کرونا ویروسی افشاگر!

ناصربدری رز‪-‬ بطور یقین طیف کارشناسی از طریق انجام پژوهش‌های علمی‌و ورود هوشمندانه به بطن مشکلات و معضلات مبتلا به جامعه میتوانند واقعیات عینی امور و پد‌یده‌های مورد نظر را در لایه‌های مختلف اجتماعی و ذهن پرسشگر مردم منعکس نموده وباتکیه بر مقررات قانونی و بهره‌مندی از دانش و تخصص لازم نقصان‌ها و خلاء‌های مرتبط را شناسایی و باارائه راهکارهای تخصصی افق روشنی را نوید دهند.
اخبارمربوط به وقایع بسیار تلخ وچرخه تکراری افعال مجرمانه در عرصه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی و حتی منابع طبیعی و ملی کشورمان بیانگر آن است که از ظرفیت عظیم کارشناسان و نقش پیشگیرانه منتقدان و افراد صاحب نظر به دلایل عدیده غفلت شده است به‌گونه‌ای که حوزه‌های قانونگذاری،اجرایی و قضایی کشورمان هنوزنتوانسته بطور متوازی و همسو با دیدگاه‌های علمی‌و هشدارهای جدی متخصصان امر گام‌های عملی برداشته و طرحی نو که واجد آثار بازدارندگی و پیشگیرانه باشد،ارائه دهد.
نیم نگاهی به آمار روز افزون اختلاس،
رانت خواری و پدیده‌هایی نظیر جنگل خواری،کوه خواری،ابربدهکاران بانکی،فرارهای مالیاتی و...موید مطلب است.


باذکر این مقدمه کوتاه وتجسم ذهنی جایگاه رفیع کارشناسی در همه زمینه‌های مختلف،به بهانه حضور اهریمنی ویروس کرونا در کشورمان به طرح یک ایده و تلنگر ساده در بخش بهداشت و درمان جامعه بسنده میشود.
درهمین ارتباط پیشنهاد می‌نماید؛ستادملی مدیریت بیماری کرونا در قالب گزارش سه ماهه آمار دقیق مبتلایان،بهبودیافتگان و
فوت شدگان را به تفکیک روستاها،شهرها و استان‌ها به نحو مقتضی اطلاع رسانی نماید.آماری دقیق و همه جانبه برمبنای تحلیلی شفاف که بتواند به طور صادقانه زوایای مبهم و واقعیت‌های مربوط به کرونا و حتی مسائل حاشیه‌ای آن را مانند آمار فوت شدگانی که از ترس کرونا به مصرف الکل پناه آوردند،خطا و قصور احتمالی اشخاص حقیقی و حقوقی،کم و کیف رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موارد ایمنی توسط شهروندان در مناطق مختلف کشور و... ارائه دهد تا از رهگذر آن آحاد مردم و مسئولین امر در مواجهه با آغاز موج جدید احتمالی ویروس،در
زمینه پیشگیری،مدیریت و مهار بیش از پیش مهیا گردند.درغیر این صورت حس مسئولیت پذیری و مشارکت جمعی شهروندان کاهش یافته و در نتیجه کرنش و تسلیم در مقابل این ویروس همانند پدیده‌های اختلاس و... که اشاره رفت،
به امری کاملا عادی مبدل خواهد شد.باتوجه به پیامدهای گوناگون بیماری کرونا در اغلب کشورهای درگیر از جمله میهنمان نگارنده مطلب معتقداست که کرونا ، ویروسی افشاگراست!
(بادرنظر گرفتن معنی لغوی افشاگری که فاش نمودن و پدیدساختن است).
بگونه‌ای که کرونا علی رغم بی رحمی‌و خوی وحشی گری منحصربفردش ،پرده از لایه‌های پنهانی و نامکشوف جامعه برمیدارد.زیر پوست مشکلات جاری را می‌کاود و شخم میزند.
در مواقعی قابلیت‌های تشکل‌های مردمی‌و رخوت و نقایص سازمانی تشکیلات دولتی را به روشنی تبیین می‌نماید.
همانگونه که جایگاه متعالی کادر درمانی بیمارستان‌هارا در اذهان عمومی‌جاودانه ساخت،روسیاهی و پلشتی قاچاقچیان و محتکران ماسک و دستکش و... را نیز بخوبی به رخ کشید.
