معاون اول رئیس جمهوری: صلاحیت حرفه‌ای و مهارت‫آموزی باید به موضوع جدی کشور تبدیل شود

دومین جلسه شورای عالی فنی و حرفه‌ای و مهارتی صبح روز دوشنبه به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد.
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری با تاکید بر اینکه مسئله صلاحیت حرفه ای و مهارت آموزی باید به موضوع جدی در کشور تبدیل شود، گفت: ایران به عنوان کشوری بزرگ و در حال توسعه نیازمند اهتمام بیشتر به تربیت نیروی انسانی ماهر و واجد صلاحیت به منظور پیشبرد برنامه های خود است.
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه برای افزایش بهره وری از نیروی انسانی و منابع سرمایه ای کشور نیازمند افزایش مهارت ها هستیم، تصریح کرد: در دوران شیوع کرونا و وضعیت اقتصاد پساکرونایی موضوعی که توجه سیاستگذاران کشور را جذب می کند بهره مندی از فناوری های پیشرفته و استفاده از ظرفیت‫های نوینی است که منجر به آموزش، خرید و فروش و سایر فعالیت‫های مجازی شده است که باید در این زمینه به عنوان نیاز جهان امروز بیش از گذشته برنامه‫ریزی کنیم. جهانگیری با اشاره به گزارش ارائه شده در این جلسه در‫خصوص وضعیت نیروهای فعال در بخش‫های مختلف صنعتی، عمرانی و خدماتی کشور به لحاظ دارا بودن مهارت و صلاحیت حرفه ای، این گزارش را قابل تامل توصیف و اظهار امیدواری کرد که با توجه به کاهش روند پرشتاب ورودی‫های به مدارس و دانشگاه‫ها، شاهد اهتمام و تمرکز بیشتر وزارتخانه‫های آموزش و پرورش و علوم تحقیقات و فناوری بر روی موضوعات با محتوای افزایش مهارت و کسب صلاحیت های حرفه ای فارغ‫التحصیلان باشیم. معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: دانشگاه ها مراکز تولید علم در کشور هستند اما نمی‫توانند نسبت به وضعیت اشتغال فارغ‫التحصیلان خود بی‫تفاوت باشند. همچنین نباید وضعیت نظام آموزش و پرورش به گونه‫ای باشد که فرزندان کشور پس از پایان تحصیلات در مدارس تنها انتخابشان ورود به دانشگاه از مسیر کنکور باشد.
جهانگیری افزود: کاهش تقاضا در بازار کار که از یک میلیون به ۷۰۰ هزار نفر رسیده و نیاز کشور به نوسازی صنایع موجب می شود که موضوع افزایش صلاحیت حرفه‫ای و مهارت را در دستور کار دولت، اصناف و بخش خصوصی قرار دهیم.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» از تبعات لایحه تصویب نشده شهرداری مبنی بر درخواست مجوز استقرار صنوف در پیاده‌روها برای تهران گزارش می‌دهد جلال خوش‌چهره دود سفید در آسمان کابل بازار سرمایه دماسنج اقتصادی کشور است فرصت‌ها و چالش‌های صندوق‌های ETF درخواست تجدیدنظر حکم حبس نماینده مجلس رد شد حکم حبس محمود صادقی تایید شد سخنگوی وزارت خارجه: ایران با میانجی و یا بدون میانجی آماده مذاکره با عربستان است « ابتکار» موضوع ارسال سوخت به ونزویٔلا و اعزام ناوهای جنگی آمریکا به منطقه را بررسی میکند نفی مالکیت خصوصی به بهانه مبارزه با محتکران به عنوان عامل افزایش قیمت خودرو چه عواقبی دارد؟ رئیس‌جمهوری در دیدار با فعالان سیاسی: حمایت مقام معظم رهبری نبود، قطعا نمی‌توانستیم در مبارزه با کرونا به موفقیت کنونی برسیم به بهانه پایان کار مجلس دهم زندگی سیاسی علی لاریجانی، مرد محافظه‌کار بهارستان بررسی شد رئیس‌جمهوری در دیدار با فعالان سیاسی: حمایت مقام معظم رهبری نبود، قطعا نمی‌توانستیم در مبارزه با کرونا به موفقیت کنونی برسیم معاون اول رئیس جمهوری: صلاحیت حرفه‌ای و مهارت‫آموزی باید به موضوع جدی کشور تبدیل شود