ایالات محترقه و ماجرای حکم شلاق فردوسی پور!

 
این هفته طبق روال هر هفته 7 مقاله، کلمه، پست و هشتگ پربازدید و پرکاربرد را در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی با هم مرور می کنیم.
 
7 واژه فارسی پرجست وجو در گوگل
سوسن سلیمی و سوسن تسلیمی: سوسن سلیمی بازیگر قدیمی سینمای ایران بود که صبح روز 26 تیرماه از دنیا رفت. این بازیگر با ایفای نقش در فیلم مهدی فخیم‌زاده با عنوان «شتابزده» به چهره‌ای شناخته شده مبدل شد. البته بعد از انتشار خبر فوت سوسن سلیمی به دلیل تشابه اسمی با سوسن تسلیمی دیگر بازیگر پیش کسوت کشورمان که هم اکنون به خارج از کشور مهاجرت کرده نام او نیز پر جست وجو شد.
آهنگ جدید تتلو: این خواننده فراری هم به تازگی و بعد از حاشیه های فراوانش آهنگ جدیدی منتشر کرده است.
حکم شلاق عادل فردوسی پور: مالک پیشین باشگاه نفت ادعا کرد که فردوسی پور به ‌دلیل انتشار صحبت‌های خلاف واقع در برنامه نود به ۴۰ ضربه شلاق محکوم شده است. البته وی به این موضوع اشاره نکرده است که حکم این پرونده ۴۰ ضربه شلاق یا جریمه نقدی یک و نیم میلیون تومانی بدل از شلاق بوده که عادل فردوسی‌پور با پرداخت آن به اجرای احکام این پرونده را بسته است.
صبا راد: انتشار ویدئویی از صبا راد (مجری سابق تلویزیون) شایعه مهاجرت او و همسرش مانی رهنما (خواننده)  به ترکیه را تایید کرد. پیش از این برخی با توجه به پست های اینستاگرامی این دو پیش بینی کرده بودند که آن ها به ترکیه مهاجرت کرده اند.
بهبهان: در پی یک فراخوان ،تعدادی از مردم بهبهان در استان خوزستان برای اعتراض به وضعیت اقتصادی در شب های 26 و 28 تیرماه به خیابان آمدند. این دو اعتراض  به دو صورت متفاوت  اما با خواسته‌های اقتصادی  برگزار شد.
عرضه اولیه: با رونق گرفتن بورس و نام نویسی تعداد زیادی از مردم در سجام خیلی ها برای دانستن تاریخ ارائه عرضه اولی ها دست به دامن گوگل شدند.
 


 
7 پست پر بازدید در تلگرام از تلگرافی
1. ابتلای مجدد بهبودیافتگان کرونایی قطعی شد
03/6 میلیون بازدید در ۱۰۹۹ کانال، تاریخ انتشار: 27/4
2. روحانی: احتمالا ۳۵ میلیون ایرانی کرونا دارند
69/5 میلیون بازدید در ۱۱۳۹ کانال، تاریخ انتشار: 28/4
3. جزئیاتی تازه از پرونده جاسوس سیا و موساد
16/5 میلیون بازدید در ۱۶۷۱ کانال، تاریخ انتشار: 30/4
4. جهانپور: کرونا روی ماسک یک هفته باقی می ماند
53/4 میلیون بازدید در ۹۴۱ کانال، تاریخ بازدید در 30/4
5. سهام عدالت از ۱۹ میلیون تومان گذشت
16/4 میلیون بازدید در ۹۳۷ کانال، تاریخ انتشار: 27/4
6. آخرین آمار کرونا در ایران
04/4 میلیون بازدید در ۱۹۶۴ کانال، تایخ انتشار: 30/4
7. احمد پورمخبر بازیگر تلویزیون و سینما درگذشت
4 میلیون بازدید در ۲۱۰۷ کانال، تاریخ انتشار: 30/4
 
