی را به پای بیگانگان و مخالفان دولت و ... قرار ندهیم. همانطور که حاج‌قاسم وابسته به هیچ جناحی نبود، او متعلق به همه بود.