تصویر سوئیسی از ایران

گروه سیاسی/ «ایگناتسیو کاسیس»، وزیر خارجه سوئیس که در سفری سه روزه راهی ایران شده است، پیش از حضور در تهران و دیدار با مقام‌های بلند پایه کشورمان به اصفهان رفت. حضور این مقام بلندپایه در راستای بزرگداشت یکصدمین سالگرد رابطه دیپلماتیک ایران  و سوئیس و پیگیری اهداف اقتصادی و سیاسی دو کشور در چارچوب روابط دوجانبه صورت گرفته است.
این در حالی است که سوئیس در کنار کشورهای اروپایی طرف توافق هسته‌ای کوشیده با به جریان انداختن یک کانال مالی برای تبادل اقلام غذایی و دارویی به ایران، گامی برای کمک به حفظ برجام بردارد. به گفته مقام‌های ایرانی سفر «کاسیس»، فرصت خوبی را برای تقویت فعالیت این کانال و جست وجوی راهکارهای تحقق منافع اقتصادی ایران فراهم می‌‌کند.
وزیر خارجه سوئیس در جریان سفر خود به اصفهان ضمن بازدید از مراکز تاریخی این شهر در دیدار با استادان دانشگاه صنعتی اصفهان در محل هتل عباسی اصفهان  به گفت‌وگو و تبادل‌نظر برای گسترش تعاملات علمی، فرهنگی و فناوری پرداخت.
دانشگاه صنعتی اصفهان، مرکز هماهنگ‌کننده ارتباط علمی با کشور سوئیس است و پس از سفر وزیر علوم سوئیس به ایران در سال ۹۷، مقرر شد محققان ایرانی و سوئیسی طرح‌های مشترک ارائه کنند؛ همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان با دانشگاه‌های سوئیس در زمینه‌های مختلف در حال انجام است.


دیدار و گفت‌وگو با عباس رضایی استاندار اصفهان نیز از دیگر برنامه‌های سفر «کاسیس» در اصفهان بود.وی در دیدار با استاندار اصفهان با اشاره به نقش میانجیگرانه سوئیس بین ایران و امریکا تصریح کرد: تلاش سوئیس آن است که حداقل‌های گفت‌‌وگوی بین دو کشور برقرار شود.«کاسیس» در ادامه برنامه‌های خود در ایران روز گذشته با محمدباقر قالیباف ، رئیس مجلس شورای اسلامی در تهران دیدار کرد.

صفحات 2 و 6 را بخوانید