 
7 مقاله پر بازدید از ویکی پدیا
سرکرده منافقین: پخش زنده گردهمایی گروهک تروریستی منافقین در 28 تیر ماه توسط رسانه سعودی ایران اینترنشنال که بارها دشمنی خود را نشان داده موجی از واکنش‌های تند کاربران را به دنبال داشت و نام سرکرده این گروهک تروریستی را پر جست وجو کرد.
احمد پور مخبر:  این بازیگر مجموعه‌ها و فیلم‌های طنز دهه ۷۰ که به گفته خودش با معرفی رضا عطاران وارد حرفه بازیگری شده بود 30 تیر از دنیا رفت.
سریال هم گناه و آقازاده: این دو سریال که در شبکه نمایش خانگی توزیع می شوند با استقبال خوبی همراه شده اند و گزارش ها حاکی است که علاقه بینندگان به آقازاده بیش از هم گناه است.
سعید قائم مقامی: گزارشگر رادیو بود که در 27 تیر و در سن 77 سالگی در لس آنجلس از دنیا رفت. او کارش را با گزارشگری در رادیو آغاز کرد، اما عمده کارش در سازمان رادیو و تلویزیون به مدیریت گذشت.
عباس دوران: تیر ماه سال ۱۳۶۱ صدام گفته بود که هیچ خلبان ایرانی جرئت نزدیک شدن به آسمان بغداد را ندارد اما عباس دوران در یک ماموریت  موفقیت آمیز بغداد را ناامن کرد.در این عملیات موفق، هواپیمای شهید دوران هدف اصابت چند گلوله ضدهوایی قرار می گیرد و عباس دوران با صرف نظر کردن از خروج اضطراری، هواپیمای (اف ۴) صدمه‌ دیده خود را که در آتش می‌سوخت، به هتل محل برگزاری هفتمین دوره اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها کوبید.
این هفته هم  یک مقاله غیر اخلاقی پربازدید شد.
 
 
7 هشتگ داغ توئیتر از دیتاک
#اعدام_نکنید: بعد از اعلام تایید حکم اعدام  سه محکوم اتفاقات آبان  توسط سخنگوی قوه قضاییه شروع به رشد کرد. البته این حکم فعلا اجرا نشده و با در خواست اعمال ماده  ۴۷۴ وکلای این سه متهم، تا زمان تعیین تکلیف نهایی قضایی اجرای حکم متوقف شد.
هشتگی هم در هفته گذشته  درباره وضعیت نرگس محمدی داغ شد و در آن برخی خواستار تسهیل در ملاقات نرگس محمدی با فرزندانش بودند.
#ایالات_محترقه: کاربران فضای مجازی با انتشار تصاویری از انفجارها و آتش سوزی های اخیر در آمریکا از جمله آتش گرفتن ناو هواپیما بر، کارخانه فولاد و ... در آمریکا این هشتگ را داغ یاد کردند.
#مریم_رجوی_..._خورد: پس از سخنرانی مریم رجوی و پخش زنده آن از شبکه معاند ایران اینترنشنال، موج عجیبی علیه سازمان منافقین و سرکرده آن یعنی مریم رجوی شکل گرفت .  البته به دلیل نامناسب بودن کلمه ای در این هشتگ از ... استفاده کردیم.
#عاقبت_خیانت: کاربران با این هشتگ به اعدام جاسوس محمود موسوی مجد که اطلاعات و محل رفت و آمد مدافعان وطن را به سیا و موساد می فروخت ،واکنش نشان دادند.
سلامت_دانشجو و #تعویق_کنکورهای_سراسری: بسیاری از کسانی که قصد شرکت در کنکور دارند ،  به دلیل شیوع کرونا خواستار تعویق کنکورها  شده اند .   مسئولان در تلاش هستند تا قبل از شروع پاییز و اوج گرفتن کرونا تمام کنکورها را برگزار کنند.