هشدار علوم پزشکی درباره سفر غیرضروری به مشهد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به افزایش آمار بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کووید-۱۹ در مشهد از تمامی هموطنان خواست از انجام سفرهای غیر ضروری به مقصد این شهر خودداری کنند. دکتر بحرینی در گفت و گو با وب دا اظهار کرد: هم اکنون تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید -۱۹ در مراکز زیر پوشش این دانشگاه در مقایسه با مدت مشابه ماه گذشته دو برابر افزایش یافته است ، تعداد بیماران بستری در بخش های مراقبت های ویژه نیز ۵۰ درصد رشد یافته و ادامه این روند نگران کننده است.
دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت نیز روز گذشته درباره استان های با وضعیت قرمز گفت: استان های خوزستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.
برخورد قضایی در انتظار برپاکنندگان مراسم عروسی و ترحیم در مشهد
رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با برپاکنندگان تجمعات غیر ضروری مانند مراسم عروسی و ترحیم در مشهد برخورد قانونی خواهد شد و برای آن ها پرونده قضایی تشکیل می‌شود. به گزارش ایرنا، علی اصغر حسنی افزود: برپایی مراسم عروسی و ترحیم همزمان با قرمز شدن وضعیت مشهد از نظر ابتلا به کرونا ممنوع و اکنون که وضعیت مشهد از قرمز هم عبور کرده است این محدودیت‌ها با جدیت بیشتری ادامه می‌یابد.


 وی ادامه داد: برپایی مراسم عروسی در طرقبه - شاندیز که به لحاظ کرونا در وضعیت سفید قرار دارد با استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت تالارهای پذیرایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانعی ندارد اما با توجه به این که بسیاری از مردم مشهد مراسم جشن خود را در طرقبه - شاندیز برگزار می‌کنند از این بابت خطر وجود دارد و تصمیم‌گیری برای اعمال محدودیت‌ها  در این شهرستان در حال پیگیری است.
 
خبر مرتبط
 تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک برای شکست چرخه شیوع کرونا
ماسک بزنید

از شنبه استفاده از ماسک در اماکن عمومی اجباری می شود، از سوی دیگر کارشناسان و متخصصان بر استفاده از ماسک تاکید دارند، پس «ماسک بزنید» تا هرکدام از ما نقشی داشته باشیم در شکست چرخه شیوع کرونا.
ورود مسافران بدون ماسک به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد ممنوع شد
آن طور که معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد به ایرنا اعلام کرده است «از ورود مسافران بدون ماسک به ناوگان قطارشهری و اتوبوسرانی جلوگیری می‌شود.» خلیل ا... کاظمی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، سخت گیری در زمینه ورود مسافر بدون ماسک به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد آغاز شده ‌است. وی افزود: هم اینک حدود ۵۰ درصد استفاده از این ناوگان نسبت به روزهای عادی قبل از شیوع کرونا کاهش یافته‌ و تا حد امکان پروتکل‌های بهداشتی نیز در آن رعایت می‌شود.
همچنین به گزارش روابط عمومی استانداری، موسوی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گفت: وفق مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان، استفاده از ماسک در محیط کار برای پرسنل و ارباب رجوع، الزامی و امکان استفاده از ظرفیت دورکاری نیز فراهم شده است.