مردم ۲ خرداد ۷۶ را تکرار می کنند

آرمان: سنگ‌ تمام می‌گذارند بدون هیچ ‌منت و درخواستی. تداوم دولت روحانی برای آنها بهترین پاداش است، پس به گرمی به استقبال تحقق این خواسته می‌روند. دکتر حسن روحانی به استان‌های مختلف سفر کرده و خواهد کرد و استقبال و حضور پرشور مردم چیزی جز لیبک به او نیست که در 29 اردیبهشت در رأی به دولت برای ادامه کار متجلی خواهد شد. حجت‌الاسلام حسن روحانی به تبریز رفت و در جمع مردم خونگرم تبریز مورد استقبال قرار گرفت. پس از آن به ساری سفر کرد. در هر دو شهر استقبال حامیان اعتدال از او کم‌نظیر بود. دیروز شعارهای حمایتی مانند «روحانی دوستت داریم»، «روحانی، اصلاحات، پیروز انتخابات» و... با صدای بلند از سوی حامیان اعتدال سر داده شد و حاضران در مراسم ساری بارها «یار دبستانی» و «دوباره ایران» را با یکدیگر همخوانی کردند. در هر دو شهر تبریز و ساری، اکثریت شرکت‌کنندگان با تکان دادن پرچم‌های بنفش ابراز احساسات کردند. آنها همچنین با سرودها و ترانه‌هایی نظیر «ایران فدای اشک و خنده تو»، «یار دبستانی» و «دوباره ایران» به همخوانی پرداختند. شرکت‌کنندگان همایش تبریز با شعارهایی مانند «یاشاسین آذربایجان» و «آذربایجان زنده است، به ایران وابسته است» به روحانی خوشامد گفتند.
دوم خرداد ۷۶ را زنده می‌کنید
حسن روحانی صبح دیروز در مجموعه ورزشی شهید پورشریفی تبریز گفت: معنای ترک جز شجاعت نیست و سلام بر شما جوانان غیور که ۲۴ خرداد ۹۲ را یک‌بار دیگر در ۲۹ اردیبهشت زنده خواهید کرد. او با بیان اینکه شما در ۲۹ اردیبهشت، دوم خرداد ۷۶ را زنده می‌کنید، اظهار داشت: ای مردم آذربایجان و ای مرزداران ایران و ای خیابانی‌ها و ستارخان‌ها و باقرخان‌ها؛ من در اینجا به یاد شهید پورشریفی می‌افتم. من به یاد باکری‌ها و شهدای آذربایجان می‌افتم. رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه ما می‌خواهیم تصمیم بزرگی را بگیریم، تصریح کرد: ما می‌خواهیم روز جمعه کسی را انتخاب کنیم که تصمیم او می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را به خطر بیندازد یا آنکه تصمیمش می‌تواند به جان میلیون‌ها انسان کمک کند. او با بیان اینکه فکر نکنید اگر دریاچه اورمیه خشک می‌شد هیچ اتفاقی نمی‌افتاد، تاکید کرد: اگر این دریاچه خشک می‌شد مردم مجبور به مهاجرت می‌شدند. من می‌خواهم بگویم یک تصمیم دولت جان ۱۴‌میلیون نفر را در غرب کشور نجات داد. وی با بیان اینکه ۲۹ اردیبهشت روزی است که می‌خواهیم فردی را انتخاب کنیم که یک تصمیم او می‌تواند بر زندگی ملت ایران اثرگذار باشد، افزود: ما پای صندوق رأی برای ایران می‌رویم. دلواپسان می‌خواهند دوباره میان ایران و دنیا دیوار بکشند. ما طرفدار صلح هستیم و نه دیوار. با یکدیگر عهد بستیم. روحانی با بیان اینکه بحران که همیشه بود، پس چرا امروز امن‌تر هستیم، یک نفر نبود که این بحران را رفع کند، عنوان کرد: شما می‌خواهید روز جمعه فردی را انتخاب کنید که بتواند با رهبران دنیا حرف بزند. به خدای احد و واحد و سوگند به خون شهدای این استان، اگر روحانی یک ذره هوس برای ریاست داشته باشد. آنچه روحانی می‌خواهد این است که جان و آبرویش فدای شما ملت ایران باشد. روحانی اهل شعار نیست و مرتب به دنیا فحاشی نمی‌کند، اما روحانی در مقام عمل قدرت دفاعی ایران و سلاح‌های راهبردی در این سه سال و نیم را به بیش از ده سال قبل رساند.
