ابتلای 7 نماینده به کرونا از میان 100 تست نمایندگان مجلس یازدهم تایید شد

اعمال سختگیری بیشتر برای ماسک‌زنی و رعایت فاصله اجتماعی در بهارستان در شرایطی که از ابتدای شیوع کووید19 یا همان ویروس کرونا، بارها مقامات مسئول مردم را دعوت به حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک کردند و اخیرا نیز استفاده از ماسک در اماکن عمومی اجباری شده است و همچنین در حالی که مردم به دلیل رعایت نکردن این نکات، مقصر شیوع هر چه بیشتر این بیماری معرفی شده‌اند، چه در اواخر مجلس دهم و چه از ابتدای مجلس یازدهم، در صحن مجلس شورای اسلامی، چندان خبری از رعایت پروتکل‌های ضدکرونایی نیست. این در حالی است که هم در مجلس دهم و هم در مجلس یازدهم، ابتلای چندین نماینده به کووید19 تایید شده و حتی در جمع نمایندگان و منتخبان، مورد فوت نیز گزارش شده است. در این میان، در حالی که در ابتدای شیوع کرونا، در شرایطی که انتقادهایی به کمبود کیت تست کرونا در ایران مطرح می‌شد، تست کرونای نمایندگان مجلس مورد انتقاد قرار گرفت، این روزها که با بالا رفتن آمار ابتلا به کووید19 در ایران، باز هم نگرانی‌ها و اخباری درباره کمبود کیت‌های تست کرونا مطرح شده است، اعلام این خبر از سوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس که «از بیش از ۱۰۰ نماینده تست کرونا گرفته شده است» با انتقاد مواجه شده است. همچنین به نظر می‌رسد بعد از انتقادها از عدم رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در مجلس، حالا قرار است این قواعد در بهارستان سختگیرانه‌تر اجرا شوند.
محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هفته گذشته از بیش از ۱۰۰ نماینده تست کرونا گرفته شد که تست حدود ۷  نفر آنها مثبت اعلام شده است. وی همچنین درباره ادامه روند برگزاری جلسات مجلس با شیوع مجدد کرونا گفت که همه نمایندگان ملزم به استفاده از ماسک شده‌اند. این شامل تمامی افرادی که وارد مجلس می‌شوند هم شده است. فعلا تاکید بر استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده بوده تا بعد تصمیمات دیگری گرفته شود. فرهنگی درباره ادامه حضور وزرا در جلسات مجلس و کمیسیون‌ها گفت: ستاد کرونا محدودیت‌هایی را اعمال کرده است و فعلا حضور وزرا را محدود کرده است ولی منعی اعلام نشده است. فرهنگی در پایان درباره روزهای برگزاری جلسات مجلس در هفته‌های آینده هم گفت که تا فعال شدن کمیسیون‌ها جلسات مجلس در دو روز یکشنبه و چهارشنبه تشکیل می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
اعتبار گذرنامه ایرانی به انتهای جدول گذرنامه‌های جهان سقوط کرد مهر بی‫اعتباری بر پاسپورت ایرانی ژوبین صفاری سوالات بی‫جواب در هیاهوی سوال از رئیس جمهوری ابتلای 7 نماینده به کرونا از میان 100 تست نمایندگان مجلس یازدهم تایید شد کنش سینماگرانِ امروز به موضوع حاشیه‌نشینی تا چه اندازه قادر به ریشه‌یابی این مشکل اجتماعی است؟ چین در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از چه کسی حمایت می‌کند؟ نقش اژدهای زرد در بازی فیل و الاغ «ابتکار» تاثیر سیاست‌های دولت برای کنترل خروج ارز و یا حمایت از تولید بر بازارهای داخلی را بررسی کرد پس از حواشی فراوان و بررسی در جلسه غیرعلنی مجلس، اعتبارنامه نماینده گچساران و باشت رد شد روحانی در جلسه هیئت دولت: خواهان روابط صمیمانه با دیگر قوا هستیم پیام دوستی روحانی به رقبای انتخاباتی سابق موسوی: ادعاها درباره سند ۲۵ ساله ارزش تکذیب هم ندارد قاضی‌زاده: هنوز پیش‌نویسی از قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین تهیه نشده است معاون وزیر کشور: زیبنده نیست که در جامعه احساس شود کارها رها شده است پیچ تند بهارستان و عدم موازنه انتخابات۱۴۰۰