تخصیص 1286 میلیارد به صندوق بیمه بیکاری

پس از انتشار گزارش« وعده پرداخت بیمه بیکاری بازهم پوچ از آب درآمد» درروزنامه خراسان رضوی که روز گذشته 6 خرداد در همین صفحه منتشر شد روابط عمومی سازمان برنامه‌وبودجه کشور جوابیه‌ای ارسال کرد که در ادامه می خوانید.
-اعتبار اولین مرحله بیمه بیکاری به مبلغ 1286 میلیارد تومان در مورخ 1399.2.24 به سازمان تأمین اجتماعی (صندوق بیمه بیکاری) تخصیص‌یافته است (به پیوست می‌باشد)
- با توجه به شرایط خاص، اجرای سازوکار مندرج در قانون بیمه بیکاری زمان‌بر بوده و بررسی پرونده‌ها طولانی خواهد شد لذا دستورالعملی برای پرداخت مقرری بیکاری برای مشمولان صندوق بیمه بیکاری که در اثر بیماری کرونا بیکار شده‌اند تدوین‌شده که برای اجرا باید به تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برسد.
- پس از ابلاغ دستورالعمل مذکور، اسامی مشمولان که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی بررسی و استحقاق سنجی شده است در قالبی که خزانه‌داری کل کشور تعیین می‌کند تکمیل و به این سازمان ارسال می‌گردد.


-در مرحله بعدی اسامی توسط این سازمان به خزانه‌داری کل کشور ارسال و مقرری تعیین‌شده در دستورالعمل توسط خزانه مستقیم به‌حساب افراد مشمول واریز خواهد شد.بنابراین کوتاهی متوجه این سازمان نمی‌باشد.
توضیح خراسان رضوی
ضمن تشکر از روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه به اطلاع می رسد: درگزارش 29 اردیبهشت‌ماه با تیتر «پرداخت بیمه بیکاری به 14 هزار نفر در هفته جاری» و همچنین درگزارش فوق‌الذکر، مدیرکل تأمین اجتماعی استان صراحتاً اعلام کرده است که پرداخت بیمه بیکاری توسط سازمان برنامه‌وبودجه انجام می‌شود و روزنامه خراسان رضوی نیزاظهارات وی را منعکس کرده است. به‌هرحال بیش از 44 هزار نفر در استان برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند و بعد از گذشت حدود سه ماه هنوز مشخص نیست به چه تعداد از این افراد  بیمه بیکاری و به چه مبلغی و مربوط به کدام ماه پرداخت‌ می‌شود.لذا این مطالبه وجود دارد که پس از استحقاق سنجی افراد بیکار شده توسط وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی  و سازمان تامین اجتماعی ،خزانه داری کل کشور نسبت به پرداخت بیمه بیکاری به افراد اقدام کنند.