یورش پلیس به کشتارگاه  خودروهای سرقتی !

سجادپور- ماموران کلانتری شهرک ناجای مشهد در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه به گاراژی هجوم بردند که محل اوراق کردن خودروهای سرقتی بود.
به گزارش اختصاصی خراسان، ماجرای این عملیات هماهنگ برای ریشه سوزی باندهای سرقت خودرو در مشهد از آن جا آغاز شد که در پی وقوع سرقت های متعدد خودروهای پراید و پژو در مناطق مختلف شهر، طرح جامعی برای ارتقای امنیت اجتماعی با صدور دستورات ویژه ای از سوی سرهنگ عباس صارمی ساداتی (رئیس پلیس مشهد) به اجرا درآمد. به همین دلیل عوامل انتظامی در کلانتری ها به صورت شبانه روزی وارد عمل شدند و هرگونه سرنخی را با جدیت دنبال کردند تا این که بیست و ششم فروردین و به دنبال سرقت یک دستگاه پراید در حوزه استحفاظی کلانتری شهرک ناجای مشهد، گروه ویژه ای از نیروهای کارآزموده تجسس به فرماندهی مستقیم سرهنگ محمد فیاضی (رئیس کلانتری) به ردیابی دزدان پراید پرداختند. این گزارش حاکی است، نیروهای تجسس در اولین مرحله از این عملیات و بازبینی دوربین های مداربسته به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد با یک باندحرفه ای و سابقه دار طرف هستند چرا که سارقان مذکور بلافاصله مورد شناسایی ماموران کلانتری و مال باخته قرار گرفتند. در همین راستا، معاون دادستان مرکز خراسان رضوی با مطالعه اولین گزارش پلیس درباره چگونگی سرقت پراید، دستورات محرمانه و تخصصی ویژه ای را برای پیگیری پرونده سرقت و دستگیری اعضای این باند صادر کرد. قاضی دکتر اسماعیل رحمانی همچنین با توجه به اهمیت موضوع از نیروهای انتظامی خواست با همکاری مال باخته به ریشه‌یابی سرقت های مذکور بپردازند و مکان‌های اختفا یا فروش قطعات و محتویات خودروها را نیز شناسایی کنند. در پی دستورات قضایی، گروه ویژه نیروهای تجسس با توسل به شگردهای فنی و اطلاعاتی، موفق شدند به شماره تلفن سرکرده باند دست پیدا کنند و او را با یک قرار صوری به دام بیندازند.
در بازرسی از خودروی پراید عباس (متهم) تعدادی از لوازم و قطعات سرقت شده متعلق به پراید مال باخته کشف شد و بدین ترتیب عملیات پلیس برای  متلاشی کردن این باند ادامه یافت. ماموران انتظامی در حال انتقال متهم به مقر انتظامی بودند که از طریق منابع و مخبران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد همدست دیگر سرکرده باند درون یک فست فود فروشی حضور دارد بنابراین آن ها با هماهنگی قاضی رحمانی بی درنگ وارد عمل شدند و عضو دیگر این باند را نیز دستگیر کردند. در پی اعترافات متهمان مشخص شد که آن ها خودروهای سرقتی را در یک گاراژ در منطقه بولوار هفت تیر و همچنین منزلی در منطقه بولوار شهید صیاد شیرازی اوراق می کنند و قطعات آن را به فروش می رسانند. ادامه بازجویی ها بیانگر آن بود که سرکرده باند تعمیرگاه خودرو (مکانیکی) دارد و در این پوشش به راحتی برای اوراق کردن خودروها اقدام می کند.
بنابر گزارش خراسان، متهمان دستگیر شده در حالی همدستان دیگر خود را به پلیس لو دادند که ماموران تجسس در بازرسی از کشتارگاه خودروهای سرقتی لوازم و قطعات زیادی کشف کردند که دزدان آن ها را سلاخی کرده بودند.


با انتقال لوازم سرقتی به کلانتری که فقط بیش از هزار قطعه آچار و ابزار به همراه 42 قلم انواع قطعات و محتویات خودرو بود تلاش گسترده ای برای دستگیری دیگر عوامل مرتبط با این باند آغاز شد.
این گزارش حاکی است، اعضای دستگیر شده این باند تاکنون به سرقت پنج دستگاه پراید و یک دستگاه پژو اعتراف کرده اند اما بررسی های مقدماتی نشان می دهد که آنان سرقت های بیشتری را انجام داده اند بنابراین با دستور سرهنگ صارمی ساداتی، عملیات ضربتی پلیس برای کشف دیگر سرقت های احتمالی ادامه دارد و سپس متهمان در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار می گیرند تا ماجرای سرقت های مذکور به طور ویژه پیگیری شود.