مقایسه بحث برانگیز مهران مدیری با راننده تاکسی

آفتاب یزد- گروه شبکه: جمعه شب مهران احمدی بازیگر کشورمان مهمان برنامه دورهمی مهران مدیری بود. او در این برنامه درباره سوء استفاده از کلمه سلبریتی و ماجرای پرداخت مالیات هنرمندان صحبت کرد. او گفته بود:« ما بعد از سی سال کارگری کردن در این حرفه، یک خانه و ماشین و زن و زندگی داریم که معمولا هر آدمی با کار کردن به این موارد دست پیدا می‌کند و اگر هم تا الان به آن نرسیده حتما اتفاقاتی مانع راه او شده است. ما خیلی آدم‌های پولداری نیستیم. جدیدا یک کلمه‌ای ساخته شده است به نام سلبریتی و از قصد این کار را کردند تا بین مردم و هنرمندان فاصله ایجاد کنند و ما هم می‌دانیم چه افرادی و با چه قصدی این کار را انجام داده‌اند. مثلا می‌آیند آدمی را که تاکسی دارد با مهران مدیری مقایسه می‌کنند و می‌گویند این مرد با یک تاکسی زرد مالیات می‌دهد ولی مهران مدیری مالیات نمی‌دهد و این مقایسه از اساس اشتباه است، چرا که شغل و کار این دو نفر چه ربطی به هم دارد؟ ولی برخی این مقایسه‌ها را انجام می‌دهند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند.» به گزارش خبر آنلاین، او درباره واکنش‌های مردم به وضعیت پرداخت مالیات هنرمندان توضیح داد: «من پست می‌گذارم درباره بهار، زیر پست کامنت می‌گذارند تو برو مالیاتت را بده. به‌خدا ما مالیات می‌دهیم. ما مالیات می‌دهیم می‌دانید چه جوری؟ یک مالیات مستقیم داریم، یک مالیات غیرمستقیم. مالیات مستقیم این‌گونه است که یک نفر یک درآمدی دارد و در یک چارچوبی از او مالیات می‌گیرند. اما ما زمانی که یک فیلم سینمایی را اکران می‌کنیم، از میزان فروش آن هم مالیات پرداخت می‌کنیم. وقتی یک تهیه‌کننده می‌خواهد قرار داد ببندد، به طور مثال به آقای مدیری می‌گوید ده میلیون پول قرارداد تو است و پانصد هزار تومان هم مالیات آن می‌شود. همان طور که گفتم، ما کلا هفتاد نفر در سینما هستیم که به طور کلی از این راه پول در می‌آوریم، زندگی می‌کنیم و مالیات هم می‌دهیم.»
> واکنش کاربران
این سخنان مهران احمدی به ویژه صحبت هایش در مورد راننده تاکسی با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه رو شده است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است:«فقط کاش یکی بهش بگه تو که میگی مدیری قابل مقایسه با راننده تاکسی نیست، ما هم میگیم بله قابل مقایسه نیست. راننده تاکسی مالیات نده، مدیری و امثال مدیری بدن»


دیگری نوشت:« آقا جان، چند درصد مالیات که این حرفها رو نداره! میخواین ما با کمک همون راننده‌ها گل‌ریزون کنیم و پرداخت کنیم؟»
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد:« علیرغم علاقه‌ای که به کار ایشون دارم ولی گویا تعریف درستی از مالیات ندارن هنوز؟ اگر تهیه‌کننده‌ای از قرارداد شما مبلغی تحت عنوان مالیات کم می‌کند باید سند پرداخت آن به دارایی وجود داشته باشد و در صورت نیاز در اختیار شما گذاشته شود تا شما بتوانید در هر سال مفاصا حساب مالیاتی دریافت کنید. ضمنا مالیات دادن ربطی به نوع شغل (راننده یا هنرمند) نداره و به میزان درآمد ربط داره. با این حرف‌هایی که ایشون زده به نظر می‌رسه واقعا هنرمندها مالیات نمیدن!»
کاربران دیگر نوشتند:«من نمی‌دونم چرا هرکی میخواد هر حرفی رو به نفع خودش بزنه از قشر ضعیف جامعه مایه میذاره؟»، «آقای احمدی حرفاتون در دورهمی اصلا به دل ننشست یعنی چی میگید راننده تاکسی و مهران مدیری رو نمیشه مقایسه کرد؟»
سایر اخبار این روزنامه
برای کاندیداتوری با ظریف رایزنی شده است؟ زمینه استفاده ملی از فرکانس‌ را فراهم کنید پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت آیت‌الله امینی اگر بیماری اوج بگیرد، ناگزیر به احیاء مجدد محدودیت‌ها هستیم تاوان ابتذال مقایسه بحث برانگیز مهران مدیری با راننده تاکسی برخلاف تلاش‌های چند هفته گذشته، تیم دیپلماسی ایران نتوانست در لغو تحریم ها و یا دریافت وام از صندوق بین المللی در دوران کرونا، به توفیقی دست بیابد، این اتفاق در حالی رخ داده که طی روزهای اخیر تنش های ایران با اروپا و آمریکا افزایش یافته است ایران بازار گازی عراق و ترکیه را از دست می‌دهد؟ علی اکبر رائفی‌پور که سال‌ها با تریبون‌های محافظه کاران به عنوان «استاد» سخنرانی و رشد کرد، با حملات بی‌سابقه از سوی این جریان مواجه شده و گویی تاریخ انقضای او تمام شده، آیا اصولگرایان به دنبال معرفی چهره‌ای جدید به جای او هستند؟ چشم آموزش و پرورش به گوشی‌‌های اضافه مردم! سقف بازیگران و همکاری های منطقه ای نگران نباش،دیکته ها تمام می شوند! در پسا کرونا چه نمره ای به خود می دهی؟ روز معلم را مبارک کنیم دغدغه های سازندگان تجهیزات صنعت نفت غرور سلبریتیسم ...