زاکانی: قاضی منصوری در ظاهر یک انسان تمام انقلابی بود


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطعنامه اخیر شورای حکام در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت: لازم نیست از ان پی تی خارج شویم و فقط کافی است درصد غنی‌سازی خود را افزایش دهیم تا مسائل و روابط در ریل اصولی خود وارد شود.
علیرضا زاکانی، اضافه کرد: با افزایش درصد غنی‌سازی اورانیوم می‌توان با طرف‌های غربی سر میز معامله نشست، آن‌ها فقط در این وضعیت سر میز می‌نشینند و امتیاز می‌دهند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مرگ قاضی غلامرضا منصوری خللی در پرونده "اکبر طبری" ایجاد نمی‌کند چرا که او یک عامل جزء در این پرونده است.
وی ابراز داشت: موضوع پرونده طبری یک مسئله پیچیده است و باید ابعاد مختلف آن به‌درستی شناسایی و تبیین شود.


زاکانی تصریح کرد: چند بار با قاضی منصوری در دوران مسئولیت در قوه قضاییه دیدار داشتم، او در ظاهر یک انسان تمام انقلابی، خوش‌اخلاق و متدین بود.
وی یادآور شد: با این‌وجود قاضی منصوری در پشت این چهره انقلابی و مومن مآب خود پرونده‌های فساد اقتصادی را همراهی می‌کرد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکبر طبری در ابتدای انقلاب به دلیل فعالیت در گروهک منافقان زندانی شد اما بعد از آزادی از زندان و با ساده‌انگاری عده‌ای فرماندار شهرستان نور در مازندران شد و بعد از آن نیز با زبان‌بازی و رابطه وارد نهاد قضایی گردید.
زاکانی افزود: این فرد با فساد شبکه‌ای و ارتباطاتی که داشت خود را تا معاونت قوه قضایی نیز رسانده است.
به گزارش ایرنا، وی با یادآوری این که فساد سیستماتیک در نظام وجود ندارد، در عین حال مدعی شد که هر سه قوه کشور دچار فساد شبکه‌ای هستند.زاکانی اظهار داشت: در این شکل از فساد شبکه‌ای افراد فاسد در قوه مجریه، قضا و مقننه با یکدیگر ارتباط و تعامل دارند.