آخرین نسخه صف در ایران و 5 سال حبس برای شوخی خرکی !

 کلاس تحلیل ماکت معماری مخصوص 5 ساله ها!
تضمین درباره پرورش استعدادها و شکوفا کردن خلاقیت های کودک و تبدیل او به فردی نخبه، وعده‌های جذابی است که هر پدر و مادری را جذب می کند. اما در این میان عده ای کیسه های بزرگی برای خالی کردن جیب مردم با وعده های آن چنانی دوخته اند. به تازگی هم گزارشی در فضای مجازی دست به دست شد که از برنامه های عجیب و غریب مهد کودک های لاکچری حکایت داشت. در گزارش ایران آمده است که برای کودکان 5 تا 6 ساله در برخی مهد کودک ها کلاس آموزش معماری و تحلیل ماکت توسط یک فوق لیسانس معماری برگزار می شود که واکنش های زیادی را به همراه داشت. کاربری نوشت: «کودک پنج ساله چه درکی از معماری داره که براش کلاس معماری میذارن؟!» کاربر دیگری نوشت: «یه عده برای این که بهشون بگن لاکچری حاضرن به هر چرندی پول بدن و یه عده هم فهمیدن و به هر طریقی ازشون پول میگیرن.»
 
 سرقت با گدایی!
درباره روش های سرقت گوشی در همین ستون بارها نوشته ایم. به تازگی هم ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که از روش جدیدی پرده بر می داشت. در این ویدئو پسر بچه ای به بهانه دریافت کمک مالی به سوژه مد نظرش چسبیده و با آویزان شدن به فرد گوشی همراه او را از جیبش به سرقت می برد. کاربران به این نوع سرقت واکنش های زیادی نشان دادند. کاربری نوشت: «این بچه ها زیر نظر یک باند در حال کار کردن هستن و بهشون حسابی آموزش دادن و الا هیچ آدمی از بدو تولد دزد نیست.» کاربر دیگری نوشت: «جمع کردن این بچه ها از سطح شهر به تنهایی کاری رو پیش نمی بره، چون از روز بعد یه عده بچه دیگه پیدا میشن، باید برای مقابله با این معضل مافیای اون رو از بین برد.»
 


 وقتی صف دوست داریم!
صبح روز گذشته بنا به دستور رئیس جمهور قطعه یک آزادراه تهران – شمال برای چند ساعت به صورت آزمایشی بازگشایی و همین باعث شد بسیاری برای این که اولین نفری باشند که چرخ خودروی شان بر روی این آزادراه حرکت می کند، صف طولانی ایجاد کنند که تصاویر آن در فضای مجازی بسیار باز نشر شد. کاربری که خود در این صف حضور داشته زیر سلفی که در این بزرگراه گرفته بود، نوشت: «خیلی کیف میده جزو اولین ها باشی که یه جا رو فتح می کنی.» کاربر دیگری در پاسخ به کاربر قبل نوشت: «خوبه حالا قدم به یه بزرگراه گذاشتی اگه یه جا رو کشف می کردی چه می کردی تو ..» کاربری هم نوشت: «اصلا ما ملت صف دوستی شدیم هر جا صف باشه وا می ایستیم خواه خرید ماشین چند صد میلیونی، خواه افتتاح یه بزرگراه.»
 
5 سال حبس برای شوخی خرکی!
شوخی با کرونا هم اولین قربانی خودش را گرفت. ویدئویی در شبکه های اجتماعی از رفتار یک روس در مترو منتشر شد که بازتاب وسیعی داشت و باعث پنج سال حبس برای او شد. در این ویدئو مرد روس برای این که دیگران را بترساند طوری وانمود می کند که انگار کرونا دارد. هرچند با این کار بازهم عده ای به کمک او رفتند ولی این حرکت برخی را هم نگران کرد و همین شوخی باعث شد که پلیس روسیه این فرد را بازداشت و به 5 سال حبس محکوم کند. این ویدئو خیلی زود بازتاب جهانی پیدا کرد و واکنش کاربران ایرانی را هم در پی داشت. کاربری نوشت: «احتمالا می خواسته این جوری مردم پاشن بره بشینه روی صندلی مترو که حالا باید بشینه روی صندلی زندان.» کاربر دیگری نوشت: «فیلم برداری که این ویدئو رو پخش کرده هم باید می گرفتن اون بوده که منتشر کننده ترس بوده.»
 
پنچر کردن راهش نیست!
«پارک = انفجار»، «پارک= پنچری» این ها نوشته های پلاکاردهایی است که حتما تا به حال دیده اید و شاید خود شما هم روی در پارکینگ تان نصب کرده باشید.  پلاکاردهایی که در اصل جرم هستند و تهدید محسوب می شوند. اما در شبکه های اجتماعی برای راحت شدن از خودروهایی که جلوی در منزل یا پارکینگ شما پارک کرده اند، روشی معرفی شده که بازنشر زیادی داشته است. در این روش گفته شده شما اگر صاحب خودرویی را که سد معبر کرده نمی‌شناسید، کافی است شماره پلاک خودرو را به شماره ۲۱۸ راهور اطلاع دهید تا با گرفتن شماره همراه صاحب خودرو ایشان را مطلع کنند تا با جابه جایی وسیله نقلیه خود، رفع سد معبر کند! کاربری نوشت: «به 110 هم زنگ بزنید بهتون کمک می کنه ولی کاش واقعا یاد بگیریم که جلوی پل یا پارکینگ خونه کسی پارک نکنیم.»
 
 صدای کارگران را بشنو آقای مدیر!
در میان همه عکس‌ها و ویدئوهایی که از برف سنگین رشت منتشر می‌شود، ویدئویی هم از یکی از کارگران شریف شهرداری رشت منتشر شده که واکنش کاربران زیادی را به همراه داشته است. این کارگر مسن در حالی که لباس مناسبی هم در سرمای این روزهای رشت به تن ندارد، رو به دوربین می‌گوید: «مدیران ما توی دفترهای خودشان با کت و کاپشن می‌نشینند و فکر ما را نمی‌کنند. من سه ماه است حقوق نگرفته‌ام و پول ندارم کاپشنی بخرم یا شکمم را سیر کنم. حالا خانواده ام هیچ، هم شکم خودم را نمی‌توانم سیر کنم». این مرد در حالی این حرف‌ها را می‌زند که یک نایلون پلاستیکی بر تن کرده و دستکش هم ندارد. کاربری نوشت: «این نهایت بی‌کفایتی اون دسته از مسئولانیه که جاشون گرمه و از وضعیت کارگرهای زیر مجموعه شون خبر ندارن».