۵۹۳ مبتلا و ۴۳ فوتی




گروه اجتماعی  / سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بهبود ۱۲۳ نفر از مبتلایان قطعی به بیماری کرونا خبر داد.


به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما، کیانوش جهانپور در جمع خبرنگاران گفت: از آغاز شیوع بیماری «کووید ۱۹» تاکنون ۵۹۳ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.
وی افزود: آمار رسمی ۲۴ ساعت گذشته با توجه به آخرین یافته‌های آزمایشگاهی ۲۰۵ نفر مبتلای قطعی به «کووید ۱۹» داشته‌ایم که این آمار در استان‌های مختلف به این شرح است:
۵۲ نفر در تهران، ۲۱ نفر در قم، ۱۷ نفر در گیلان، ۲۲ نفر در گلستان (این استان به کانون شیوع تبدیل می‌شود)، یک نفر ایلام، ۸ نفر فارس، ۶ نفر آذربایجان شرقی، ۴ نفر سمنان، ۶ نفر قزوین، یک نفر سیستان و بلوچستان، ۱۲ نفر اصفهان (کاشان تعداد مبتلایان در کاشان رو به افزایش است)، ۱۸ نفر مرکزی (به دلیل نزدیکی به قم تعداد مبتلایان در استان مرکزی رو به افزایش است)، ۱۲ نفر مازندران، یک نفر خراسان جنوبی، ۳ نفر اردبیل، ۸ نفر البرز، ۵ نفر کردستان، ۴ نفر خوزستان و ۴ نفر یزد تاکنون به این بیماری مبتلا شده‌اند.
سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد بهبود یافتگان ۱۲۳ نفر از استان‌های مختلف بوده‌اند و ما همچنان تأکید بر خودمراقبتی و رعایت بهداشت فردی داریم.
 جهانپور گفت: با رعایت کاهش تردد، کاهش سفر‌های شهری، رعایت بهداشت فردی و عمومی و حضور نیافتن در تجمعات می‌توانیم از این بیماری مصون بمانیم.
جهانپور با بیان اینکه روند تولید مواد ضدعفونی هم رو به افزایش است، گفت: هم‌اکنون تجهیزات حفاظتی و ضدعفونی‌کننده و تولید این مواد ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه آزمایش برای جمعیت عادی افراد توصیه نمی‌شود، گفت: نتیجه آزمایش قطعی ابتلا به این بیماری ظرف ۴۸ ساعت اعلام می‌شود و آزمایش دادن و نگرانی بعد از آن بی‌مورد است، زیرا آزمایش سلامت عمومی افراد را تعیین نمی‌کند و در صورت مشاهده علائم مشکوک ۱۴ روز افراد قرنطینه می‌شوند.