علی‌کریمی و جواد نکونام گزینه‌های نیمکت پرشورها

حامد جیرودی
خبرنگار
به‌نظر می‌رسد تراکتور پس‌از کسب عنوان قهرمانی جام حذفی، مسیر تازه‌ای را برای فصل آینده در پیش گرفته است. این تیم اگرچه با هدایت ساکت الهامی در لیگ برتر به مقام چهارم رسید و با شکست استقلال جام حذفی را هم بالای سر برد ولی این مربی در جریان بازی فینال و پس‌ از اخراج شدن از کنار نیمکت، داور را هل داد و شنیده می‌شود که کمیته انضباطی قرار است محرومیتی را برای الهامی در نظر بگیرد. رضا جاودانی، عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره اینکه شنیده می‌شود الهامی به‌دلیل حکم کمیته انضباطی از تیم تراکتور تبریز جدا می‌شود، گفته بود: «گزارش مربوط به اتفاقات فینال جام حذفی 16 شهریور به کمیته انضباطی آمد اما شاید خود الهامی بهتر می‌داند چه حرکاتی انجام داده است که طبق آن می‌گوید احتمال دارد برای وی حکم محرومیت صادر شود.» در این شرایط خبر رسید که مسئولان باشگاه تراکتور، روی نام علی دایی به جمع‌بندی نهایی رسیدند اما حضور او در جمع سرخپوشان تبریزی منتفی شد. به هر حال، شهریار در طول این چند سال به‌خاطر فعالیت‌های اقتصادی‌اش تنها به‌ کار در تهران تمایل داشته و در زمان هدایت صبای قم هم تیمش را در تهران تمرین می‌داد. در این شرایط، از تبریز خبر رسیده که تراکتوری‌ها باب مذاکره را با دو گزینه نام‌آشنای دیگر باز کرده‌اند که یکی از آنها جواد نکونام است و دیگری علی کریمی که مذاکره با آنها به‌صورت همزمان ادامه دارد.
نکونام بی‌خیال فولاد می‌شود؟


