پاسخ ظریف به ترامپ در امور کشور من مداخله نکن!

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه در توئیتی خطاب به دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، اعلام کرد که ایران از چند ماه آینده، دستگاه تنفس مصنوعی صادر می‌کند.
ظریف در این توئیت خطاب به ترامپ و در پاسخ به ادعاهای شب گذشته وی در نشست خبری کاخ سفید، نوشت: تمام کاری که باید انجام دهید، این است که از مداخله در امور کشورهای دیگر و به‌ویژه کشور من دست بردارید. ظریف در ادامه این توئیت آورد: و باور کنید، ما از هیچ سیاستمدار آمریکایی نصیحت نمی‌گیریم.
به گزارش ایرنا، ترامپ شنبه‌شب در نشست خبری که در کاخ سفید برگزار شد، بدون اشاره به تروریسم اقتصادی خود علیه مردم ایران در بحبوحه شیوع کرونا و نیز بدون اشاره مشکلات فراوان و کمبود شدید تجهیزات درمانی و بهداشتی در آمریکا برای مقابله با کرونا، افزود: من پیشنهاد کرده‌ام که در صورت تمایل به آنها کمک کنم. اگر آنها به دستگاه تنفس مصنوعی احتیاج داشته باشند و درخواست کنند، ما هزاران دستگاه تنفس مصنوعی داریم که برای آنها می‌فرستیم.
وی ادامه داد: در اینجا انباری از دستگاه‌های تنفس مصنوعی داریم و شروع به ارسال آنها می‌کنیم تا بیمارستان‌ها بتوانند انبار خود را پر کنند. نیویورک این کار را نکرد و من آن را درک می‌کنم. ایرانی‌ها نمی‌خواهند با ما درگیر شوند. ترامپ با این ادعا که اکنون ایران کشوری متفاوت شده است، اضافه کرد: آنها می‌خواهند یک توافق منعقد کنند.
سایر اخبار این روزنامه
چرا تکرار اخبار در زمان طولانی، افکار عمومی را بی‌تفاوت می‌کند؟ نمی‌شنوم، پس خوبم! علیرضا صدقی زیست اجتماعی در ایرانِ پساکرونا آیا بحران فعلی می‌تواند منجر به نزدیک شدن اروپا و آمریکا شود؟ وضعیت خاکستری در وحدت فراآتلانتیکی «ابتکار» وضعیت معاملات خودرو در روزهای کرونایی را بررسی کرد التهاب کارتکس فروشی در بازار به کما رفته خودرو تحلیل کارشناسان از عاملی مهم جهت کاهش اجاره‌بها کرونا فتیله بازار اجاره را خاموش می‌کند؟ دلایل عدم موفقیت شورای ائتلاف‌ اصولگرایی در جلوگیری از سهم‌خواهی یازدهمی‌ها بررسی شد در حالی که ستاد ملی کرونا محدودیت‌‌ها را لغو می‌کند، وزارت بهداشت از رشد بیماران خبر داده است رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد‏ پاسخ ظریف به ترامپ در امور کشور من مداخله نکن! تشکر فرمانده کل ارتش از سران قوا و مسئولان کشوری و لشکری و مردم با ارسال نامه به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید شد کرونا؛ تعمیق گسست فراآتلانتیکی