6 ‌میلیون تن گندم وارد کردند


روحانی اضافه کرد: آنها شعار انقلابیگری می‌دادند، اما در سال آخر شش ‌میلیون تن گندم به کشور وارد کردند، ولی ما در سال گذشته سه میلون تن گندم اضافه داشتیم. کسانی می‌توانند از آینده ایران حرف بزنند که گذشته‌شان درخشان باشد. هر کس حرفی می‌زند، شاهد افراد کارنامه آنهاست. رئیس‌جمهور تاکید کرد: برخی کارها با رأی ۵۱‌ درصد نمی‌شد، ولی رأی بالاتر کارساز خواهد بود. چرا این‌همه علیه روحانی و دولتش تهمت می‌زنند؟ چرا صداوسیما ضد این دولت حرکت می‌کند؟ روحانی با بیان اینکه ما تنها یک راه داریم، اظهار داشت: آن راه حضور همه افراد در پای صندوق‌های رأی است. درخواست من این است که هر نفر روز جمعه به همراه ۱۱ نفر به پای صندوق‌های رأی برود. ما اگر همه پای صندوق‌های آرا رفتیم سربسته به شما قول می‌دهم آنچه می‌خواهید شدنی است. او با بیان اینکه با وحدت و همدلی و کمک از رهبر فرهیخته که حاضرم ده‌ها بار دستشان را ببوسم، می‌توانیم مشکلات را حل کنیم، تصریح کرد: شرط این کار، 1+11 است. شرطش حضور همه مردم در پای صندوق آراست. من از شما می‌پرسم آیا از عهد و پیمانی که در خرداد ۹۲ بسته بودیم، پیشمان هستید؟ آیا حداقل‌ نصف‌ها قدم‌های خود را برنداشتیم؟ البته ۵۰‌درصد این عهد و پیمان‌ها مربوط به دولت دوازدهم است. روحانی افزود: برخی‌ رویشان نمی‌شود که بگویند برنامه ما مال هشت سال قبل است. برادر من! با پمپاژ پول کاری درست نمی‌شود. ما می‌خواهیم در این کشور دروغ نباشد ولی باز هم دروغ می‌گویند. می‌گویند دولت سند ۲۰۳۰ را قبول کرده است، در حالی‌که دولت می‌گوید فرهنگ ایرانی و اسلامی را اجرا می‌کند. آنها آن‌قدر پررو شدند که گزارش دروغ به محضر رهبری می‌فرستند. رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه ما انقلابی امروز نیستیم، ما انقلابی سال ۴۲ هستیم، شما تازه انقلابی شده‌اید، ما تازه امروز بسیجی نشده‌ایم، بلکه سال ۵۷ انقلابی شده‌ایم، عنوان کرد: روز جمعه به پای صندوق می‌رویم تا بر اخلاق سلام کنیم. بر صداقت سلام کنیم. بر امید سلام کنیم. بر اصلاحات سلام. بر اعتدال سلام. بر اصولگرایی بدون ریا سلام. بر روح پاک و مصون شهید بهشتی و آیت‌ا... هاشمی سلام. بر ایران سلام. به رأی ما در ۲۹ اردیبهشت سلام. بر پیروزی ما سلام.
حماسه ساری با حمایت از روحانی
رئیس‌جمهور پس از تبریز به ساری رفت و در سالن شهید رسول حسینی با مردم سخن گفت. روحانی اظهار داشت: مردم ایران جمعه یا راه عقلانیت را انتخاب می‌کنند یا راه خرافه را. مردم باید بین قاضی و وکیل انتخاب کنند. قاضی حکم صادر می‌کند و حکمش را ابلاغ می‌کند. وکیل از مردم دفاع می‌کند. انتخاب با خودتان است. رئیس‌جمهور تاکید کرد: آن زمانی که نتوانستیم از حقوق ملت ایران به خوبی دفاع کنیم، ایران را در حصر و محاصره قرار دادیم. آیا راه دفاع از ملت ایران سخن درشت گفتن بود یا با تعقل حل مشکل کردن؟ سازمان ملل و شورای امنیت و ملت ایران که همانند، پس چه چیزی عوض شده است؟ نحوه استفاده از قدرت ملت ایران در برابر جهان. ملت ایران توانمند، قدرتمند و مقاوم است. اما کسانی هم باید باشند که قدرت ملت را در مجامع جهانی نقد کنند. با استدلال و حقوق و قانون سخن بگویند. وی با بیان اینکه جمعه روز انتخاب است، افزود: آیا می‌خواهیم دوباره دیوار ساخته شود یا پل بسازیم؟ آیا می‌خواهیم از اعتماد و دین مردم برای قدرت و سیاست استفاده کنیم یا از قدرت و سیاست برای دین استفاده کنیم؟ مردم در روز جمعه تصمیم خودشان را با آرایشان اعلام خواهند کرد. روحانی خطاب به منتقدان خود گفت: چرا واقعیت را به مردم نمی‌گویید و سیاهنمایی می‌کنید؟ آیا وضعیت گندم‌کاران ما برتر شده است؟ آیا وضعیت شالی‌کاران ما نسبت به سال ۹۱ بدتر شده است؟ چرا دروغ می‌گویید؟ آیا می‌خواهید تحریم را دوباره برگردانید؟ اگر روحانی هم نباشد دیگر تحریم بر نمی‌گردد. آیا می‌خواهید ایران وارد‌کننده باشد؟ مردم این اجازه را به شما نمی‌دهد.
