واکنش‌ها به نتایج تجدیدنظر بررسی صلاحیت نامزدها

پس از آن که سخنگوی شورای نگهبان از تایید صلاحیت حدود هشت نماینده رد صلاحیت شده در نشست خبری اخیر خود خبر داد، روز گذشته محمدرضا بادامچی نماینده تهران  در گفت و گو با ایسنا اعلام کرد : من به همراه  بهمن طاهرخانی نماینده تاکستان، محمدعلی وکیلی نماینده تهران و زهرا ساعی نماینده تبریز در زمره این نمایندگان تایید صلاحیت‌شده هستیم. همچنین ایلنا خبر داد که  جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده تایباد، قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر و رحیم زارع نماینده آباده نیز در این مرحله تایید صلاحیت شدند.
محسن مهدیان درباره تایید صلاحیت اش پس از آن که ابتدا رد صلاحیت شده بود، در یادداشتی نوشت: ما نقد می کنیم و از خطا ها و حتی ظلم ها می گوییم اما چون ساختارها  وقوانین جمهوری اسلامی را به امضا و برآمده از مردم می دانیم برایش حرمت قائلیم و راه اصلاح را نه در منیت ها و قلدرمآبی ها، بلکه در خود قانون می دانیم. ما قصور و تقصیر ها را می بینیم و فریادش می کنیم اما چون حرکت کلی انقلاب را به سمت ظهور حق و سنت محوضت و خالص سازی الهی به سمت روشنایی می دانیم، سراپا امیدیم و اقدام. ایسنا نیز گزارش داد که در این بین علی مطهری، محمود صادقی، غلامرضا حیدری، فاطمه سعیدی و طیبه سیاوشی نمایندگان تهران که رد صلاحیت شده بودند، در این مرحله نیز مجدد صلاحیتشان احراز نشد.
به گزارش ایسنا، صادقی در توئیتی اعلام کرد که بنا بر اعلام فرمانداری تهران هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان صلاحیت او را رد کرده است.همچنین غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده رشت در توئیتی اعلام کرده است که صلاحیت او نیز مورد تایید قرار نگرفته است.علیرضا رحیمی نماینده تهران هم از کسانی است که به رغم تایید صلاحیت در مراحل قبلی یعنی در هیئت‌های اجرایی و هیئت نظارت در استان، صلاحیت اش توسط شورای نگهبان رد شد.   علی مطهری نیز در واکنش به رد صلاحیت‌‌اش در بیانیه ای
با تاکید بر این که این نامهربانی‌ها را به دل نمی‌گیرم چون خود را از صاحبان این انقلاب می‌دانم ،نوشت: مردم را به شرکت فعال در انتخابات مجلس یازدهم دعوت می کنم چرا که مشارکت بالا در این انتخابات پیام خوبی برای دنیا خصوصاً آمریکا و اروپا و صهیونیسم دارد. وی در عین حال باادعای این که یک  عضو حقوقدان شورای نگهبان در جلسه‌ای که به دعوت شورا به آن جا رفتم تلویحاً گفت شما باید همان را بگویید که ما می‌گوییم، لرزه بر اندامم انداخت و در یک لحظه فکر کردم که دارم خواب می‌بینم افزود :از آن جهت که با این نگاه شورای نگهبان آزادی بیان محدودتر و نقش مردم در تعیین سرنوشت‌شان کمرنگ‌تر می‌شود، برای آینده انقلاب اسلامی نگران شدم.به گزارش تابناک همچنین شهیندخت مولاوردی، در انتقاد از رد صلاحیت خود نوشت: «بزرگواران پاسدار احکام اسلام و قانون اساسی حتی نیاز ندیدند حداقل حفظ ظاهر کنند و طبق اصل «البینه علی المدعی» صورت قانونی و شرع را مراعات کنند؛ نه تماس تلفنی، نه مطلع کردن از دلایل و مدارک رد صلاحیت و نه دعوت به جلسه حضوری درخواستی جهت ارائه توضیحات و دفاعیات!» 


کدخدایی: وارد مرحله دوم بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان شده‌ایم
در عین حال عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفت :اکنون وارد مرحله دوم بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان شده‌ایم و اگر مدارک جدیدی در مرحله دوم به دست شورای نگهبان برسد می‌تواند بر تایید صلاحیت‌ها و تجدیدنظر تاثیر داشته باشد. به گزارش ایسنا، سخنگوی شورای نگهبان همچنین از آغاز به کار سامانه اینترنتی این شورا با عنوان «مردم ناظر» به نشانی «mardomnazer.shora-gc.ir» برای دریافت گزارش و اسناد تخلفات انتخاباتی از سوی مردم خبر داد و گفت: مردم می‌توانند در تماس با این سامانه الکترونیکی، گزارش تخلفات را مستقیم برای ما ارسال کنند و ما هم متعهد می‌شویم که در آینده، گزارش اقداماتمان را از بررسی گزارش‌های مردمی به اطلاع آنان برسانیم. کدخدایی افزود: مردم از طریق این سامانه می‌توانند عکس، فیلم یا هر فایل مرتبط با اسناد و تخلفات انتخاباتی را برای ما ارسال کنند.
کدخدایی گفت: این سامانه در مرحله نخست صرفا دریافت کننده گزارش‌های مردمی و تخلفات انتخابات است که در شورای نگهبان بررسی و تجزیه و تحلیل می‌شود و گزارش اقدامات ما نیز در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.