تاوان ابتذال

آفتاب یزد- گروه شبکه: صفحه اینستاگرام امیر تتلو، خواننده زیرزمینی که در روزهای اخیر به واسطه لایوهای جنجالی اش دوباره خبرساز شده بود، برای بار دوم با ریپورت کاربران اینستاگرام از دسترس خارج شد. پیج تتلو بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار فالوور داشت. همچنین پیج دوم و جایگزین تتلو که مربوط به برنامه‌ها و تصاویر کنسرت‌های او بود هم بسته شد، این خبر را مدیر برنامه‌های تتلو تایید کرد. گفته می‌شود که همسر یک خواننده رپ مشهور ایرانی، پیج اینستاگرامی تتلو را بابت اقدام غیراخلاقی‌اش (تتلو در اقدامی خلاف اخلاق و قانون، در صفحه اینستاگرام خود برای دختران زیر سن قانونی و نوجوان، فراخوان غیراخلاقی منتشر کرده بود) ریپورت کرده و کارزار ریپورت او را کلید زد. اما برخی دلیل بسته شدن این صفحه را سخنان و اقدامات خلاف اخلاق او منجمله دیدگاهش در مورد ایجاد رابطه با دختران زیر سن قانونی دانسته‌اند و از اقدام هماهنگ فعالین حقوق بشر برای مسدود شدن صفحه این خواننده حاشیه ساز گفته‌اند. برخی نیز معتقدند
که گزارش جمعی هواداران پرسپولیس و علی کریمی سبب مسدود شدن این صفحه شده است. گفتنی است که چندی پیش امیر حسین مقصودلو در حمایت از آرات حسینی کودک نابغه ایرانی، علی کریمی فوتبالیست کشورمان را بابت عدم حمایتش از آرات مورد توهین قرار داد و سبب شد که طرفداران تتلو بابت این اتفاق به صفحه علی کریمی حمله ور شوند.
> واکنش کاربران
این بار اولی نیست که صفحه اینستاگرامی تتلو از دسترس خارج می‌شود. شهریور ماه سال 96 بود که اینستاگرام، صفحه تتلو را بابت انتشار مطالب غیر اخلاقی، غیر فعال کرده بود. اکنون در پی مسدود شدن صفحه اینستاگرامی تتلو، بسیاری از کاربران فضای مجازی، او و فعالیت‌هایش را در اینستاگرام نهی کردند و واکنش‌های متفاوتی به این ماجرا داشتند.


یکی از کاربران در این مورد به طنز نوشته است:«تتلو را فرستادن تو اتاقش تا به کارهای زشتش فکر کنه»
کاربر دیگری گفته است:«عقاید هرکس تا زمانی که به کسی آسیب نزنه قابل احترامه. تریبون دادن به تتلو باعث ضربه زدن به جامعه میشه پس هر گونه حمایت از این بشر باید سرکوب بشه»
دیگری نوشت:« امیر تتلو یک بیمار روانیه که باید مهار بشه و تحت مداوا قرار بگیره. نظراتش مسمومه و داشتن پلتفرم برای چنین شخصی میتونه طیف وسیعی از افراد رو در معرض جدی خطر قرار بده»
کاربران دیگر نوشته اند:«برای یک بار هم که شده از پدر و مادرها میخوام رو فرزندانشان به عنوان الگو نظارت کنند و برای جوانان و نوجوانان عزیز هم که همیشه تحت تاثیر بعضی از مسائل هستند خواهش میکنم از این شخص دوری کنند»، « ترویج به فحشا در کشور‌های دیگر مجازات سنگینی داره باید شکایت بشه که زندانی بشه»، «ریپورت هم جواب نمی‌ده. اینستاگرام با کمبود نیرو به خاطر کرونا مواجه و اینا
هر غلطی می‌خوان می‌کنن!»، «نه شخصیت داره و نه کارهای خوب تجمیع مصادیق بی‌فرهنگی بی‌اخلاقی وعقده دریک نفر شده این شخص»، «بسته شدن پیج تتلو یکی از بهترین خبرها در این روزهای بد بود»، «اما اگر اخلاق نباشد چیزی جز صفر باقی نمی‌ماند»، « باید نگران میزان نفوذ و پذیرش تتلو در جامعه بود وگرنه این صفحه را که بستن، چند روز دیگر صفحه جدید می‌آید. به نظرم راستی آزمایی اینستاگرام خیلی اهمیتی ندارد.»، «فاجعه اونجاس که صفحه تتلو بارها بسته شده ولی هر بار که برمی گرده در کمترین زمان ممکن فالوور میلیونی بدست میاره»،«پاک کردن کثافت هرقدر هم که حجیم باشد، ممکن است به شرطی که از ابزار خوب در زمان مناسب استفاده شود!»، «تتلو بیمار است. فردی با درجه‌ حادی از اختلال. اختلال شخصیتِ نامعین که حتم اثراتِ شدید موادمخدر از آن ملغمه‌ای غریب ساخته. تتلو ویروس است. سَم است. کووید۱۰۰۰ است. خطرناک است. خطرِ او تریبونش است. افرادی با روپوش سفید باید دستش را بگیرند و او را ببرند. تتلو خطرناک است. خطرناک.»، «یه چیزی بهتون بگم، مسئولیت شما در برابر جامعه با بستن پیج تتلو تموم نمیشه. باید دقیقا توییت و آگاهی بخشی کنیم چرا نباید حتی به موسیقی تتلو گوش کرد؟! چرا در جوامع دیگه وقتی فردی کار غیر اخلاقی میکنه از پروژه‌های فیلم و موسیقی و... کنار گذاشته میشه. باید اینارو گفت و حرف زد»، «پیج تتلو بسته شد! خب خداروشکر! اما آیا این جریان، این فرهنگ، این بذر و طرز فکر کثیفی که به وجود آورد هم بسته شد؟»
سایر اخبار این روزنامه
برای کاندیداتوری با ظریف رایزنی شده است؟ زمینه استفاده ملی از فرکانس‌ را فراهم کنید پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت آیت‌الله امینی اگر بیماری اوج بگیرد، ناگزیر به احیاء مجدد محدودیت‌ها هستیم تاوان ابتذال مقایسه بحث برانگیز مهران مدیری با راننده تاکسی برخلاف تلاش‌های چند هفته گذشته، تیم دیپلماسی ایران نتوانست در لغو تحریم ها و یا دریافت وام از صندوق بین المللی در دوران کرونا، به توفیقی دست بیابد، این اتفاق در حالی رخ داده که طی روزهای اخیر تنش های ایران با اروپا و آمریکا افزایش یافته است ایران بازار گازی عراق و ترکیه را از دست می‌دهد؟ علی اکبر رائفی‌پور که سال‌ها با تریبون‌های محافظه کاران به عنوان «استاد» سخنرانی و رشد کرد، با حملات بی‌سابقه از سوی این جریان مواجه شده و گویی تاریخ انقضای او تمام شده، آیا اصولگرایان به دنبال معرفی چهره‌ای جدید به جای او هستند؟ چشم آموزش و پرورش به گوشی‌‌های اضافه مردم! سقف بازیگران و همکاری های منطقه ای نگران نباش،دیکته ها تمام می شوند! در پسا کرونا چه نمره ای به خود می دهی؟ روز معلم را مبارک کنیم دغدغه های سازندگان تجهیزات صنعت نفت غرور سلبریتیسم ...