آقای سخنگو! بیا و پاسخگو باش
رئیس دولت تدبیر و امید با یادآوری قصور دولت گذشته در بر باد دادن پول ملت ایران و مصادره آن توسط آمریکا اظهار داشت: شما ۱۰ ماه فرصت داشتید تا پول ملت ایران را برگردانید، چرا این کار را نکردید؟ آقای سخنگو! بیا و پاسخگو باش. روحانی با بیان اینکه من توسط دیگر کاندیداها برنامه دیگری جز برنامه‌های سال ۹۰ و ۹۱ ندیده‌ام، خاطرنشان کرد: شما اگر برنامه دیگری دارید بیایید و آن را بیان کنید، چرا دروغ می‌گویید؟ او با بیان اینکه آیا فکر می‌کنید دولت حافظ دین مردم است، اشتباه می‌کنید، ابراز داشت: حافظ دین مردم خود مردم هستند، شما نه قیم دین مردم هستید و نه مسئول دنیای مردم. مردم فهیم هستند و راهشان را انتخاب می‌کنند. او با بیان اینکه مردم از وطن و دینشان دفاع می‌کنند، ادامه داد: در روز عاشورا چه کسی به خیابان می‌آید؟ در روز تاسوعا یادتان هست برای برگزاری مسابقه فوتبال چه حرف‌هایی که نزدند، اما دیدید که جوانان چه کردند؟ آنها با توسل به ائمه‌اطهار و دین پیروز شدند. شما غصه دین مردم را نخورید. رئیس دولت یازدهم با اشاره به تلاش اقتدارگرایان برای فیلتر شبکه‌های اجتماعی یادآور شد: جوان ایرانی شبکه‌های مجازی را پر از مطالب دینی و انقلابی کرده است. او با بیان اینکه برخی‌ به مردم دروغ می‌گویند که اگر این دولت ادامه یابد یارانه قطع می‌شود، تاکید کرد: طرف مقابل ما می‌خواهد مشکلات را با پمپاژ پول از طریق یارانه برطرف کند، ولی ما معتقد هستیم و می‌گوییم باید فضای کسب‌وکار آماده شود. وی با بیان اینکه راه نظام و انقلاب از ریا و فریب نمی‌گذرد بلکه از راه قانون و عقلانیت عبور می‌کند، تصریح کرد: ما حقوق شهروندی را تنظیم کرده و آن را منتشر کرده‌ایم، برنامه چهارساله دولت دوازدهم را منتشر کرده‌ایم، اگر می‌خواهیم به همه اهدافمان برسیم باید پای صندوق‌های آرا بیاییم. رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه ما می‌خواهیم تفکر آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی و رئیس دولت اصلاحات را ادامه دهیم، ابراز داشت: ما می‌خواهیم دولتی را تشکیل بدهیم که تابع نظرات ملت ایران باشد. ملت ایران! روز جمعه یک به‌علاوه ۱۱ بیایید، از حالا بیایید و کار را شروع کنید، با موبایلتان یک به‌علاوه ۱۱ را فشار بدهید، رایتان را برای یازده نفر دیگر تکرار کنید و همه دوستانتان را پای صندوق‌های آرا بیاورید. روحانی با بیان اینکه بعضی‌ها نگران هستند که صندوق‌های رأی شلوغ شود، اظهار داشت: ما پیروز میدان انتخابات خواهیم بود، ملت ایران اجازه نمی‌دهند راه پیشرفت متوقف شود. ما می‌خواهیم روستاییانی با شرایط بهتر داشته باشیم.