اضافه شدن یک‌سال به عمر سینما

فرشته طائرپور
تهیه‌کننده سینما
روز ملی سینما همیشه جایگاه ویژه‌ای برای سینماگران داشته است. تا قبل از امسال که سایه اپیدمی کرونا بر همه جا و همه کس نیفتاده بود، هرساله به این مناسبت جشن خانه سینما را داشتیم که با همیاری جمع کثیری از سینماگران و هنرمندان، در مقیاسی بسیار وسیع‌تر و به‌مراتب جذاب‌تر از همه جشن‌ها و جشنواره‌های دیگر برگزار می‌شد.
اکنون هم برای خود سینماگران-حتی اگر مراسمی برگزار نشود- از ارزش و اهمیت این مناسبت چیزی کاسته نمی‌شود؛ درست مانند روز تولد فرزند عزیزی است که به دلیلی امکان برگزاری جشنی برایش نداریم، اما این عذر، به معنای عدم شادی و شکر ما از وجود او و اضافه شدن یکسال بر عمرش نیست.


البته حتماً امسال نیز دست اندرکاران با ذوق سینمایی، تمهیدی هنرمندانه و هوشمندانه برای این امر خواهند اندیشید. که نتیجه آن را بزودی خواهیم دید.
هر ساله از چهره‌های سینمایی که در این عرصه تأثیرگذار بوده‌اند قدردانی می‌شود. به نظر من اگر قرار بود بزرگداشتی برای کسی در این روز برگزار شود، مناسب‌ترین چهره رئیس سازمان صداوسیما بود که با جدیت و تلاش همه جانبه به سینمای ایران فهماند که تا کجا می‌تواند در برابر آسیب‌ها و بی‌مهری‌های مداوم رسانه ملی اش، مقاومت و صبوری کند.