نگران نباش،دیکته ها تمام می شوند!

امید مافی‪-‬ در روزهایی که کرونا بی مراعات و بی پوشش، جهان را غرق در دلواپسی کرده بچه های قد و نیم قد این مرز پرگهر، سعادت را در شبکه شاد جستجو می کنند و برای بستن پرونده های درسی خود به نسخه ای که وزارت آموزش و پرورش تجویز کرده روی آورده اند. در ایامی که بیکاری گریبان خلق اله را گرفته و فقر در سایه کرونا به هر گوشه ای که بخواهد سرک می کشد باید این سوال را پرسید که تکلیف بچه هایی که رنگ موبایل هوشمند را هم ندیده اند چه خواهد شد؟آیا قرار است اختلاف طبقاتی حقیقت عریانِ دیگری را در دیدرس قرار دهد و آیندگان این مرز و بوم باور کنند که خاطره آفتاب
مدت هاست از ذهن بهار ـ تو بگو سیاه بهار ـ پریده است.
دیروز در گزارشی کبود یکی نوشته بود در مدرسه کوچک آن سوی سبزوار بچه های روستا از عدم دستیابی به سیستم شاد،ناشاد و ناکوک شده اند و همچون مجسمه ای بی حق گریسته اند و فقر و نداری را نفرین کرده اند.این چه هنگامه ای است که برپا شده تا در اوان درد و رنج و دلشوره حاصل از یک ویروس لعنتی دغدغه جدیدتری نیز سراغ دانش آموزان بی تبلت و بی اندروید و بی اپل واچ را بگیرد و آسمان در چهار گوشه این خاک یکرنگ نباشد!!
پدری که برای سیر کردن بچه های خود از صبح تا شب عرق


می ریزد و جان می کند، چگونه می تواند چندین میلیون تومان خرج تهیه گوشی های هوشمند کند و نسخه وزارت نشینان را در طرفه العینی بپیچد؟
اینگونه می شود که برای پسرک و دخترک مستمند، زخم همین دنیای ناشاد خواهد بود و همین جهان بی موبایل که مجوز
نمی دهد دیکته ها تمام شوند،علوم ته بگیرد،تاریخ جباران را معرفی کند و حساب روی جیب خالی مردمان ساده دلی که آه در بساط ندارند حساب باز کند.
فکری بکنید لطفا آقایان مسوول.تا دیر نشده و دستان کوچک
بچه های تنگدستِ این روزگار بی لبخند و عاری از سرخوشی،
حسرت و حرمان را نشانه نگرفته و بغضی نترکیده است.
باور کنید اینجا در این سرزمین همه انشاءها را نمی توان نوشت.چرا که حرف های بودار نباید راهی به دفترهای شصت برگ پیدا کنند و کسی نباید بو ببرد که در این عرصات دل خوش سیری چند است؟
انگار این روزها بیش از نرم افزار شاد به صفحات سپیدی نیاز داریم که تمام آن ها را با واژه همدلی پر کنیم و دستور زبان عشق و یکرنگی را در لابلای خطوط جستجو نماییم.
راستی تو با دل های بچه های ما چه کردی کرونای دیکتاتورِ دموکرات نما!
سایر اخبار این روزنامه
برای کاندیداتوری با ظریف رایزنی شده است؟ زمینه استفاده ملی از فرکانس‌ را فراهم کنید پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت آیت‌الله امینی اگر بیماری اوج بگیرد، ناگزیر به احیاء مجدد محدودیت‌ها هستیم تاوان ابتذال مقایسه بحث برانگیز مهران مدیری با راننده تاکسی برخلاف تلاش‌های چند هفته گذشته، تیم دیپلماسی ایران نتوانست در لغو تحریم ها و یا دریافت وام از صندوق بین المللی در دوران کرونا، به توفیقی دست بیابد، این اتفاق در حالی رخ داده که طی روزهای اخیر تنش های ایران با اروپا و آمریکا افزایش یافته است ایران بازار گازی عراق و ترکیه را از دست می‌دهد؟ علی اکبر رائفی‌پور که سال‌ها با تریبون‌های محافظه کاران به عنوان «استاد» سخنرانی و رشد کرد، با حملات بی‌سابقه از سوی این جریان مواجه شده و گویی تاریخ انقضای او تمام شده، آیا اصولگرایان به دنبال معرفی چهره‌ای جدید به جای او هستند؟ چشم آموزش و پرورش به گوشی‌‌های اضافه مردم! سقف بازیگران و همکاری های منطقه ای نگران نباش،دیکته ها تمام می شوند! در پسا کرونا چه نمره ای به خود می دهی؟ روز معلم را مبارک کنیم دغدغه های سازندگان تجهیزات صنعت نفت غرور سلبریتیسم ...