برخورد با خرید و فروش حواله خودرو

رئیس پلیس پایتخت از بررسی نشر اطلاعات کاربران رایتل از سوی پلیس خبر داد.به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح کاشف که دیروز در مقر مرکزی فاتب برگزار شد، در مورد نشر اطلاعات کاربران رایتل اظهار کرد: اطلاعات تکمیلی در این خصوص را بعد از انجام بررسی‌ها اعلام خواهیم کرد؛ اما در حال حاضر این موضوع در حال بررسی است و پلیس فتا به این موضوع وارد شده است. 
باید ببینیم که چه کم توجهی شده و اطلاعات مردم چگونه به سرقت رفته است.رحیمی در مورد خرید و فروش حواله خودرو هم اظهار کرد: خرید و فروش حواله خودرو جرم است و مواردی هم بوده که پلیس با شیوه‌های خود از آن مطلع شده و با آن برخورد کرده است. ما این موضوع را هم بارها اعلام کرده ایم که خرید و فروش حواله خودرو جرم است.فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مورد اتصال دوربین‌های مراکز صنفی به پلیس نیز گفت: در این زمینه اقداماتی انجام داده‌ایم تا هم دوربین‌های کنترلی بازسازی و نوسازی شده و هم دوربین‌های مراکز حساس به مراکز پلیسی متصل شود.
رحیمی همچنین با اشاره به برگزاری جلسه کمیته مبارزه با سرقت که صبح امروز با حضور استاندار تهران برگزار شد، تصریح کرد: در این جلسه آخرین وضعیت سرقت در پایتخت مورد بررسی قرار گرفته و مصوباتی نیز در این جلسه داشتیم. همچنین بنا شد تا با یاری خداوند حداقل ماهی یک بار این جلسه برگزار شود.رئیس پلیس پایتخت همچنین از دستگیری ۲۵۱ مجرم و سارق حرفه‌ای در اجرای دومین مرحله از طرح کاشف پلیس آگاهی خبر داد.
به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در اجرای دومین مرحله از طرح کاشف اظهار کرد: امسال دومین مرحله از طرح کاشف از سوی مأموران پلیس آگاهی به مرحله اجرا درآمد و در جریان آن ۲۵۱ سارق و مجرم حرفه‌ای که در قالب ۵۴ باند فعالیت داشتند شناسایی و دستگیر شدند.رحیمی افزود: این افراد مرتکب جرایمی نظیر قتل، سرقت مسلحانه، آدم‌ربایی، تجاوز، جعل و کلاهبرداری، انواع سرقت منزل، خودرو و داخلی خودرو، زورگیری، کیف‌قاپی و... شده بودند.به گفته رحیمی در اجرای این طرح ۲۴۰۴ فقره سرقت کشف شد.وی همچنین در باره تعداد مجرمان سابقه‌دار نیز گفت: ۵۶ درصد از مجرمان دستگیر شده در این طرح سابقه‌دار بودند.


فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک 
در حمل و نقل عمومی رعایت نشد
استاندار تهران گفت: انتظارات ما از رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی برآورده نشده است.به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه اجرای طرح کاشف در مورد اجرای طرح ترافیک در پایتخت گفت: در کمیته اجتماعی انتظامی در مورد طرح ترافیک صحبت و مواردی مطرح شد. ماهم گزارش‌های خود در این زمینه را ارئه دادیم‌.وی افزود:  انتظارات ما از رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی برآورده نشده است.همچنین استاندار تهران گفت: در تهران حدود ۴ میلیون موتور سیکلت تردد می‌کنند که ۸۵ درصد زورگیری‌ها نیز توسط همین موتورسیکلت‌ها صورت میگیرد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران اظهار کرد: ما در سال‌های ۹۸، ۹۷ و ۹۶ شاهد ارتقا کیفیت کشف، پیشگیری و مقابله با سرقت را در تهران شاهد بودیم و میزان سرقت کلانشهر تهران سالانه حدود ۳ درصد و  با توجه به تراکم و ... کاهش داریم.استاندار تهران با بیان اینکه بیش از ۶۵ درصد سارقان در این کلانشهر سکونت ندارند گفت: امروز کشفیات در معرض نمایش هستند و سارقان هم دستگیر شده‌اند. او ادامه داد: ما شاهد اقدامات بسیار ارزشمند و موثر در ارتقا بخشیدن به آسایش شهروندان هستیم، نیروی انتظامی شرایطی را فراهم کرده که وقوع جرم بسیار کاهش پیدا کرده و کشفیات هم افزایش یافته است.بندپی در پاسخ به سوالی مبنی بر تحهیز کردن پلیس ّبه دوربین و... گفت: ما در استانداری و فرمانداری تهران کمک میکنیم و برخوردار کردن پلیس تهران از تجهیزات روز نظیر دوربین‌های الکترونیکی از مباحث جلسه امروز( 21 خرداد) بود و از شهرداری درخواست داشتیم که نسبت به در اختیار قرار دادن دوربین‌هایی به پلیس و جا‌هایی که نصب دوربین نیاز است، همکاری کنند.استاندار تهران افزود: ما ۱۵۰ هزار واحد صنفی بدون پروانه داریم و حدود ۴ میلیون موتور سیکلت تردد می‌کنند که هویت مشخصی ندارند و ۸۵ درصد زورگیری‌ها نیز توسط موتورسیکلت‌ها است.او در باره احداث کلانتری در کلانشهر تهران گفت: در شورای امنیت کشور مصوب شد ۸۰ کلانتری به کلانتری‌های تهران اضافه شود و بر همین اساس جلساتی با شورای شهر برگزار شد و قول دادند در هر منطقه‌ای ۲ قطعه زمین را در اختیار قرار دهند.