خراسان رضوی حادترین وضعیت کرونا در کشور

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با تاکید بر این که همه گیری بیماری کووید۱۹ در ایران و جهان کماکان تداوم خواهد داشت؛ افزود: ۲۵ استان کشور در وضعیت قرمز هستند و در بین این استان ها، وضعیت خراسان رضوی حادتر است. به گزارش ایلنا، کیانوش جهانپور در یازدهمین نشست ارزیابی فرصت های بیماری کرونا که در وزارت کشور برگزار شد، تصریح کرد: تنها راهکار مبارزه با این بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اقدامات حفاظتی نظیر استفاده از ماسک است که طبق استنادات علمی تا ۷۵ درصد احتمال ابتلا را کاهش می‌دهد و البته توفیق آن منوط به رعایت همگانی است.
بستری 1200 بیمار کرونایی در مراکز درمانی علوم پزشکی مشهد
دبیر کارگروه اطلاع رسانی کووید -19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز درباره وضعیت کرونا در استان به ایرنا گفت: هم اکنون روزانه به طور میانگین  ۲۰۰ بیمار جدید بر اثر ابتلا به کرونا در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری می‌شوند. دکتر حمیدرضا رحیمی افزود: وضعیت مشهد و خراسان رضوی به لحاظ ابتلا به کرونا همچنان بحرانی است به طوری که ۲۴ شهرستان این استان قرمز است و در مجموع هشت شهرستان نیز در وضعیت سفید، زرد و نارنجی قرار دارد. دکتر بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این زمینه گفت: حدود هزار و ۲۰۰ نفر به دلیل ابتلا به بیماری کووید - ۱۹ در مراکز درمانی زیرپوشش این دانشگاه بستری هستند که بیش از ۲۰ درصد آن ها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.
تولید انبوه کیت استخراج ژنوم ویروس کرونا در مشهد
با تلاش محققان شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری سلامت ، کیت استخراج ژنوم ویروس19 Covid- با نام تجاری  Simbiolab با کیفیتی برابر با نمونه های بین المللی  به تولید انبوه رسید. دکتر مجید ممیزان مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت و گو با وب دا در این زمینه اظهار ک: تمامی فرایند تولید این محصول توسط اعضای شرکت دانش بنیان «پارس سیمرغ دارو دماوند» انجام شده و این موضوع به کاهش چشمگیر هزینه های تولید منجرشده است به طوری که در عین کیفیت برابر با نمونه های خارجی، قیمت کیت تقریبا ۵۰ درصد کمتر از کیت های کره ای و یک پنجم کیت های آمریکایی و اروپایی است.