نکونام در شرایطی به گزینه تراکتور تبدیل شده که روز یکشنبه خبر تمدید قرارداد او با فولاد منتشر شد ولی این کاپیتان سابق تیم ملی غروب دوشنبه در مصاحبه‌ای که با فارس داشت، گفت:«از 3 لیست من که به تفکیک بازیکنان A، B، C است حتی یک بازیکن از لیست C هم جذب نکرده‌ایم. هواداران از من توقع پاسخگویی دارند. اگر شرایط مهیا نباشد، قطعاً کار برای ادامه همکاری من و فولاد سخت خواهد بود. چرا که در آسیا زنگ تفریح می‌شویم.» او به اینکه تراکتور خواهان جذب شماست و آیا ممکن است این مشکلات باعث جدایی‌تان شود، چنین پاسخی داد:«من فولاد را دوست دارم و با امضای قراردادم این را نشان دادم. خیلی‌‎ها به من گفتند پیشنهادات زیادی داشتی و اگر هم منتظر می‌ماندی، پیشنهادات بهتری می‌رسید ولی با قلبم تمدید کردم. وقتی این کار را کردم، توقعاتی هم دارم که امیدوارم برآورده شود.» با این حال نکته‌ای که مشخص است این است که نکو از اینکه 2 پنجره فولاد بسته است و بازیکنی هم جذب نشده نگران است و شاید همین موضوع باعث شود او به گزینه دیگر مانند تراکتور فکر کند. ضمن اینکه هم‌تیمی‌های سابق او مثل مسعود شجاعی و اشکان دژاگه هم در این تیم هستند و این کار را برای او راحت‌تر می‌کند.
کریمی؛ بازگشت به تیم دوران بازی
اما جادوگر داستان دیگری دارد. کریمی پس از اینکه در فینال جام حذفی فصل 92-91 با پرسپولیس مقابل سپاهان در ضربات پنالتی شکست خورد، در تصمیمی ناگهانی اعلام کرد که دیگر فوتبال بازی نمی‌کند. در این شرایط و پس از استعفای یحیی‌گل محمدی از سرمربیگری پرسپولیس، دایی به‌جای او روی نیمکت سرخ‌ها در لیگ سیزدهم نشست و با اینکه کریمی از تصمیم خود مبنی بر خداحافظی برگشته بود، دایی تمایلی به بازگشت او به پرسپولیس نشان نداد تا مرد شماره 8 به تراکتور برود. جادوگر در لیگ سیزدهم برای این تیم بازی کرد و با شاگردان تونی اولیویرا به قهرمانی جام حذفی فصل 93-92 هم دست یافت و با پیراهن این تیم از فوتبال خداحافظی کرد. جادوگر پس‌از قهرمانی اخیر تراکتور در جام حذفی هم، عکسی از لوگوی این باشگاه را در استوری اینستاگرام خود قرارداد و نوشت: «تبریک به تیم و هواداران تراکتور» این نشان می‌دهد که کریمی هنوز رابطه خوبی با سرخپوشان تبریزی دارد و آنها هم به‌همین علت به همکاری با او تمایل دارند. کریمی در هفته ششم لیگ هفدهم هدایت نفت تهران را بر عهده گرفت ولی پس از 3 بازی از این تیم جدا شد و از هفته هفدهم هم سرمربی سپیدرود شد و این تیم را در لیگ برتر نگه داشت. او در لیگ هجدهم هم به این تیم رشتی بازگشت و تا هفته نوزدهم مالک و سرمربی این تیم بود ولی بعد جدا شد و آن را به اداره کل ورزش و جوانان گیلان واگذار کرد. اما وضع تراکتور فرق می‌کند. این تیم هم وضعیت مالی مناسبی دارد و هم از بازیکنان خوبی بهره می‌برد که می‌تواند کریمی را متقاعد به رفتن به این تیم کند.
دایی چرا نرفت؟
طبق اخبار منتشر شده، دایی تا آستانه توافق با تراکتور هم پیش رفته بود اما همانطور که اشاره شد اولویت اصلی او کار در تهران است. ضمن اینکه به نظر می‌رسد تحولات احتمالی در پرسپولیس باعث شده تا دایی از رفتن به تبریز منصرف شود. گل محمدی با مسئولان پرسپولیس به مشکل خورده و گفته بعد از لیگ قهرمانان آسیا می‌رود. در این شرایط و اگر رفتن او قطعی شود، باز هم دایی به یکی از گزینه‌های اصلی پرسپولیس تبدیل می‌شود. مثل اتفاقی که در پایان لیگ دوازدهم افتاد و دایی جانشین یحیی شد و شاید این بار هم تاریخ دوباره تکرار شود.

بــــرش
زنوزی: از خانواده عراقچی عذرخواهی‌ می‌کنم

مالک باشگاه تراکتور در گفت‌وگوی تفصیلی  درباره اتفاقات اخیر این باشگاه صحبت کرد و به فدراسیون فوتبال درباره ماجرای رشید مظاهری هشدار داد. محمدرضا زنوزی به تسنیم گفت:«سومین، چهارمین تیم لیگ از لحاظ هزینه هستیم. بدهی‌های ما 2.5 میلیون یورو هم باشد، مشکلی نداریم و پرداخت می‌کنیم.» او همچنین معتقد است: «باید با سپاهان در فینال بازی می‌کردیم نه استقلال. اگر به عقب بازگردیم بازهم مخالف شروع دوباره لیگ هستم.» زنوزی همچنین گفته بود عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه با محمد رشید مظاهری تماس گرفته تا به پرسپولیس برود، اما این بازیکن به استقلال رفت.زنوری گفت:«عکسی از رشید مظاهری که با برادرزاده آقای عراقچی بود برای من فرستادند؛ من هم نمی‌دانم! از خانواده آقای عراقچی معذرت می‌خواهم، البته فدراسیون دقت کند اگر رأی مظاهری مشکل‌دار باشد، پرونده را به CAS می‌بریم.»‌