مسافرت بیمار کرونایی جرم است


گروه راه و مسکن: وزیر راه و شهرسازی در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در چنین برنامههایی باید یک نگاه روبه جلو داشت آنهم در شرایطی که کشور در شدیدترین تحریمها قرار دارد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، در مراسم آئین تکریم و معارفه رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به این که در چنین برنامههایی باید یک نگاه روبه جلو داشت، اظهار کرد: کشورمان هم اکنون در شدیدترین تحریمها قرار دارد و هیچ کشوری در طول تاریخ با این شدت از تحریمها مواجه نبوده است.وی افزود: به لطف الهی و تلاش های انجام گرفته در کشور، پیشرفتهای زیادی را شاهد بودیم و هم اکنون زمان این است که برای مقاومسازی اقتصاد خودمان که یک اقتصاد بازدارنده است، تلاش انجام گیرد.

باید بازار هوایی کشور را به یک بازار بینالمللی تبدیل کنیم

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بسیار مهم است که با انجام اقدامات مناسب ظرفیت جغرافیای اقتصادی خودمان را بیش از جغرافیایی سرزمینی گسترش داده و سهم بیشتری از بازارهای بینالمللی را نصیب خودمان کنیم. این یک نیاز است و باید به این دستاورد برسیم. این عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه با این تکریم و معارفهها هیچکس از مدار خدمت خارج نخواهد شد، افزود: در این زمینه باید از یکسری دشمنیهای شخصی افراد که منافع شخصی خودشان را دنبال میکنند جلوگیری شود چرا که وقت مسئولان کشور را میگیرند.

وی افزود: در حوزههای مختلف از جمله حوزه هوایی در یک دهه گذشته این مسائل زیاد بوده و ایجاد مزاحمت ایجاد شده است و به همین خاطر وقت صرف پروندههایی میشود که اصلا کارشناسی نیست. محمد اسلامی با تاکید بر اینکه در این مسیر باید یک هماهنگی و اعمال مدیریت با اقتدار انجام شود، اظهار داشت: به این شکل ما اسیر مسائل فرعی نخواهیم شد و با ماندن در مسیر اصلی زمینه ساز ارتقاء کشور را فراهم میکنیم. اسلامی افزود: قصدمان نبود در این مقطع آقای زنگنه را از پست مدیریت وی از هما جابهجا کنیم البته طرح جابهجایی آقایان در هیات دولت زمانبر بود اما با شناختی که رئیس جمهوری از آقایان داشتند و با تایید رهبری این دو بزرگوار (امیر برخور و زنگنه) به سمتهای جدید منسوب شدند. امیدواریم با مدیریت این افراد اهدافمان در صنعت هوانوردی محقق شود.

تردد بیمار کرونایی جرم محسوب میشود

وزیر راه و شهرسازی همچنین در حاشیه این مراسم، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هیچ فرد مبتلا به کرونا حق تردد در سیستم حمل و نقل عمومی را ندارد، گفت: تردد افراد مبتلا به کرونا جرم است و طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا با این افراد برخورد میشود.وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در فرودگاهها هم تبسنجی انجام میشود و تب تنها عاملی است که از طریق آن میتوانیم افراد مشکوک به کرونا را تشخیص دهیم.اسلامی ادامه داد: ضمن اینکه رعایت حفاظت فردی و استفاده از ماسک در تمام فرودگاهها و سیستم حمل و نقل عمومی قانون است و در بدو ورود به فرودگاهها هم ماسک به مسافران با نرخ مصوب فروخته میشود.وی درباره دلیل برکناری عابدزاده گفت: این تصمیم به هیچ چیزی ربطی ندارد. ایشان پنج سال در این سیستم مدیر بود و با توجه به شرایط سازمان هواپیمایی کشوری، این ضرورت را دیدم که نسبت به جابهجایی مسئولان اقدام کنیم.

سازمان هواپیمایی بیانیه نهایی حادثه بوئینگ اوکراینی را اعلام میکند

اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین اخبار از بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در فرانسه گفت: آزمایشها انجام و مشاهدات عینی ثبت شده است. اطلاعات FDR و CVR دانلود و تطبیق داده شده است.وی ادامه داد: تمام این اطلاعات در حال جمعبندی هستند و در حال هماهنگی با طرف اوکراینی هستیم که گزارش نهایی را اعلام کنیم و این گزارش به زودی اعلام میشود.

آسمان ایران امنترین آسمان جهان است

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه آسمان ایران همچنان امنترین آسمان جهان است، گفت: استکبار جهانی با شیطنتها و مداخلات به دنبال این است که وانمود کند آسمان ایران امن نیست و قبل از رخداد هواپیمای اوکراینی هم این اقدامات را آغاز کرده است. اسلامی افزود: یک شرکت انگلیسی استخدام شده تا موازی با مسیر ایران، مسیر هوایی ایجاد کند که این مسیر را با نازلترین قیمت بازگشایی کرده و به دنبال جذب ایرلاینها به این مسیر هوایی است.وی تاکید کرد: ما همواره در بیانیههای خود به اعتمادسازی برای مسیر هوایی ایران ادامه میدهیم اما کاهش پروازها به طور طبیعی به دلیل شرایط کرونایی است.