اختصاص ۱۸۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت‌های سیل در سیستان و بلوچستان

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، محمد باقر نوبخت شامگاه پنج شنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان که در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: ۴۴هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی در۹ ماهه امسال در کشور پرداخت شده، در حالی که مجموع هزینه سال گذشته ۴۳ میلیارد تومان بوده است.
وی بیان کرد: از این میزان هزار و ۱۰۰میلیارد تومان وام با کارمزد پایین و ۷۰۰ میلیارد تومان وام بلاعوض برای بهسازی و ساخت منازل روستاییان خسارت دیده از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است. معاون رئیس‌جمهور گفت: میزان خسارت برآورد شده ناشی از سیلاب در کشور ۳۸هزار میلیارد تومان بوده که تاکنون ۲۰هزار میلیارد تومان تخصیص یافته و پرداخت شده است.
وی افزود: پرداخت‌های مورد نیاز در بخش جاری کشور انجام شده و در بخش عمرانی هم ۴۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی در ۹ماهه امسال در کشور پرداخت شده است. نوبخت بیان کرد: تا پایان سال آینده هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه‌آهن را در کشور تأمین بودجه می‌کنیم و تحویل می‌دهیم که راه‌آهن چابهاربه زاهدان یکی از این طرح‌هاست.
در پایان این نشست تفاهمنامه‌ای برای ساخت ۱۴هزار و ۱۰۰ واحد روستایی، ۲۱ واحد شهری، ترمیم ۸ هزار واحد شهری و روستایی، احداث و ترمیم ۵ هزار واحد دامی و تهیه لوازم معیشتی ۱۱ هزار واحد مسکونی تا پایان سال ۹۹ با همکاری دولت، بنیاد مسکن و استانداری سیستان و بلوچستان امضا شد.