واعظی: نهادی که لوایح FATF را معطل نگه داشت، پاسخگوی مردم باشد


رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت تمام همت و توان خود را برای ایجاد فضای مناسب در زمینه فعالیت‌های اقتصادی به کار گرفته است، گفت: دولت تمهیدات و برنامه‌ریزی‌هایی اندیشیده تا آثار اقدام روز جمعه FATF را خنثی کند.  به گزارش ایرنا، محمود واعظی در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری استان فارس با اشاره به تصمیم اخیر گروه ویژه اقدام مالی درباره ایران و تشکر از مجلس و شورای نگهبان که لوایح مرتبط با «اف ای تی اف» را تأیید کرده‌اند، گفت: متأسفانه این لوایح حدود یک سال در مجمع تشخیص مصلحت معطل و بلاتکلیف ماند تا در نهایت به وضعیت کنونی رسیدیم و قاعدتاً باید همان نهادی که این لوایح را معطل نگه داشت، پاسخگوی مردم هم باشد.
 وی با تأکید بر حمایت دولت از فعالیت بخش خصوصی و واگذاری بنگاه‌های دولتی به این بخش گفت: دولت و شخص رئیس جمهوری معتقدند تا وقتی که اقتصاد کشور توسط بخش خصوصی اداره نشود، این اقتصاد شکوفا نخواهد شد لذا نسبت به واگذاری امور به بخش خصوصی اهتمام جدی و ویژه‌ای داریم. واعظی با اشاره به اینکه شرایط اجتماعی و سیاسی کشور بعد از انتخابات دوم اسفند تغییر خواهد کرد و با خارج شدن از فضای رقابت‌های انتخاباتی، شاهد فضای آرام‌تری در اداره امور کشور خواهیم بود، گفت: به همه منتخبان مجلس در سراسر کشور تبریک می‌گویم. امروز همه باید به انتخاب مردم احترام بگذاریم و بنای دولت بر این است که همان طور که با مجلس فعلی همکاری و تعامل داشته، با مجلس آینده نیز همین روند را با قوت ادامه دهد.
رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: در سفر رئیس جمهوری به استان فارس تعهد شد که ۹۹۲ میلیارد تومان برای توسعه استان اختصاص یابد و تا امروز حدود ۲ هزار و ۷۹۱ میلیارد تومان یعنی سه برابر تعهد اعلام شده بودجه برای استان اختصاص یافته است.