ما نمی‌توانیم پلیس جهان باشیم

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، در آینده نزدیک شخصا با رهبران طالبان دیدار خواهد داشت و انتقاد از توافقی که ایالات متحده با این گروه شبه‌نظامی در افغانستان امضا کرده است، رد کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا چندین ساعت پس از آنکه نمایندگان آمریکا و طالبان توافقی را امضا کردند که راه را برای خروج کامل نیروهای خارجی هموار می‌کند و گامی به سمت خاتمه جنگ ۱۸ ساله در افغانستان است، صحبت کرد.
ترامپ در کنفرانسی مطبوعاتی در کاخ سفید گفت، این توافق باید به ایالات متحده اجازه دهد تا نیروهایش در افغانستان را از ۱۳ هزار تن به ۸۶۰۰ تن کاهش بدهد. او احتمال کاهشی فراتر از این تعداد را رد کرد اما گفت ایالات متحده در صورت نیاز می‌تواند فورا نیروها را به این کشور بازگرداند. رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین در یک کنفرانس سیاسی محافظه‌کار در حومه مریلند گفت، اگر طالبان به تعهداتش پایبند باشد، این جنگ به پایان خواهد رسید. او گفت: ما نمی‌توانیم پلیس جهان باشیم.
سایر اخبار این روزنامه
آیا آلودگی هوای تهران در روزهای خلوت خیابان‌های پایتخت سهم خودروها از آلایندگی را زیر سوال می‌برد؟ علیرضا صدقی عبور از گپ گفتمانی در پساکرونا «ابتکار» دلایل ساخته‌ نشدن سریال‌های طنز پرطرفدار در سال‌های اخیر در صدا و سیما را بررسی می‌کند جانشین فرمانده ناجا از معرفی 180 وب‌سایت شایعه‌پراکن به مراجع قضایی خبر داد سرکوب کرونا با خودروهای یگان ویژه «ابتکار» تازه‌ترین تحولات میدانی جنگ داخلی در سوریه را بررسی می‌کند قمار بزرگ اردوغان در ادلب «ابتکار» جزئیات میزان افزایش حقوق کارمندان دولت در لایحه سال ۹۹ را بررسی کرد حقوق های اندک، قیمت های سرسام آور ریاست مجلس آینده از آن چه کسی خواهد شد و رقبای محمدباقر قالیباف چگونه عقب‌نشینی خواهند کرد؟ یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: ما وارد لیست کشورهای غیر همکار با FATF شده‌ایم ما نمی‌توانیم پلیس جهان باشیم وضعیت نرخ سود بانکی در آمریکا و اروپا سال آینده تحریم به هسته سخت می‌رسد؟ تاثیر رد لایحه بودجه بر اقتصاد مانند کرونا گذار از نومیدی و ستایش امید