دیگر چه اتفاقی باید بیفتد تا جامعه بین‌المللی بیدار شود؟

وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توئیتری به دستور رئیس‌جمهوری آمریکا برای اعمال تحریم علیه دیوان بین‌المللی کیفری واکنش نشان داد.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توئیتری در این باره نوشت: «اکنون دیوان کیفری بین‌المللی هدف باج‌گیری دار و دسته قانون‌شکنی قرار گرفته که قیافه دیپلمات به خودشان گرفته‌اند. دیگر چه اتفاقی باید بیفتد تا جامعه بین‌المللی بیدار شود و تبعات سیاست مماشات با زورگویان را درک کند؟ پیش از اینکه کسانی سعی در به دست آوردن دل ایالات متحده دارند، خودشان قربانی بعدی باشند، دیگر چه کسی باید هدف ارعاب قرار بگیرد؟»
گفتنی است، روز پنجشنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده با امضای دستورالعملی دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) را به دلیل تحقیقات درباره سربازان آمریکایی و مقامات سازمان اطلاعاتی این کشور به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در افغانستان، تحریم‌ اقتصادی و مسافرتی کرد.
ترامپ مقامات این دادگاه عالی بین‌المللی را تهدید کرد که اگر آنها بدون رضایت واشنگتن در باره عملکرد سربازان آمریکایی در افغانستان تحقیق کنند، از سوی آمریکا تحریم اقتصادی خواهند شد.دیوان کیفری بین‌المللی هم روز پنجشنبه تحریم‌های آمریکا را جدیدترین حمله از حملات غیرقابل قبول به این دیوان خواند و اعلام کرد، از کارمندان و مسئولان خود حمایت می‌کند. همچنین این دیوان موافقت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با اعمال تحریم‌های اقتصادی و مسافرتی علیه کارمندانش را تهدید، اجبار و تلاشی غیرقابل قبول برای مداخله در حاکمیت قانون توصیف کرد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس‌جمهوری در تماس با وزرای بهداشت و راه‌وشهرسازی دستوراتی را ابلاغ کرد انتقاد صریح روحانی از مسدودسازی منابع بانک مرکزی از سوی کره‌جنوبی محمدعلی وکیلی شعاع قدرت قربانگاه سرمایه‫های انسانی «ابتکار» آثار و پیامد مطرح شدن نظرات غیرکارشناسی بر اقتصاد را بررسی کرد حرف‌های سیاسی، تبعات اقتصادی چرا اصولگرایان ترجیح می‌دهند میدان انتخابات برایشان هرچه خالی‌تر باشد؟ حذف رقیب به‌جای رقابت آیا سامانه یکپارچه فروش بلیت سینما می‌تواند راهگشا باشد؟ «سمفا» و داستان پیچیده انحصار «ابتکار» اهداف توامان آمریکا از تحریم‌های جدید و پیشنهاد گفت‌وگو با ایران را بررسی می‌کند سازمان بازرسی کل کشور خبر داد‫ پیگیری سازمان بازرسی درباره افزایش حداقل مزد کارگری چرا شمار خودکشی‌های طبقه فقیر در ایران افزایش یافته است؟ به جرم فقر، سرِ دارِ معیشت دیگر چه اتفاقی باید بیفتد تا جامعه بین‌المللی بیدار شود؟ دستگیری در انتظار فروشندگان امتیاز خودروهای قرعه‌کشی شده رئیس گروه مالی گردشگری: حمایت از اشتغال و واحدهای تولیدی در سال جهش تولید تداوم می یابد