«نسیم» خوش وحدت

پیکرهای مطهر 192 شهید دوران دفاع مقدس از جمله شهید نسیم افغانی صبح دیروز از طریق مرز شلمچه وارد کشور شد، شهیدی که جست و جوها برای یافتن خانواده او بی نتیجه ماند چرا که بر اساس خبرهای اعلام شده، پدر، مادر، خواهران و برادران او  در حمله نیرو‌های اشغالگر شوروی و بمباران افغانستان، به شهادت رسیده‌اند. اما آمدن این هنگام «نسیم افغانی»، حتما حکمتی دارد. در روزهایی که دشمنان ایران و افغانستان، برای اختلاف افکنی بین این دو ملت برادر و همسایه تلاش می کنند، این شهید آمده است تا نسیم وحدت باشد و پیوند ناگسستنی دو ملت را محکم تر کند. به گفته سردار «سید محمد باقرزاده» فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، این شهید عزیز از نیروهای جمعی لشکر 5 نصر خراسان بوده که در زمان شهادت ۳۱ سال داشته و پیکر مطهرش در منطقه عملیاتی والفجر یک در فکه تفحص شده است. سردار باقرزاده در مراسم استقبال از پیکر مطهر شهدای تازه تفحص شده، کلاه تفحص شده همراه شهید «نسیم افغانی» را بر سر گذاشته بود تا مصداقی از اخوت و برادری دو ملت ایران و افغانستان را به نمایش بگذارد. به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار باقرزاده در حاشیه این مراسم گفت : «شهید خانواده‌ای ندارد، اما به خانه دوم خودش، ایران عزیز بازگشته است. شهید نماد و نمونه ای است از شهدای بزرگوار ملت بزرگ افغانستان، ملّت مجاهدی که در راه مقاومت همواره با ما بودند و الان هم هستند.»  
تشییع و خاک سپاری در دهه کرامت
سردار باقرزاده عصر دیروز در گفت و گو با شبکه خبر، درباره خاک سپاری پیکر مطهر این شهید نیز گفت : «به امر مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا مقرر شد پیکر مطهر این شهید در حرم امام هشتم(ع) خاک سپاری شود تا نشانه ای باشد از حق شناسی ملت بزرگ ایران اسلامی نسبت به مردم مجاهد و مقاوم افغانستان، همچنین مقرر شد کلاه و دیگر وسایل این شهید به عنوان سندی ارزشمند در آینده ای نزدیک در غرفه ویژه باغ موزه دفاع مقدس تهران به نام شهدای مظلوم افغانستان نگهداری شود.» وی تصریح کرد : امیدواریم در دهه کرامت با کمک آستان قدس رضوی و همت مردم مشهد، پیکر مطهر این شهید با رعایت پروتکل های بهداشتی تشییع و به خاک سپرده شود.
«سید زهیر مجاهد» فعال فرهنگی افغانستانی نیز با انتشار تصویری از ورود پیکر مطهر این شهید به ایران نوشت : «امروز عکسی دیدم از ارادت یک ملت به ملت. عکسی که مطمئن باشیم در بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی نمی‌بینیم، چون بنا نیست چنین اتفاقاتی دیده شود. عکس، دست‌هایی از ارتش و سپاه را نشان می‌دهد که برای تبرک جستن به تابوت شهید افغانستانی از هم سبقت می‌گیرند، تابوتی که نسیم را در خود جای داده. سال‌های سال است کج‌سلیقگی عده‌ای قلیل با پشتیبانی رسانه‌ای، چهره‌ای سرد از دو ملت را نشان می‌دهد که عمومیت ندارد. نسیم با پرچم افغانستان وارد ایران شد و سردار باقرزاده کلاه نسیم به سر کرد و زیر تابوتش را گرفت. هرچه قلب‌های دو ملت بیشتر به‌هم نزدیک می‌شود بعضی‌ها احساس خطر بیشتری می‌کنند، آن هایی که نان‌شان در اختلاف‌اندازی است امروز از میدان‌داری نسیم افغانی به وحشت افتاده‌اند».