دومین جلسه دادگاه روح‌الله زم زم: اتهام افساد فی‌الارض را قبول ندارم

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات روح‫الله زم معروف به نیما روز یکشنبه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.
با دستور رئیس دادگاه نماینده حقوقی معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری به عنوان یکی از شکات پرونده در جایگاه حاضر شد و اظهار کرد: نهاد ریاست جمهوری به سبب انتشار نامه‌ای جعلی به تاریخ ۹ اسفند ۹۶، در کانال آمد‫نیوز ناظر بر موافقت ریاست جمهوری با حضور بانوان در ورزشگاه آزادی از آقای روح‫الله زم و گردانندگان کانال آمد‫نیوز شکایت دارد و از دادگاه محترم تقاضا دارد اتهام جعل نامه با سربرگ نهاد ریاست جمهوری و انتشار آن در کانال آمد‫نیوز را پیگیری کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، قاضی روال قانونی جلسات دادگاه را به متهم متذکر شد و به او اعلام کرد که در جلسه قبل که کیفرخواست قرائت شد فرصت برای استماع داشته است و همچنین چند جلسه نیز با وکیلش برگزار کرده است. رئیس دادگاه تصریح کرد: شما درخصوص اتهام افساد فی‫الارض که منتسب به شماست توضیح بفرمایید. روح‫الله زم بیان کرد: من اتهام افساد فی‫الارض را قبول ندارم.
رئیس دادگاه از متهم پرسید: چه سالی از ایران خارج شدید؟ که متهم جواب داد: در سال ۹۰.


قاضی پرسید: در چه سالی دستگیر شدید؟ که متهم اعلام کرد: سال ۸۸ بازداشت شدم و دو ماه زندان بودم.
رئیس دادگاه از متهم پرسید: نحوه خروج خود از کشور را توضیح دهید. که متهم پاسخ داد: سال ۹۰ به همراه پدرم و خانواده قصد سفر حج را داشتیم، اما من به حج نرفتم و عازم مالزی شدم.
قاضی خطاب به متهم گفت: یعنی شما به نیت حج عمره از کشور خارج شدید که زم پاسخ داد: خیر؛ بین سفر من به مالزی و سفر خانواده‫ام به حج دو الی سه روز فاصله بود و تا یک روز بعد از آنکه به مالزی برسم، خانواده‌ام از من خبری نداشت.
رئیس دادگاه از متهم پرسید: در مالزی مشغول چه اموری بودید؟
زم پاسخ داد: در آنجا مشغول تور لیدری بودم و یک ماشین خریده بودم و امور گردشگری مرتبط با توریست‌های ایرانی را انجام می‌دادم.