واکنش وزارت ورزش به گزارش «شرق»

واکنش وزارت ورزش به گزارش «شرق» مدیرکل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش با اشاره به مطلب «داستان عجیب دو ورزشکار ایرانی در بلاروس» که درواقع گفت‌وگو با یکی از ورزشکاران مذکور بود، واکنش نشان داد. در مطلب ارسالی از سوی وزارت ورزش این‌طور عنوان شده است: «احتراما؛ بازگشت به درج مطلب انتقادی تحت عنوان «داستان عجیب 2 ورزشکار ایرانی در بلاروس» مورخ 2/16/98 به پیوست جوابیه آقای دکتر فرشید طهماسبی مدیرکل محترم دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان را که در تاریخ 17/2/98 در سایت وزارت ورزش و جوانان بارگذاری شده جهت استحضار و درج در آن رسانه به‌منظور رفع ابهام و تنویر افکار عمومی ارسال می‌دارد».
فرشید طهماسبی: تمام امکانات رفاهی برای 2 ملی‌پوش ایرانی در بلاروس مهیا شده است
مدیرکل امور بین‌الملل گفت: وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون دوومیدانی طی تماس تلفنی با سفارت ایران در بلاروس و وزارت امور خارجه اقدامات لازم حمایتی از دو ورزشکار تیم ملی دوومیدانی را که به دلیل شیوع کرونا در آن کشور مانده‌اند انجام داده و به محض آغاز پروازها به کشور بازخواهند گشت. به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، فرشید طهماسبی گفت: با شیوع ویروس کرونا و لغو پروازها، دو نفر از ورزشکاران تیم ملی دوومیدانی به نام‌های حسین رسولی و بهنام شیری که از بهمن‌ماه سال 98 در اردوی ورزشی در بلاروس به‌سر می‌برند تاکنون نتوانسته‌اند به ایران مراجعت کنند. او بیان کرد: در پی اعلام فدراسیون دوومیدانی کشورمان، دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان برای بازگرداندن ملی‌پوشان این رشته در بلاروس، طی تماس‌ها و مکاتبات متعددی با وزارت امور خارجه و سفارت ایران تمام اقدامات لازم از جمله انتقال ارز مورد نیاز، پیگیری اخذ بلیت و همچنین اسکان این عزیزان را به عمل آورده است. فرشید طهماسبی با اشاره به ارتباط خوب دو کشور ایران و بلاروس یادآور شد: از همان ابتدا با توجه به تفاهم‌نامه همکاری‌های ورزشی منعقده بین دو کشور، دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان، وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در آن کشور در جهت ارتباط با مقامات وزارت ورزش و جوانان و گردشگری جمهوری بلاروس، همکاری‌های بسیار خوبی را در سطح دیپلماتیک از طریق رایزنی با طرف خارجی آغاز کردیم. مدیرکل امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد: تاکنون مسئولان ورزش برای ایجاد تسهیلات مناسب برای ورزشکاران کشورمان در این خصوص از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند، به‌طوری‌که مبالغ دلاری طی دو نوبت ارسال و دوبار هم بلیت برگشت هواپیما اخذ شده است و با توجه به لغو پروازها از همان ابتدا، پیگیری‌های لازم برای تأمین اسکان و هزینه‌های جانبی برای این دو ورزشکار تأمین شده است.
او اظهار امیدواری کرد با برقراری مجدد پروازها به سمت ترکیه، قطر و هر پرواز دیگری که امکان انتقال ورزشکاران ملی‌پوش دوومیدانی به کشورمان را فراهم کنند، شاهد حضور آنها در آغوش گرم خانواده و میهن عزیزمان باشیم.