جزییات بازداشت وحید خزایی

آفتاب یزد- گروه شبکه: یکی از جنجالی‌ترین چهره‌های فضای مجازی دستگیر شد. وحید قاریقی که همه او را به نام وحید خزایی می‌شناسند بامداد چهارشنبه در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به دلیل آنکه از سال 97 تحت تعقیب قضایی قرار داشت، بازداشت شد. اما ماجرای دیده شدن و آغاز فعالیت‌های مجرمانه وحید خزایی به اوایل دهه نود بر می‌گردد آنجا که تصاویر او با دختران زیادی در فضای مجازی منتشر شد وسر وصدای زیادی به پا کرد. بعد از انتشار عکس ها، وحید خزایی کلیپی از خود منتشر کرد و در آن مدعی شد که موبایلش به سرقت رفته و کسانی که او با آنها عکس گرفته، خواهر و دخترخاله و بستگانش بوده‌اند. او همچنین با تاکید بر اینکه از انتشاردهندگان عکس‌هایش شکایت کرده و تا آخر، پیگیر آنها خواهد بود، هشدار داده بود که «پلیس فتا حواسش به همه چیز هست».

> دستگیری پسر جنجالی
این جمله آخر او یعنی «پلیس فتا حواسش به همه چیز هست» موجب شد تا کاربران شبکه‌های اجتماعی او را دستمایه طنز قرار بدهند و با او شوخی بکنند و همین موضوع سبب شهرت وی شد. این ماجرا ادامه داشت تا اینکه این پسر جنجالی توسط پلیس دستگیر شد. در حالی که بسیاری فکر می‌کردند خزایی بچه پولدار تهرانی است و مازراتی دارد، او در اعتراف‌های خود عنوان کرد که یک کارگر ساده است و در یک بنگاه معاملاتی کار می‌کند. سرانجام خزایی راهی زندان می‌شود. این شاخ اینستاگرامی سعی کرد با جلب رضایت شاکیان خود از زندان آزاد شود، اما موفق نشد و با گذاشتن وثیقه از زندان بیرون آمد.



> فرار به ترکیه
در این زمان خزایی از کشور متواری شد و به ترکیه گریخت، مدتی از او خبری در دست نبود تا اینکه با انتشار پستی در اینستاگرام از حضورش در ترکیه خبر داد. بر اساس پست‌ها و ویدئو‌هایی که از کشور ترکیه منتشر می‌کرد، در خانه‌های لوکس و گران قیمت حضور داشت و این موضوع حاکی از آن بود که ادعایش درباره کارگر ساده بودنش دروغی بیش نیست و خزایی یا اسپانسر‌هایی داشته که رفتار‌های او را رهبری می‌کنند و یا از ابتدا وضع مالی خوبی داشته است. همچنین گفته می‌شود در جریان فرارش ارز زیادی را از کشور خارج کرده‌است. اما رفتن خزایی به ترکیه باعث شد چهره جدیدی از او را شاهد باشیم. او در آنجا خود را پسر ایران معرفی کرد و به انتشار محتوا‌هایی در صفحه اینستاگرامی‌اش می‌پرداخت که دلالت بر سوءاستفاده از دختران و مصرف مشروبات الکلی داشت. خزایی در این کشور اقدام به راه‌اندازی سایت شرط‌بندی و قمار کرد و از این راه به کسب درآمد خود افزود. او حتی برای افزایش فالوور خود اقداماتی مانند طراحی دعوا‌های مسلح صوری با دیگر چهره‌های معروف اینستاگرام و انتشار ویدئو‌هایی از این دعوا‌ها را نیز انجام داد.

> برخورد ماموران امنیتی ترکیه با وحید خزایی
این اقدامات مجرمانه خزایی آرامش و آسایش را از مردم ترکیه هم ربوده بود و همین مسئله سبب شد که پلیس این کشور نیز با وی برخورد امنیتی داشته باشند. پس از دستگیری‌اش توسط پلیس ترکیه به مدت یک ماه در زندان ترکیه به سر برد و آزاد شد. علت دستگیری او در ترکیه اقدامات غیراخلاقی در فضای اینستاگرام و توهین به آتاتورک، عنوان شده بود.

> بازداشت خزایی در فرودگاه امام
بار دیگر برای مدتی از او خبری در فضای مجازی نبود و فقط هر از گاهی تصاویری از این چهره جنجالی منتشر می‌شد که حاکی از آن بود که در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد. اما به تازگی وحید خزایی فیلمی از خود در فضای مجازی منتشر کرد که در آن خبر از بازگشت خود به ایران می‌داد. احتمالا می‌دانست به محض ورود بازداشت می‌شود. همین طور هم شد. وی بامداد چهارشنبه توسط ضابطان سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بازداشت شد. اما گمانه‌زنی‌هایی برای بازداشت وحید خزایی هست. برخی می‌گویند جرمی در ترکیه مرتکب شده است جرمی که مجازات سنگینی دارد احتمالا سنگین‌تر از آنچه که در ایران انتظارش را می‌کشد.

> واکنش کاربران
بازداشت وحید خزایی مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت و بازتاب‌های آنها را در پی داشت. آنها از اینکه فضای مجازی از وجود چنین افرادی پاک شده و دستگیر شده است ابراز رضایت کرده اند. کاربرانی در این مورد نوشته‌اند: « وحید خزایی رو تو فرودگاه امام خمینی دستگیر کردن عدم حضورش تو فضای مجازی به تنهایی میتونه ۲۰درصد از محتوای بد اینستاگرام رو کاهش بده»،«باید به سبک خودش الان بگیم: حالا دیدی حواسشون به همه چیز هست؟! دوره بزن دررو در فضای مجازی تموم شده وباید پاسخگوی اعمالشون باشند»، «این وحید‌خزایی بنده خدا دیوانه است اذیتش نکنید این معتاده روانپریشه حرکات و رفتارش دست خودش نیست بفرستیدش تیمارستان »، «وحید خزایی دیدی بالاخره به دام افتادی دیگه راه فراری نداری حالا تو زندان آب خنک میل کن»