اگر خواهر اون رهبر کره شمالی شود

علی بیگدلی‪-‬ اخیرا گزارش‌هایی وجود دارد که کیم جونگ اون پس از انجام یک عمل جراحی در وضعیت خطرناکی قرار دارد.این شایعه تا جایی دررسانه‌ها منتشر شده است که برخی می گویند احتمالا خواهر "اون" رهبر بعدی کره‌شمالی باشد. به عبارتی با انتشار گزارش‌هایی درباره اوضاع جسمانی کیم جونگ اون، توجه همگان به خواهر رهبر کره شمالی معطوف شده است که به تدریج مراتب قدرت را طی می‌کند.
خواهر اون در سوئیس زندگی کرده است و هنوزهم یک نوع تربیت اروپایی دارد و در حقیقت عامل اصلی ملاقات‌های ترامپ با برادرش همین خانم بوده است، او هم انگلیسی و هم فرانسه بلد است و هم با فضای بین المللی کاملا آشناست و از یک روحیه آرامی برخورداراست . با توجه به زن بودنش به نظر می آید که در تصمیمات از سعه صدر بیشتری هم برخودار است و آن روحیه خشن را ندارد .
بی تردید نسبت به اون هم به لحاظ تحصیلات و هم به لحاظ تربیت اروپایی که دارد و هم اینکه دنیای بین المللی را بهتر می شناسد شایسته تر است . رهبر فعلی کره شمالی با توجه به نصایحی که پدرش به او کرد همان شیوه پدر بزرگ را درپیش گرفت ولی این خانم اگر جانشین برادرش شود می تواند
روزنه‌های جدیدی برای کره شمالی به سمت دنیا بازکند . البته هنوز ثابت نشده که تفکرات خواهراون متفاوت با سیستم‌های کمونیستی است، اما لا اقل


در ظاهر هم که شده می‌بنیم وقتی برادر
او همچنان به همان شیوه پدربزرگش لباس می پوشد و همان رویه پدر و پدربزرگ را پیش گرفته ولی او به عنوان یک خانم امروزی بیشترتابع مدل‌ها و فرهنگ اروپایی است از سویی کاملا با دنیای سیاست آشناست و اصرار بر برقراری رابطه با غرب و آمریکا دارد. او نه تنها ترتیب ملاقات با ترامپ را داد ،آن هم در حالیکه تا پیش ازاین هیچ رئیس جمهورآمریکایی پا در کشور کره شمالی نگذاشته بود ،بلکه برادرش را به برقراری رابطه با کره جنوبی و ژاین تشویق می کرد ، قطعا او انبساط پذیری بیشتری نسبت به برادرش دارد و نگاهش نسبت به برادر و خانواده اش در قبال دنیا متفاوت است . خواهراون در دل رهبران سیاسی هم نفوذ دارد ، او با مسکو و چین هم روابط نزدیکی دارد . از سویی اون جرات نمی کند که افراد جوان را به حکومت خود تزریق کند. اما خواهر او قطعا این شیوه را تغییر خواهد داد و همه اینها نشان میدهد که کره شمالی با وجود وی خیلی بهتراز دوران اون اداره خواهد شد .