مدرس خیابانی در دو بخش بازرگانی و صنعت متخصص است

امروز مجلس یازدهم اولین جلسه رأی اعتماد به یک وزیر دولت را تجربه می‌کند. جلسه‌ای که برای بررسی رأی اعتماد نمایندگان به حسین مدرس خیابانی، گزینه پیشنهادی وزارت صمت برگزار می شود. آن طور که دیروز محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با «ایرنا» خبر داده «در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت، یک ساعت وقت برای دفاع رئیس جمهوری از وزیر پیشنهادی پیش‌بینی شده و سپس دو نماینده مخالف و دو نماینده موافق وزیر پیشنهادی هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه فرصت صحبت دارند. البته آنها می‌توانند بخشی از وقت خود را به نماینده دیگری بدهند.» بر این اساس وزیر پیشنهادی نیز بمدت ۳۰ دقیقه برای ارائه‌ برنامه‌ها و دفاع از صلاحیت خود فرصت دارد.
دیروز همچنین رئیس دفتر رئیس جمهوری «سلامت، جوانی، پرکاری، متدین و انقلابی بودن» را از ویژگی‌های «حسین مدرس خیابانی» دانست و گفت: او به این دلیل که در هر دو بخش بازرگانی و صنعت فعال بوده و متخصص است برای وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است. «محمود واعظی» با تشکر از زحمات مسئولان و مدیران در رده‌های مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین مدیران صنعت خودرو کشور، گفت: باید از زحمات حسین مدرس خیابانی که در دو جایگاه مدیریتی که داشته‌اند نیز قدردانی کنم. رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه مدرس خیابانی در جایگاه قائم مقام در امور بازرگانی وزارت صمت نقش تعیین کننده‌ای در ارتباط با بازار داشت، تصریح کرد: او زمانی در مرحله جدید به این وزارتخانه وارد شد که عملاً به دلایل مختلف قیمت‌ها در بازار به نوعی رها شده بود که با آمدن وی و شکل دادن ستاد تنظیم بازار به نوعی وضعیت را بخوبی ساماندهی کرد. واعظی افزود: از طرفی وی هم در بخش بازرگانی فعال بود و هم  اینکه بعد از اینکه از وزارت بازگانی بیرون رفت در بخش صنعت فعال شد. در حدود ۱۲ تا ۱۳ سال در بخش بازرگانی و ۱۰ تا ۱۱ سال نیز در بخش صنعت فعالیت کرده است و زمانی که به عنوان سرپرست وزارت صمت فعالیت خود را آغاز کرد با انگیزه و انرژی بالا به مشکلات این وزارتخانه رسیدگی کرد. واعظی «متخصص بودن» را از مهمترین ویژگی‌های مدرس خیابانی دانست و گفت:  اکنون و در این موقعیت، برخی مدیران در صنعت تخصص دارند، اما در بازرگانی اشراف ندارند یا فردی در بخش بازرگانی مسلط است اما در صنعت تخصص ندارد که خوشبختانه وی هم در بازرگانی و هم در صنعت متخصص است. رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه موقعیت سرپرست با وزیر در وزارتخانه برای تصمیم‌گیری بسیار متفاوت است، اظهار داشت: مدرس خیابانی در سه ماه گذشته در وزارت صمت عملکرد خوبی داشته است که گزارش‌هایی که از بخش‌ها و صنایع مختلف از استان‌ها دریافت کرده‌ایم رضایتمندی خوبی بوجود آمده است.
مدرس خیابانی حدود۱۷ سال در وزارت بازرگانی در مسئولیت‌هایی چون قائم‌مقام معاونت بازرگانی داخلی، مدیرکل برنامه‌ریزی وزارت بازرگانی، مدیرکل تأمین و توزیع کالا، مدیرکل دفتر تنظیم بازار، هیأت مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران و همچنین نزدیک به ۱۰ سال به عنوان مدیرعامل و عضو هیأت مدیره چند واحد تولیدی و صنعتی از جمله شرکت‌های سیمان زنجان، سیمان فیروزکوه، مجتمع فولاد خراسان، موتورسازان (تراکتورسازی ایران)، سیمان مازندران، سیمان غرب و شرکت توسعه صادرات فعالیت کرده است.