ناتوانی آمریکا در تسلیم دولت و ملت ایران


رییس جمهور گفت: از لحاظ آب و برق می توانیم کشور را با کشورهای پیشرفته مقایسه کنیم که همه مردم در شهرها و ۹۹ درصد در روستاها از برق استفاده می کنند.به گزارش ایسنا، حسن روحانی در مراسم بهره برداری از طرح های وزارت نیرو با بیان اینکه بسیار خوشحالم که در بیست و دومین هفته از افتتاح طرحهای ملی کشور، افتتاح های جدید، بزرگ و ملی داشتیم، اظهار کرد: از لحاظ آب و برق می توانیم کشور را با کشورهای پیشرفته مقایسه کنیم که همه مردم در شهرها از برق و نود و نه درصد در روستاها از برق استفاده می کنند. روستاهایی با بیست خانوار، ده خانوار و کمتر از برق استفاده می کنند. مردم روستا مثل شهر باید از همه نعمت های اساسی استفاده کنند. آبادانی روستا یعنی مهاجرت معکوس و خدمت به مردم روستا.وی ادامه داد: هر پنجاه روز قادریم یک سد مخزنی را افتتاح کنیم که این آمار هیجان انگیز است. هر هفته سی روستا را به آب وصل کنیم. در زمینه زیرساخت و نیازمندی های حیاتی و سلامت مردم، اقدامات بسیار اساسی در حال انجام است. از ۱۸۸ سد کشور، ۴۴ سد در این دولت افتتاح شده است. زیرساخت ها برای حرکت آغاز شده است.

روحانی با اشاره به اینکه باید روستا از نعمت آب، برق، گاز، مخابرات و آموزش برخوردار باشد، گفت: آبادانی روستا به معنی حرکت در مسیر تولید است.رئیس جمهور گفت: بسیار خوشحال هستم که این روزها افتتاحهای بزرگی انجام میدهیم. غیر از افتتاحهای هر روزه امروز بیش از ۳۲۰۰ میلیارد تومان طرح افتتاح شد؛ البته هر ماه یک تصفیهخانه فاضلاب و هر دو ماه یک تصفیهخانه آب افتتاح میشود. روحانی با تاکید بر اینکه ما در شرایط عادی این افتتاحهای بزرگ را انجام نمیدهیم بلکه در سختترین شرایط تحریم هستیم افزود: در تاریخ ایران این فشارها سابقه نداشته است. مردم ما با استقامت در برابر توطئهها ایستادگی کردند و ما ثابت کردیم که آمریکا شکست خورده است. این را به طور قطعی به دنیا اعلام میکنیم که طرحهای آمریکا برای شکست مردم ایران به نتیجه نرسید و شکست خورد. هدف نهایی آمریکا تسلیم مردم ما بود. آنها میخواستند دولت در برابر آمریکا تسلیم شود که این نشد و نمیشود.

وی با بیان اینکه کاخ سفید خطای بزرگ استراتژیک انجام داد، تاکید کرد: آمریکا در این مسیر شکست صد در صدی خورد و ما به راهمان ادامه میدهیم. البته برای مردم سخت گذشت و اگر این فشارها نبود شاید چندین برابر این طرحها را افتتاح میکردیم، اما آمریکا نتوانست ما را از مسیر توسعه بازدارد.روحانی ادامه داد: این دولت فقط به فکر گذراندن شرایط یک ساله آینده نیست بلکه طرحهایی اجرا میکند تا دولتهای بعدی هم از آن استفاده کنند زیرا بحث این دولت و دولت بعد نیست بلکه مسیر توسعه کشور است. دولت یازدهم او دوازدهم خادم مردم است و دولت سیزدهم هم خادم مردم خواهد بود.

