با حضور جانشین فرمانده کل ارتش شبیه‌ساز هواپیمای ترابری «ایلیوشین» رونمایی شد

آیین رونمایی از شبیه‌ساز هواپیمای ترابری «ایلیوشین» روز دوشنبه با حضور جانشین فرمانده کل ارتش برگزار شد.
به گزارش ایسنا، صبح روز دوشنبه طی مراسمی که با حضور امیر سرتیپ دادرس جانشین فرمانده کل ارتش و امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در ستاد این نیرو برگزار شد، از شبیه‌ساز هواپیمای ترابری ایلیوشین رونمایی شد.
جانشین فرمانده کل ارتش در این مراسم تعهد و تخصص را دو بال پرواز امروز نیروی هوایی ارتش عنوان کرد و گفت: تعهد و تخصص دو بال پرواز امروز نیروی هوایی ارتش است.
وی با اشاره به تلاش کارکنان نیروی هوایی ارتش برای ارتقاء توانمندی دفاعی کشور، اظهار کرد: زندگی خلبانان امروز نشان از تعهد و تدینی دارد که در مشاغل دیگر کمتر آن را سراغ داریم.


جانشین فرمانده کل ارتش همچنین نیروی هوایی را نیرویی تخصص محور دانست و گفت: جنگ های امروز بر محور تخصص و حرفه ای شدن است، سربازی که بر مرز دانش حرکت می کند، سیلی محکم‫تری بر دشمن می‌زند؛ او می‌تواند دشمن را بشناسد و بر توانمندی‌های دشمن سیطره پیدا کند و از این طریق بر توان بازدارندگی بیفزاید. امروز می‫توانیم این نیرو را تخصص محور بدانیم؛ چراکه نهاجا مطابق با جنگ‫های روز پیش می‫رود و قادر به پاسخگویی به تهدیدات است.
امیر دادرس با تاکید بر اینکه توانمندی و دستاورد‫های امروز کشور بسیار ارزشمند است از رونمایی از تجهیزات جدید در نیروی هوایی ارتش طی روزهای آتی خبر داد و گفت: ساخت شبیه ساز هواپیما ایلوشین کاری بسیار است؛ البته کارهای بسیار بزرگی در نیروی هوایی انجام شده که می‌توان به ساخت موتور جت اشاره کرد که در جهان اسلام کسی نتوانست بسازد. ساخت هواپیمای صد‫ در‫صد ایرانی از جمله دیگر دستاوردها است؛ این پیشرفت‫ها در مقابل تحریم‫های دشمنان، فشار تحریم را کاهش می‫دهد.
همچنین فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به ساخت شبیه‌ساز هواپیمای ایلوشین ۷۶ در کشور گفت: این نوید را به ناوگان هوانوردی کشور اعم از نظامی و غیرنظامی می‫دهم که امکان ساخت شبیه‌ساز تمام هواپیماهای فعال در کشور در نیروی هوایی ارتش وجود دارد.
به گزارش ایسنا، امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش (نهاجا) در مراسم رونمایی از شبیه‫ساز هواپیمای ایلوشین ۷۶ که در سازمان جهاد خودکفایی این نیرو برگزار شد، اظهار کرد: نیروی هوایی از تعداد زیادی از ناوگان های متعدد از بلوک شرق و غرب برخوردار است و شبیه‫ساز ۹۰ درصد آنها را در اختیار دارد که عمدتا به دست متخصصان نهاجا ساخته شده است.
وی با بیان اینکه آنچه امروز اتفاق افتاده کار جدید در حوزه شبیه‫ساز است، افزود: با گام بزرگی که امروز برداشته شده است، این نوید را به ناوگان هوانوردی کشور اعم از نظامی و غیر نظامی میدهم که امکان ساخت شبیه‌ساز تمام هواپیماهای فعال در کشور در نیروی هوایی ارتش وجود دارد.
سایر اخبار این روزنامه
سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با چه چالش‌هایی روبه‌رو خواهد بود؟ جشنواره تئاتر فجر زیر سایه کرونا جلال خوش‫چهره چالش مجلس با دولت «ابتکار» روند بازار سرمایه و خطر خروج نقدینگی از بازار را بررسی کرد سیل نقدینگی پشت سد بورس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران در پاسخ به یک انتقاد حرکت‌های انتقادبرانگیز جدیدی انجام می‌دهد چین جایگزین آمریکا در مناسبات راهبری اروپایی‌ها شده است؟ چرخش اروپا به سوی شرق افشاگری نماینده زن مجلس درباره درخواست حضور در هیئت رئیسه زنان باید بچه‌داری کنند! «ابتکار» از مسائل حاصل از اجباری شدن ماسک و واکنش مردم به آن گزارش می‌دهد دعوت به چالش ماسک‌زنی پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به «اسماعیل هنیه»: ایران هرگز از هیچ تلاشی برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین فروگذار نخواهد کرد دستور رئیس‫ قوه قضائیه برای رسیدگی و افشای نام متخلفان ارزی مردم انتظار دارند که هر کس نسبت به مسئولیتش پاسخگو باشد با حضور جانشین فرمانده کل ارتش شبیه‌ساز هواپیمای ترابری «ایلیوشین» رونمایی شد معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری: مردم بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند مصدق جام جهان بین سیاست