کمک یک میلیون تومانی برای 23 میلیون خانوار

[شهروند] بسته‌های حمایتی جدیدی برای ایرانی‌ها در نظر گرفته شد. بر اساس اعلام حسن روحانی، رئیس‌جمهوری تمام 23 میلیون خانوار ایرانی که یارانه نقدی دریافت می‌کنند، به زودی یک میلیون تومان وام دریافت می‌کنند. رئیس‌جمهوری گفته است که اقساط این وام به صورت بیست‌وچهار ماهه است و از حساب یارانه خانوار کسر می‌شود.
او همچنین گفته است 4 نوبت یارانه 200 تا 600 هزار تومانی برای 4 میلیون نفر از شهروندان دهک‌های اول و دوم در نظر گرفته شده است که نوبت اول این کمک‌ها پرداخت شده و مرحله دوم تا پایان فروردین و دو ماه بعد هم به همان شکل در ماه‌های بعد در اردیبهشت و خرداد پرداخت خواهد شد.
به جز این، شرکت ملی گاز اعلام کرده است که تعرفه گاز شهروندان را در ماه‌های شیوع کرونا با ارزان‌ترین تعرفه شناور سال محاسبه می‌کند. مشترکان همچنین می‌توانند پرداخت قبوض برق و آب را هم تا پایان اردیبهشت به تعویق بیندازند. به جز این بانک مرکزی هم اعلام کرده است که وام‌گیرندگان می‌توانند اقساط وام‌های قرض‌الحسنه را تا پایان اردیبهشت به تأخیر بیندازند.
همچنین بانک مرکزی اعلام کرد، برای حمایت از صاحبان کسب‌وکارها در شرایط کرونا، صاحبان چک‌های دارای سررسید ابتدای اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹ در صورت برگشت مشمول محرومیت قانون صدور چک نمی‌شوند.
علاوه بر این وام‌های یک میلیون تا ۲ میلیونی را برای ۴ میلیون خانواده‌ که جزو اقشار کم‌درآمد هستند، قرار دادیم که نرخ آن ۴درصد است و به زودی شرایط آن اعلام می‌شود.