آنگونه که قرنطینه لاکچری ثروتمندان ومرفهین را به تصویر کشید،ابعاد زجرآور درماندگی و فقر معیشتی قشر عظیمی‌از جامعه بویژه سفره‌های خالی کارگران و محرومان را آشکارتر ساخت.
کرونا هیبت نامیمون و بزک شده تشریفات زائد و پرهزینه مرسوم در ادارات وسازمانهارا و همچنین بسیاری از مناسبت‌ها و مراسمات فرهنگی واجتماعی مردم بویژه قشر متمول و سرمایه دار که بر پایه اسراف و تبذیر نهادینه شده و به پیکره عظیمی‌شبیه بود که پاهای گلی داشته باشد،مقتدرانه شکست ومسیر اعتدال را هموارتر کرد.
همانطوریکه ضرورت رعایت فاصله اجتماعی را هشدار داد،چهره پلید توزیع ناعادلانه ثروت و فاصله طبقاتی را نیز ترسیم نمود.بازبان بی زبانی از
بی تدبیری‌ها سخن گفت.صف‌های عریض وطویلی را نشانه رفت که افراد سالخورده بمنظور دریافت یک میلیون تومان وام لاجرم برای ثبت نام سیمکارت تلفن آمده بودند.نگاه خسته و لرزش دست وپایشان حامل پیامی‌بسیار تلخ برای جامعه بود.
آنوقت که گوشه‌ا‌ی از ایثار واحسان خیرین و افراد نوعدوست را بازگو کرد،از شکم‌های گرسنه و چشمان مضطرب پدرانی که از تامین نان خالی عیال و فرزندانشان ناتوان بودند،سکانس‌های
غم انگیزی به نمایش گذاشت.
برای کرونا مرز،ملیت و مذهب مفهومی‌ناآشناست.جسورانه نقاب از چهره‌ها می‌ستاند و شکنندگی افراد وجامعه را بی پروا عیان می‌سازد.
کرونا همچنان در کوی و برزن روستاها و شهرها جولان میدهد.مراقب باشیم شتاب زدگی در اعلام وضعیت سفیدشهرها ورفع محدودیت در تجمعات مردمی‌خطرآفرین است. کرونا در کمین است و مترصد فرصت و روزنه‌ای تا قربانی بگیرد و خطاها و تصمیمات ناصواب فردی و سازمانی مارا افشاگری نماید.
سایر اخبار این روزنامه
معضل پارکینگ جدی تر از همیشه معضل پارکینگ جدی تر از همیشه گزارش تحلیلی آفتاب یزد از ادامه مناقشات پیرامون یک واگذاری؛ موافقان و مخالفان چه می‌گویند گزارش تحلیلی آفتاب یزد از ادامه مناقشات پیرامون یک واگذاری؛ موافقان و مخالفان چه می‌گویند اصلاح آئین‌نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری ضرورتی اجتناب‌ناپذیر اصلاح آئین‌نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری ضرورتی اجتناب‌ناپذیر قلم در سوگ آقای مترجم قلم در سوگ آقای مترجم نمایندگان مجلس بعد از پایان کار خود چه می‌کنند؟ آیا همه نمایندگان بعد از پایان دوره پست‌های جدید می‌گیرند و از نظر مالی وضعیت خوبی دارند؟ نمایندگان مجلس بعد از پایان کار خود چه می‌کنند؟ آیا همه نمایندگان بعد از پایان دوره پست‌های جدید می‌گیرند و از نظر مالی وضعیت خوبی دارند؟ با مصوبه دیروز مجلس واحد پول ایران، «تومان» می شود و هر تومان برابر ۱۰ هزار ریال جاری خواهد بود با مصوبه دیروز مجلس واحد پول ایران، «تومان» می شود و هر تومان برابر ۱۰ هزار ریال جاری خواهد بود حذف صفرها کسی را خوشحال نمی‌کند مدیریت شهری شورای شهر وشورایاری‌ها مطبوعاتی که دیگر مطبوع نیست .... کرونا ویروسی افشاگر! کرونا ویروسی افشاگر! پایان نمایندگی و چند نکته پایان نمایندگی و چند نکته