منصور مظفری ‌‌ مدیرمسئول

«همه می‌آییم» تبدیل شد به «همه آمدند».چه چیزی بهتر از این. صرفنظر از نتیجه انتخابات همینکه غالب مردم خود را ملزم می‌دانند تا در صحنه مشارکت داشته باشند امر میمون و مبارکی است.این را هم باید بگذاریم به حساب دولت فعلی. مگر غیر از این است که قوه امید باعث تحرک و تبلور ملت شد؟ اگر امیدی به آینده نبود این همه از پیر گرفته تا جوان، از زن گرفته تا مرد، از بیمار گرفته تا ورزشکار و ... پای صندوقها‌ی رای حاضر نمی‌شدند.
در کشورمان همواره عده ای حضور دارند که تحت هرشرایطی پای صندوق رای حاضر می‌شوند و در مقابل آنان، قشری وجود دارند که حاضر نیستند به بهایی اندک وارد میدان شوند.این بخش از جامعه از لحاظ مشارکت اجتماعی به شدت تنبل و کند است و خیلی دیر به کنش‌ها پالس مثبت می‌فرستد. جامعه شناسان سیاسی، این قشر را خاکستری‌ها می‌نامند و معتقدند اگر این افراد وارد میدان شوند نتایج انتخابات مثبت و دل انگیزتر خواهد شد.
به نظر می‌رسد دیروز این اتفاق رخ داده است. گزارش‌های میدانی و آماری گواه می‌دهد حتی بعضا کسانی که از سال 1358 رای نداده‌اند و آخرین مشارکت شان رفراندوم اوائل انقلاب بوده نیز دیروز تحت تاثیر کنش‌های اجتماعی تبلیغات انتخابات آمدند تا اعلام نظر نمایند. از سوی دیگر برخلاف تصور رایج، تصاویر مخابره شده از اقصی نقاط دنیا نشان می‌دهد حتی ایرانیان مقیم کشورهای مختلف نیز که ممکن است آنچنان قرابتی با جمهوری اسلامی‌نداشته باشند صف‌های طولانی تشکیل داده تا رای خود را به صندوق بریزند. تا جایی که سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور آن را اعجاب آور دانسته است. نکته دیگر میدان داری کم سابقه سلبریتی‌هاست. بنده کمتر به خاطر دارم این بخش از جامعه این چنین وارد یک موضوع ملی-سیاسی گردد و مردم را تهییج نماید.
مع الوصف این تحرکات مثبت از جهات مختلف برای ایران عزیز ما گرانقدر است.


ان‌شاءالله این جشن بزرگ نتایج بزرگی نیز داشته باشد و ثمره آن را مردم ببینند. نباید خدای نکرده سیاسیون و قدرتمندان با به میان کشیدن امیال خود کام مردم را تلخ کنند و آنان را نسبت به کرده خود پشیمان سازند.
حالا که ملت سنگ تمام گذاشتند سیاسیون و مسئولان مختلف نیز باید با رعایت مر قانون و پرهیز از باندبازی جشن فوق را کامل کنند.