خبر تلگرامی

> خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در حاشیه نشست وزیران دفاع ناتو در بروکسل با مارک اسپر، همتای آمریکایی خود دیدار کرد. طرفین در این دیدار درباره مسائل امنیتی و دفاعی در سوریه و عراق تبادل‌نظر و بر اهمیت مشارکت ملموس‌تر آمریکا و ناتو برای حل بحران ادلب تاکید کردند. به گزارش ایسنا، وزیر دفاع ترکیه همچنین در این دیدار خرسندی کشورش از اظهارنظرهای مقامات واشنگتن درباره رخدادهای اخیر ادلب را به همتای آمریکایی خود اعلام کرد. وزیر دفاع ترکیه گفت، آمریکا و ناتو به خصوص بعد از تحولات اخیر در ادلب سوریه باید مشارکت‌های بیشتری داشته باشند. پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه گفته بود، مذاکره با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی او درباره اوضاع ملتهب ادلب سوریه بعید نیست.
> «اندرو ویکی»، نماینده پارلمان استرالیا، اعلام کرد که بناست در روزهای آینده با «جولیان آسانژ»، بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکیلیکس، در زندان بلمارش دیدار و در جهت آزادی او لابی‌گری کند. به گزارش ایلنا ، وی گفت که این دیدار بناست ۱۵ یا ۱۶ فوریه صورت گیرد. این سیاستمدار استرالیایی گفت: «هدف از این دیدار بررسی سلامتی آسانژ و رفاه او و همچنین تحقیق درباره شرایط نگهداری او است. می‌خواهم به جولیان اطمینان دهم که گرچه از حمایت دولت استرالیا برخوردار نیست اما آدم‌های بسیاری در جهان هستد که از او حمایت می‌کنند، به‌ویژه در این کشور.»
> وزارت دفاع تایوان در بیانیه ای اعلام کرد
که هواپیماهای نیروی هوایی آمریکا شامل بمب‌افکن‌ های بی-۵۲ این کشور در نزدیکی این جزیره به گشت زنی پرداخته اند. به گزارش مهر، بر اساس اعلام وزارت دفاع تایوان، هواپیماهای «اِم‌سی-۱۳۰» آمریکا در اقدامی تحریک‌آمیز علیه پکن در جنوب این منطقه به گشت‌ زنی پرداخته‌اند.