فریبکاری سناتور آمریکایی در پوشش «طرح صلح ویروس کرونا»!

وی در این یادداشت دو رویکرد را برای کاهش تنش‌ها میان تهران و واشنگتن مطرح کرده است. گزینه اول دیدار وزرای خارجه و دفاع ایران و آمریکا برای کاهش تنش‌ها و دوری از هرگونه تنش نظامی احتمالی است.
راهکار دوم که این سناتور دموکرات پیشنهاد کرده است کاهش جزئی و موقتی تحریم‌ها و حمایت واشنگتن از درخواست وام 5 میلیارد دلاری ایران از صندوق بین‌المللی پول در چارچوب مکانیسمی ‌شبیه به «کانال کمک‌های بشردوستانه سوئیس» است تا از این طریق تهران بتواند برای مردم خود کالاهای مورد نیاز در راستای مبارزه با ویروس کووید- 19 را فراهم کند.
ژست مضحک صلح‌خواهی!
این سناتور آمریکایی ژست مضحک صلح‌خواهی به خود گرفته است. این در حالی است که کنگره آمریکا و کاخ سفید، دو روی سکه اقدامات ضدایرانی هستند


تنها در یک نمونه، در هفته‌های گذشته، پایگاه خبری هیل گزارش داد که صدها نفر از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات طی نامه‌ای به مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور خواستار افزایش اقدامات دیپلماتیک دولت برای تجدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران شده‌اند.
در نمونه دیگر اقدام جنایتکارانه دولت ‌تروریست آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی نیز حمایت ویژه نمایندگان کنگره را در پی داشت.
کنگره آمریکا در تمامی جنایات کاخ سفید شریک و سهیم است. اما با این حال این سناتور آمریکایی با فریبکاری ژست صلح‌خواهی به خود گرفته است.
کرونا، بهانه‌ای برای مذاکره!
این سناتور آمریکایی به بهانه کرونا مدعی شده است که وزرای خارجه و دفاع ایران و آمریکا برای کاهش تنش‌ها با یکدیگر دیدار و مذاکره کنند.
این دقیقاً همان خواسته دونالد‌ترامپ و دیگر مقامات کاخ سفید است. مقامات آمریکایی اکنون در باتلاق کرونا گرفتار شده و به دنبال آن هستند تا از این وضعیت بغرنج خارج شوند. یکی از روش‌های سودمند برای آمریکا در این شرایط،«فتودیپلماسی»(مذاکره نمایشی) با ایران است.
اکنون تحریم‌ها به سقف خود رسیده و آمریکا برای خالی نبودن عریضه، تحریم‌های نمادین را در دستور کار قرار داده است. از سوی دیگر گزینه نظامی به هیچ وجه روی میز سران آمریکا نیست.
برهمین اساس تنها گزینه، مذاکره با ایران است. آمریکا از مذاکره با ایران به دنبال معامله نیست، بلکه هدف اصلی واشنگتن، برجامیزه کردن مولفه‌های قدرت کشورمان است.