روحانی با بیان اینکه مردم میدانند که آمریکا در هفتههای اخیر شکستهای بزرگ سیاسی را متحمل شد که در تاریخ این کشور و سازمان ملل بیسابقه بود، خاطرنشان کرد: در سوابق سازمان ملل نمیبینید آمریکا قطعنامهای علیه ملت ما طراحی کند ولی در شورای امنیت فقط یک کشور به آمریکا رأی بدهد و ۱۳ کشور دیگر یا رأی مخالف بدهند یا ممتنع. طرح ماشه را هم ۱۰ روز قبل مطرح کردند اما از ۱۴ عضو حتی یک عضو شورای امنیت هم از آن حمایت نکرد و آن را رد کرده و غیرقابل قبول دانستند. این شکست در تاریخ سیاسی آمریکا بینظیر است و البته این موفقیت به خاطر ایستادگی ملت ما است. اگر ملت ایستادگی نمیکرد قطعنامههای بدتری توسط آمریکا تصویب میشد. ایستادگی ملت موجب شکست آمریکا و همچنین آبادانی کشور شد.

وی ادامه داد: تا پایان دولت ۲۰ هزار مگاوات به برق کشور افزوده میشود. در این دولت هر ساله ۲۵۰۰ مگاوات برق افزوده شد البته در دولتهای گذشته هم حدود ۱۷۰۰ مگاوات برق افزوده میشد.رئیس جمهور گفت: ملت با وجود تحریمها در برابر ویروس کرونا ایستادگی کرد و دستورالعملهای بهداشتی را اجرا کرد. ما بهتر از کشورهای دیگر از موج اول عبور کردیم و قدمهای پایانی موج دوم را داریم طی میکنیم. امیدوارم با همکاری همه و رعایت دستورالعملهای بهداشتی شاهد موج سوم بیماری نباشیم.

همچنین روحانی در جلسه روسای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا اظهارداشت: عمده سیاستگذاری های ستاد ملی مقابله با کرونا در ماههای نخست مقابله با این بیماری، بر پایه یافته های علمی و توصیه های متخصصان بود اما اکنون همه سیاستگذاری ها در کنار یافته های علمی و توصیه های متخصصان، از یک پشتوانه قوی و موفق تجربی نیز برخوردارند.رئیس جمهور گفت: پس از برگزاری موفق مناسبت های ملی و مذهبی، بازگشایی کسب و کارها و برگزاری کنکور سراسری، ارشد و دکترا، اکنون و به اعتقاد متخصصان امر، به این نقطه اطمینان بخش رسیده ایم که شرط بازگشایی مدارس، سلامت دانش آموزان به عنوان اولویت نخست است.

روحانی با اشاره به گزارش روسای کمیته های درمانی و امنیتی و اجتماعی از روند برگزاری مراسم عزاداری محرم با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی اظهارداشت: این گزارش که بیانگر رعایت دقیق و در حد قابل قبول اجرای دستور العمل های بهداشتی است، جای قدردانی از همه مردم، دستگاههای مجری و ناظران پروتکل های بهداشتی نظیر روسای دانشگاه های علوم پزشکی، استانداران، فرمانداران و نیروهای انتظامی و همه برگزارکنندگان مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) در ایام محرم دارد.رئیس جمهور افزود: رعایت این دستورالعمل ها نشان داد که می توان با حفظ پروتکل ها، تمامی شئون زندگی مردم در شرایط کرونایی برگزار شود و تعطیل کردن فعالیتها راهکار درستی برای حفظ سلامتی مردم نیست.

روحانی به موضوع برگزاری دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۹ استان کشور برای تعیین تکلیف نمایندگان ۱۱ حوزه ای که در مرحله اول حداقل آرا را کسب نکردند، اشاره کرد و گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا با سیاستگذاری هایی که انجام داده، اجازه نداده است در روند امور جاری زندگی مردم و در عین حال اجرای مناسبت های سیاسی و اجتماعی کشور خلل و یا تاخیری ایجاد شود و در همین راستا انتخابات پیش رو نیز با بهره گیری از تجارب حاصله، در موعد اعلام شده برگزار می شود.رئیس جمهور انتخابات را جلوه ای از مشارکت سیاسی مردم و مردمسالاری دینی در جامعه دانست و تاکید کرد: در برگزاری انتخابات و روند مشارکت سیاسی مردم در امور کشورشان نباید خللی ایجاد شود تا به این ترتیب مردم بتوانند در موعد مقرر نماینده خودشان را برگزینند و روند برگزاری این انتخابات، می تواند تجربه ای برای برگزاری انتخابات بزرگتر در آینده باشد.