فدراسیون کوه‌نوردی: درباره «وقف دماوند» شفاف‌سازی کنید

در پی انتشار اخباری مبنی بر «وقف بخشی از کوه دماوند»، فدراسیون کوه‌نوردی با ارسال نامه به سازمان جنگل‌ها، خواستار شفاف‌سازی شد.
به گزارش ایرنا، خبر وقف بخشی از کوه دماوند که در رسانه‌ها منتشر شد که واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت. در پی این اتفاق، سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرد که بخش وقف شده مربوط به کوه دماوند نیست و با این قله فاصله زیادی دارد.
پس از به وجود آمدن این مسائل، فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی با ارسال نامه‌ای به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خواستار شفاف‌سازی موضوع و روشن کردن افکار عمومی شد. در بخشی از این نامه خطاب آمده است: با توجه به حساسیت جامعه کوه‌نوردی نسبت به بام ایران و تشویش صورت گرفته، برای رفع هرگونه ابهامی، نسبت به اعلام دقیق مکان وقف‌ شده دستورات لازم را صادر کنید. در ادامه نامه فدراسیون کوه‌نوردی آمده است: بدیهی است یکایک ورزشکاران و اعضای این فدراسیون که بخش زیادی از جامعه فهیم ورزش کشور را تشکیل می‌دهند، به عنوان نگهبانان محیط زیست همواره تلاش دارند تا به عنوان سرباز حفظ محیط کوهستان در کنار عوامل محترم آن سازمان به پاسداری از این مرز و بوم بپردازند.
سایر اخبار این روزنامه
آیا اینفلوئنسرهای اینستاگرامی می‌توانند در عرصه سینما موفق باشند؟ شاخ به شاخ با سینما جلال خوش چهره بزنگاه انتخاب تهران «ابتکار» عوارض عبور نقدینگی از 2600 میلیارد تومان و آینده آن را بررسی می‌کند شمشیر سنگین نقدینگی بالای سر اقتصاد علی‌رغم همه انتقادات، ایرادها و ابهام‌ها بذرپاش با قسم به خون پدرش رئیس دیوان محاسبات شد رئیس قوه قضائیه: هیچ دری به روی قاضی بسته نیست به آلودگی هوا هم در کنار کرونا توجه شود روند صعودی ایجاد آلاینده ازون در تهران تشریح مکانیزم خرید متری مسکن در بورس املاک و مستغلات بورس املاک، مردم را خانه‌دار می‌کند؟ فدراسیون کوه‌نوردی: درباره «وقف دماوند» شفاف‌سازی کنید رئیس‌جمهوری در دیدار تولیدکنندگان و فعالان صنایع فولاد و پتروشیمی: ابایی از مذاکره نداریم و به دنبال نمایش نیستیم سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری: هیچ حساب ویژه‌ای روی نتیجه انتخابات آمریکا باز نکرده‌ایم وزیر دفاع: تحریم آغاز پیشرفت‫های خیره‫کننده دفاعی بوده است جزئیات ارزهای برنگشته به کشور اعلام شد ظریف در گفت‌وگوی اینستاگرامی: نظم نوین دنیا دیگر غرب‌گرایانه نخواهد بود