سندرز رسما از بایدن حمایت کرد اتحاد برای شکست ترامپ

برنی سندرز از نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ حمایت کرد. سناتور چپگرای دموکرات‌ها که به تازگی از ادامه رقابت درون‏حزبی انصراف داده روز دوشنبه با تاکید بر اختلاف نظرهایش با معاون پیشین باراک اوباما، اولویت امروز را «اتحاد» با هدف شکست دونالد ترامپ دانست.
به گزارش یورونیوز، برنی ساندرز که در این روزهای بحران کرونا در یک نشست آنلاین با جو بایدن شرکت کرده بود، از همه آمریکایی‏ها از جمله دموکرات‏ها و مستقل‏ها و حتی بسیاری از جمهوری‌خواهان خواست تا با شرکت در این کارزار از نامزدی که او تایید می‏کند یعنی جو بایدن حمایت کنند.
برنی سندرز پس از کناره‌گیری از نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری هم وعده داده بود با جو بایدن همکاری کند تا دونالد ترامپ را در انتخابات پیش رو شکست دهند.
سناتور چپ‌گرای ایالت ورمونت انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها را در فوریه گذشته با موفقیت شروع کرد با این حال پیروزی‌های جو بایدن، رقیب اصلی او از رای‌گیری سه‌شنبه بزرگ شروع شد و باعث شد معاون باراک اوباما از برنی سندرز پیش بیفتد‏ مسئله‏ای که خشنودی عیان دونالد ترامپ را نیز در‏پی داشت.
جو بایدن که اختلافش با برنی ساندرز در مناظرات درون‏حزبی خاصه در‏مورد بیمه همگانی آمریکایی‌ها مشهود بود با تاکید بر اینکه کشورش نیازمند رئیس جمهوری است که در این دوران همه‏گیری ویروس کرونا به کارشناسان سلامت همگانی گوش فرا دهد خطاب به طرفداران سناتور سندرز در یک پیام توئیتری گفت: «‏من شما را دیدم و حرف‏های شما را شنیدم و ضرورت کاری را که باید در کشور انجام دهیم درک می‏کنم. امیدوارم که در این کارزار به ما بپیوندید. نه تنها استقبال می‏کنیم که به حمایت شما در این راستا نیاز داریم.»
سایر اخبار این روزنامه
آیا باید از شمار بالای بینندگان لایوهای اینفلوئنسرهای اینستاگرامی نگران بود؟ شاخ‌های اینستاگرامی و هراس‌های اخلاقی کورش الماسی مالکیت خصوصی و مالکیت ملی گزارش تفریغ بودجه 97 بالاخره در بهار 99 قرائت شد از حقوق‌های نجومی «ابتکار» راهکارهای پیش‌روی دولت برای جبران کسری بودجه و حمایت از کسب‌وکارها را بررسی کرد «ابتکار» آسیب‌های بحران کرونا بر چرخه تولید کتاب را بررسی می‌کند کرونا، به ضرر نشر، به نفع ای‌بوک! چگونه شی ‌جین پینگ توانسته تاکنون برنده مبازره جهانی با کرونا باشد؟ «دیپلماسی ماسک» چینی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبر داد لغو مرخصی‌ نمایندگان مجلس «ابتکار» از لابی‌های چهره‌های اصولگرایی برای ریاست مجلس یازدهم گزارش می‌دهد لابی چراغ خاموش قالیباف بدون رعایت فاصله مجاز رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد اقتصادی دولت: وام یک میلیون تومانی یارانه‌بگیران تبدیل به قرض‏الحسنه شد سندرز رسما از بایدن حمایت کرد اتحاد برای شکست ترامپ قصه پرغصه کرونا بهروز بنیادی حجت‌الاسلام رئیسی: هرجا سخن از یک پروژه عظیم ملی است، نام سپاه می‌درخشد معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد: اعطای وام ۵۰۰ میلیون تومانی به تعاونی‌های تولیدکننده اقلام بهداشتی