درآمد میلیونی فحش نویس ها !

مادر یعنی عشق، یعنی فداکاری
هنوز ماجرای مادر شکنجه گر اینستاگرامی که با انتشار تصاویر کتک زدن کودک اش و گریه های دردناک او در ازای نزدن بچه اش از مردم اخاذی می کرد،  روح مان را آزار می داد که روز گذشته انتشار ویدئویی از یک مادر مهربان و قهرمان، دوباره تصویر واقعی مادر را به ما نشان داد. مادران زیادی شبیه همین سهیلا خانم برای این که فرزندان شان را با عزت و احترام بزرگ کنند سختی های زیادی را تحمل کرده اند. او که این روزها در بازار ماهی فروش ها مشغول به ماهی فروشی است می گوید: چند وقتی راننده خط ویژه بودم ، سبزی فروشی کردم و حتی راننده بیابان هم شدم اما به خاطر بچه های کوچکم از آن بیرون آمدم و سال هاست در همین بازار ماهی فروشی می کنم. کاربری نوشت: «مادر یعنی این نه اونی که برای پول درآوردن بچه شو کتک می زنه!»
 
 
سرقت؛ ورژن جدید


ویدئویی از یک سرقت در روز روشن در فضای مجازی منتشر شد که حیرت کاربران را به همراه داشت. در این ویدئو سارق در حالی که در یک خیابان شلوغ است از پایین بودن شیشه خودرو استفاده و موبایل راننده خودروی دیگری را که در ماشین در حال گفت وگوست ، می قاپد و به سرعت فرار می کند. کمی جلوتر هم یک موتور سیکلت منتظرش ایستاده و او را سوار کرده و فراری می دهد. کاربری نوشت: «اونی که فیلم گرفته هم به نظرم همکار سارقا بوده و الا تو از کجا می دونستی که فیلم گرفتی.» کاربر دیگری نوشت: «این فیلم رو باید مسئولان ببینن که متوجه بشن با عملکردشون در اقتصاد چه بلایی سر مردم آوردن.» کاربری هم نوشت: «وقتی دلار 18 هزار تومنه ولی حقوق یک کارگر 2 میلیون و 500 ، بعضی از جوونا نمی رن دنبال کار چون هر موبایلی که بدزدن به اندازه کار یک ماه کارگره!»
 
 
معمای غیزانیه!
روز گذشته اعلام شد که آب به 85 روستای غیزانیه رسیده است. خبری که واکنش های زیادی به همراه داشت و بسیاری این خبر را صحیح نمی دانستند. یکی از فعالان فضای مجازی که در خوزستان است در توئیترش نوشت: «آب به 85 روستای غیزانیه نرسیده است! بخش کوچکی از طرح آب رسانی با دادار دودور افتتاح شده و معلوم نیست کی به سرانجام برسد.» پیش از این هم روزنامه فرهیختگان در گزارشی از شائبه فشار به مردم غیزانیه با بی آبی برای ترک این مناطق به‌نفع شرکت‌های نفتی نوشته بود. با این حال برخی کاربران به این اتفاق واکنش نشان دادند. کاربری نوشت: «کاش توی گزارش می رفتن سراغ مردم ببینن اونا چی میگن نه مسئولان.» کاربر دیگری نوشت: «این روزها به لطف فضای مجازی نمی شه چیزی رو از مردم مخفی کنن و اگه آب به مناطقی نرسیده فوری توی فضای مجازی پخش می شه.»
 
 
درآمد 5 میلیونی فحش نویس ها!
از مشاغل کاذب فضای مجازی خبر دارید؟ اصلا می دانید در فضای مجازی شغل هایی وجود دارند که 50میلیون تومان در روز درآمد دارند. گزارشی از درآمد بعضی از شغل ها در فضای مجازی نشان می دهد که هر بازدید کننده صفحات یا به اصطلاح سین کارها ماهانه بین 5/1 تا 3 میلیون در ماه و کپشن نویس های اینستاگرامی بین 5 تا 50 میلیون در ماه درآمد دارند اما بعضی ها هم روزانه درآمد میلیونی دارند مثل هشتگ زن ها که چیزی بین یک تا 20 میلیون در روز درآمد دارند. تبریک گوهای تولد هم در اینستاگرام داریم که به ازای هر تبریک بر اساس معروفیت و البته تعداد فالوئرهایشان بین یک تا 20 میلیون دریافت می کنند. اما شاید باورتان نشود یک عده هم هستند که ماهی بین یک تا 5 میلیون دریافت می کنند تا در صفحات اشخاص خاص فحش بنویسند و از این راه درآمد کسب کنند.
 
 
در آرزوی دایی بیل!
بخشی از صحبت های متهم فساد اقتصادی که سال ها در قوه قضاییه سمت داشته از پر واکنش ترین های شبکه های اجتماعی بود. وی درباره مبالغ رشوه ای که گرفته گفته: «منو مشایخ و نجفی(این دو متهمانی هستند که به طبری رشوه داده اند) سه تا برادریم هرچی بخوام از کارخانه تا ۸۰۰میلیارد نقد به من میدن، مشکل ازشماست که ازین رفقا ندارید!» کاربری درباره این گفته طبری نوشت: «منم اگه مثل این آقا 20 سال توی ق ق کشور مسئولیت داشتم الان بیل گیتس رو دایی بیل صدا می زدم و سه دونگِ مایکروسافت به نامم بود البته اگه قبلش نمی گرفتنم!» کاربر دیگری به طنز نوشت: «ای بابا از وقتی طبری این حرف رو زده دوستام زنگ می زنن میگن ما مثل داداشیم ماشینت رو بهمون بده و من موندم چیکار کنم!» کاربری هم نوشت:  معاون دادستان خوب جوابش رو داد که گفت «طبری محبوب دل‌های متهمان اقتصادی است.»
 
 
مردم مجانی ببرند ولی سودجو مفت نه
معضل ارزانی محصولات کشاورزی در فصل های مختلف سال هاست گریبانگیر کشاورزان شده و متاسفانه هنوز هم تدبیری برای تغییر و اصلاح الگوی کشت در مناطق مختلف اندیشیده نشده است. به تازگی هم تصویری در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در شرح آن آمده است: «یکی از کشاورزانِ روستای سرچشمه رامهرمز،  که با هزار سختی و هزینه زمین اش را به کشت پیاز درآورده بود، به دلیل پایین بودن قیمت خرید توسط دلالان، به مردم اجازه داد که مجانی محصولش را بچینند و ببرند تا شاهد مُفت خریدن سودجویان نباشد!» این اتفاق تلخ که این روزها گریبانگیر کشاورزانی شده که محصولات مختلفی مانند هندوانه، گوجه فرنگی، خیار و ... کاشته اند ، واکنش های زیادی را به همراه داشت. کاربری نوشت: «کاش مردم هم معرفت داشته باشن یک وجه معقول به صاحب زمین بدن.» کاربر دیگری نوشت: «کی قراره قانون اصلاح الگوی کشت توی کشور ما اجرا بشه؟!»