آماده سازی جزایر خلیج فارس برای سکونت مردم

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر این که جزایری که ما در خلیج فارس داریم بسیار راهبردی و سوق الجیشی هستند،‌ تصریح کرد: بنا داریم جزایر خلیج فارس را با ایجاد زیرساخت‌های مسکونی، برای سکونت مردم آماده کنیم و این فرمان فرمانده معظم کل قواست که مردم در جزایر زندگی کنند. به گزارش فارس، سردار علیرضا تنگسیری که در یک گفت و گوی رادیویی به مناسبت روز ملی خلیج فارس، سخن می گفت، افزود: وقتی اولین شخص مملکت می فرمایند آن جا را باید برای سکونت مردم فراهم کنیم، یعنی ما به دنبال امنیت منطقه هستیم. وی به ساخت فرودگاه و موج شکن در جزایر توسط ندسا اشاره کرد و گفت: در تنب بزرگ فرودگاه بین‌المللی ایجاد کرده‌ایم؛ در تنب کوچک هم فرودگاه ساخته شده  و همچنین نیروی دریایی سپاه بیش از 50 موج شکن را برای مردم ایجاد کرده است. تنگسیری با تاکید بر این که جزایری که ما در خلیج فارس داریم بسیار راهبردی و سوق الجیشی هستند، تصریح کرد: بنا داریم با تقویت زیرساخت های مسکونی، خدمات خود را برای سهولت سکونت مردم در جزایر خلیج فارس توسعه بخشیم تا شاهد رونق کار و تلاش برای جوانان این مناطق باشیم. این خواسته فرمانده معظم کل قواست. وی همچنین با بیان این که خلیج فارس یک خلیج بسته با وسعت ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع است، گفت: اگر اتفاقی برای ناوهای این ها که سوخت هسته‌ای دارند بیفتد؛ به مدت 11 سال اکوسیستم خلیج فارس را از بین خواهند برد. وی اضافه کرد: حضور نامشروع آمریکایی‌ها در منطقه امنیت ما را می تواند به خطر بیندازد، البته ما اجازه نمی‌دهیم هیچ ناو بیگانه‌ای در آب‌های ما حضور پیدا کند.
تعصب خاص رهبر انقلاب به خلیج فارس
فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین دریک برنامه تلویزیونی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی به خلیج فارس تعصب خاصی دارند گفت: ایشان همیشه می‌فرمایند جزایر خلیج فارس را با نام اصلی‌اش نام ببرید؛ مثلاً جزایر بنی فارور را «فاروران» یا «فارورگان» و ابوموسی باید «بوموسی» خوانده شود.
روحانی: این جا خلیج فارس است؛ خلیج‌نیویورک یا واشنگتن نیست


همچنین دکترروحانی رئیس جمهور نیز روز گذشته در جلسه هیئت دولت با بیان این که خلیج فارس برای کشورمان یک آبراه تاریخی مهمی است گفت: «آمریکایی‌ها باید بدانند این خلیج، اسمش خلیج فارس است؛ این خلیج، اسمش خلیج نیویورک یا واشنگتن نیست، خلیج فارس است. باید از روی نام این خلیج و این آبراه و از روی ملتی که در کنار این آبراه برای هزاران سال حافظ این ‌آبراه بودند، شرایط و موقعیت را درک کنند و هر روز علیه ملت ایران توطئه نکنند. می‌بینند که ملت ایران در تمام صحنه‌ها موفق بوده و هست، برای حفاظت از این آبراه هم همیشه موفق بوده و موفق خواهد بود.»