پهنای باند اینترنت برای ایام محرم به بهترین وجه در اختیار مردم قرار گیرد

حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور صبح دیروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با‌اشاره به روز بزرگداشت پزشک اظهار داشت: پزشکان همیشه در خط مقدم سلامت مردم بوده و تلاش کرده‌اند و همیشه به قسم خودشان پایبند بودند و پزشکان عزیز ما کار خود را به‌عنوان شغل تلقی نمی‌کردند بلکه به‌عنوان وظیفه و تلاش عاشقانه برای سلامت مردم تلقی می‌کنند.
رئیس‌جمهور بیان کرد: امسال ویژگی خاص خود را دارد و ما شش ماه است که با این ویروس مقابله کرده‌ایم و وارد ماه هفتم شدیم و مدافعان سلامت در این مقابله کار بزرگی را انجام دادند. کار پزشکی یک زنجیره پیوسته‌ای است که هر گوشۀ آن اهمیت دارد و ما همه را به‌عنوان خط مقدم سلامت مردم می‌دانیم. از عزیزانی که در زمینه این بیماری به‌طور شبانه‌روز تلاش کردند؛ حتی اساتید و افرادی که می‌توانستند به محیط بیمارستانی نیایند ولی تلاش کردند و پزشکانی که حتی ممکن است به‌طور رشته تخصصی آنها عفونی و یا مانند آن هم نبوده است، ولی به میدان آمدند و یاری رساندند.
روحانی گفت: از سوی دیگر به خانواده‌های عزیزانی که در مقابله با این ویروس جان خود را از دست دادند، تسلیت می‌گوییم و برای آنان آرزوی توفیق داریم.
وی عنوان کرد: در جلسه امروز به‌عنوان نمونه سه خانواده از خانواده‌های پزشکانی که جان خود را در این راه فدا کرده بودند و به شهادت رسیده بودند، از آنها به‌عنوان نمونه تقدیر و تشکر شد و البته تقدیر ما نسبت به همه این خانواده‌هاست و در برابر همه این خانواده‌ها که صبر و تحمل کردند، تواضع می‌کنیم.


روحانی با‌اشاره به عزاداری در ماه محرم گفت: عزاداری در این ماه برای ما مهم است و ایران می‌تواند برای همه شیعیان و مسلمانان جهان الگو شود. این آزمونی برای همه ماست که عزاداری را چگونه برگزار کنیم، باید تمام اصول بهداشتی را مراعات کنیم. ما باید ماه محرم پرشوری را بگذرانیم و بعد از عاشورا در این نمودارها پیک جدید بیماری را نبینیم، آن وقت همه به آن آمار و نمودار افتخار می‌کنند.
رئیس‌جمهور هم‌چنین گفت: به وزیر ارتباطات تاکید می‌کنم در این ماه پهنای باند باید در بهترین وضعیت باشد و هیئات در اعلامیه‌های خود می‌گویند که مراسم‌شان با استفاده از اینترنت پخش زنده می‌شود و ملزومات این باید فراهم باشد. از وزیر ارتباطات می‌خواهم به هیچ مسئولی که در این امر وظیفه مهمی دارد مرخصی داده نشود و تاسوعا و عاشورا بمانند و مراقبت کنند تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید. صدا و سیما و فضای مجازی وظیفه مهمی در عزاداری امسال دارند و باید امکانات خود را بکار بگیریم تا عزاداری‌ها پخش شود و فضای جامعه حسینی‌تر شود. باید امکانات در اختیار گذاشته شود تا مردم ما بتوانند شاهد محرمی پرشور و با دلی پر از عزا برای سالار شهیدان باشند و با رعایت پروتکل‌ها اطمینان هم داشته باشند که سلامت خود و عزیزان‌شان که در حسینیه‌ها و مساجد می‌روند، حفظ
می‌شود.
وی گفت: مردم عزیز باید توجه کنند این بیماری علیرغم اینکه برخی از ابعاد آن برای ما آشکار شده است ولی هنوز هم برخی دیگر از ابعاد آن برای ما ناشناخته است. بعضی از کشورها مدعی ساخت واکسن هستند و بعضی دیگر مدعی تولید آن در مرحله فاز یک، فاز دو و یا مدعی هستند از فلان تاریخ 40 هزار نفر واکسن را تست می‌کنند. همچنین معروف است که 180 مرکز ویا بیشتر در حال تولید واکسن هستند ولی هنوز با اطمینان درباره هیچ واکسنی نمی‌توان صحبت کرد. اینکه به جایگاهی برسیم که سازمان بهداشت جهانی یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به ما بگوید که این کشور واکسنی که تولید کرده موثر، بی‌خطر و چند ماه نیز تاثیرگذار است مهم است.
روحانی ادامه داد: اگر دوباره دستورالعمل‌های بهداشتی را رها کنیم با یک پیک مواجه می‌شویم. بعضی می‌پرسند که موج سوم هست یا نه؟ دست خود ماست که موج سوم را دور می‌کنیم یا نه. اگر دستورالعمل‌ها را کنار بگذاریم موج سوم هم خواهد بود و اگر رعایت دستورالعمل‌ها را ادامه دهیم، ممکن است موج سوم نداشته باشیم.