ترکیه آب را به روی مردم شمال سوریه بست

سازمان هلال احمر سوریه دیروز مداخله فوری طرف‌های بین‌المللی برای توقف اقدام ترکیه در قطع آب آشامیدنی بالغ بر یک میلیون نفر از اهالی استان «حسکه» را خواستار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، هلال احمر سوریه از همه طرف‌های بین‌المللی درخواست کمک کرده است. این نهاد مدنی سوری طی بیانیه‌ای اعلام کرد: « بیش از یک میلیون غیرنظامی ساکن استان حسکه، به خاطر اقدام ترکیه و مزدوران آن، در قطع کردن آب آشامیدنی این استان، در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند. (این اقدام ترکیه) خلاف قوانین بین‌المللی و بشردوستانه است. ترکیه از دسترسی ایمن تیم‌های هلال احمر سوریه به ایستگاه آب «علوک» برای تعمیر دستگاه‌ها و اطمینان از دسترسی غیرنظامیان به آب آشامیدنی جلوگیری می‌کند». در این بیانیه آمده است که تیم‌های هلال احمر سوریه آماده هستند به محض اینکه اجازه دسترسی به ایستگاه علوک را پیدا کنند، دست به ترمیم و حفاظت از این ایستگاه زده و هر چه سریع‌تر، آب آشامیدنی اهالی استان حسکه را تامین کنند. نهاد موسوم به«اتحادیه ملی مهاجران سوری در سوئد و اروپا»، که در «استکهلم» مستقر است، نیز جنایت دولت ترکیه در قطع آب آشامیدنی به روی مردم استان حسکه را محکوم کرد.
این اتحادیه در بیانیه‌ خود، ضمن درخواست از جامعه بین‌المللی برای مجازات ترکیه به دلیل ارتکاب جنایت جنگی و کشتار جمعی، اعلام کرد که ترکیه از طریق این جرایم خود، به همه ارزش‌های انسانی لطمه زده است.
نیروهای ترکیه با استفاده از آب به عنوان سلاح، و تشنگی دادن به مردم، زندگی حدود یک میلیون نفر را به خطر‌انداخته‌اند. ایستگاه علوک تنها منبع اصلی تأمین آب آشامیدنی مردم در این منطقه است.