بستن چاه‌های نفت با رشد بخش کشاورزی امکانپذیر است

کاظم خاوازی، در مراسمی که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و جمعی از مسئولان برگزار شد، به عنوان وزیر جهاد کشاورزی معرفی و به طور رسمی حکم رئیس‌جمهور را دریافت کرد.
در این مراسم سید رضا تقوی، نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: لازم است در زمینه تبلیغ و ترویج تلاش‌های انجام شده اهتمام بیشتری صورت گیرد تا مردم از این اقدامات آگاه و امیدوار شوند. با رشد مثبت بخش کشاورزی می‌توانیم در چاه‌های نفت را ببندیم. دولت در افزایش قیمت خرید تضمینی گندم موجب خوشحالی و دلگرمی کشاورزان شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، همچنین کاظم خاوازی در مراسم معارفه خود به عنوان وزیر جهاد کشاورزی با‌اشاره به اینکه بخش کشاورزی از پیچیدگی‌ها، مشکلات و نوسانات زیادی رنج می‌برد، بیان کرد: این بخش تنها نقطه امید کشور برای تاب‌آوری اقتصادی است.
محمود حجتی، وزیر سابق جهاد کشاورزی نیز در این مراسم گفت: در شش سال اخیر، زنجیره تولید گوشت مرغ توسعه یافت و اقدامات برای ایجاد زنجیره در صنایع لبنی آغاز شد به طوری که برخی از تشکل‌های دامداران برای ایجاد کارخانه فرآوری لبنیات اقدام و تعدادی از شرکت‌های بزرگ لبنی، دامداری‌های بزرگ صنعتی تاسیس کردند.


وی با قدردانی از حمایت‌های رهبر معظم انقلاب، دولت و تلاش همکاران و همه فعالان بخش کشاورزی در دوران تصدی مسئولیت وزارت کشاورزی، گفت: در بخش کشاورزی، ظرفیت‌های بی‌شماری وجود دارد که برخی از آنها در این دولت شناسایی شد و لازم است برای به فعلیت درآوردن این ظرفیت‌ها با بهره‌گیری از یافته‌های علمی اهتمام شود.
وزیر سابق جهاد کشاورزی ادامه داد: میزان تولید محصولات شیلاتی در ابتدای انقلاب حدود ۳۰ هزار تن بود که با رشد ۴۰ برابری این میزان در حال حاضر به 1/3 میلیون تن رسیده و حجم زیادی از این افزایش تولید حاصل توسعه آبزی پروری بوده است. در دولت یازدهم و دوازدهم سرمایه‌گذاری‌های بی‌سابقه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی انجام شده است.
همچنین، عباس کشاورز، سرپرست سابق وزارت کشاورزی با‌ اشاره به اقدامات انجام شده در مدت چهار ماه تصدی مسئولیت سرپرستی وزارت جهاد کشاورزی، اظهار داشت: در این مدت، اجرای فاز دوم پروژه ۵۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی خوزستان و ایلام، اجرای پروژه شبکه‌های فرعی آبیاری غرب و شمال غرب کشور و طرح ۴۶ هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان بررسی و موارد اختلافی حل و فصل شد.
وی اضافه کرد: در دو محصول شیر و گوشت مرغ به خاطر شیوع بیماری کرونا و کاهش مصرف با مازاد تولید روبرو شدیم که بخشی از مشکل شیر با صادرات شیرخشک حل شد. با وجود شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا، مبارزه با آفت ملخ صحرایی به خوبی انجام شده به طوری که این آفت آسیبی به مزارع کشور وارد نکرده است.