جوابیه حزب مؤتلفه اسلامی به چند گزارش

جوابیه حزب مؤتلفه اسلامی به چند گزارش شرق: در پی چاپ چند گزارش با محوریت آقای مصطفی میرسلیم، رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و نماینده تهران در مجلس، روابط‌عمومی این حزب جوابیه‌ای برای روزنامه ارسال کرده که متن کامل آن منتشر می‌‌شود:
مدیرمسئول محترم روزنامه «شرق»
سلام علیکم
احتراما، در چند شماره گذشته مطالبی درباره جناب آقای مهندس میرسلیم، رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز می‌باشند، در آن روزنامه درج شده است. بدیهی است هر نشریه‌ای در اظهار مواضع و نظرات خود آزاد است ولی تحریف واقعیت و بیان دروغ و مطالب غیرواقعی برخلاف تمام ضوابط رسانه‌ها است. این تحریف واقعیت و بیان مطالب کذب هم بیشتر به ضرر رسانه‌ای است که به جای اطلاع‌رسانی صحیح به مخاطبان خود، آنها را دچار ابهام و اطلاعات غلط می‌کند و البته مدتی طول نمی‌کشد که مخاطبان به مندرجات آن نشریه بی‌اعتماد می‌شوند و اعتبار خودش را از دست می‌دهد. در مقاله «نگاهی به شنای میرسلیم در دریای سیاست» در تاریخ 15/06/99 نحوه انتخاب جملات مهندس میرسلیم و تقطیع آنها نشانگر نوعی کینه‌ورزی نسبت به ایشان را جلوه می‌کند. دروغ اینکه نوشته‌اید: او و هم‌حزبی‌هایش در مؤتلفه شاکی‌اند که چرا کسی به آنها و تجارب‌شان وقعی نمی‌نهد؛ نه مردم نه خود اصولگرایان. این در حالی است که مؤتلفه در صحنه سیاست کشور جایگاه خود را دارد و مورد احترام عامه سیاسیون است و شاکی هم نیست، زیرا جایگاه مؤتلفه در بین مردم در سراسر کشور مشخص و معلوم است؛ همان‌طور که نوشته‌اید مهندس میرسلیم در انتخابات اخیر مجلس، بعد از آقای قالیباف بیشترین رأی را آورد و نفر دوم تهران شد. دروغ دیگر اینکه او قهر کرد و از نامزدی ریاست کمیسیون اصل 90 کنار رفت. درحالی‌که قهری در کار نبوده است. شایان ذکر است مهندس میرسلیم در 33‌سالگی از طرف حزب جمهوری اسلامی و با رأی بالای حزب به رئیس‌جمهور وقت (بنی‌صدر) برای نخست‌وزیری معرفی شد، ولی در رأی‌گیری استمزاجی در مجلس، گروه‌های چپ‌گرا و لیبرال به او رأی ندادند (نامزد بنی‌صدر برای نخست‌وزیری سلامتیان بود). به دروغ نوشته‌اید او 40 سال است که فکر می‌کند یک ریاست‌جمهوری طلب دارد، اما بخت هیچ‌وقت با او یار نبوده است. و دروغ دیگر اینکه: در حزب مدعی هستند که برای قدرت وارد سیاست نشده‌اند. این یک ادعا نیست. یک واقعیت است که جزوات آموزشی و نیز سوابق حزب این موضوع را اثبات کرده که مؤتلفه حزبی است که درپی تکلیف شرعی و وظایف خود در قبال خداوند، ائمه‌ اطهار، ولی‌فقیه، شهدا و ملت است. و سایر دروغ‌هایی که در این مقاله علیه یک شخصیت سیاسی مطرح شده و معلوم نیست روزنامه «شرق» به چه دلیل با او خصومت می‌کند. متأسفانه دوباره روزنامه «شرق» در تاریخ 17/06/99 در مطلبی با عنوان «ناهنجاری‌های مجلس به روایت میرسلیم» مطالب مهندس میرسلیم را وارونه تحلیل کرده است. از آقای میرسلیم در این مطلب «شرق» این‌طور نقل شده که:


«آنچه از 10 دوره قبلی به ما رسیده حاوی برخی ناهنجاری‌ها است». این تیتر با محتوای مطلب مغایرت دارد و کسی که مطلب را می‌خواند، این مغایرت را در امتداد دشمنی می‌بیند، نه اینکه اطلاع‌رسانی و تحلیل صحیح شخصیت‌ها بداند. روزنامه «شرق» در صفحه اول همین تاریخ (17/06/99) مقاله‌ای از آقای عباس آخوندی منتشر کرده و در آن میرسلیم را به لغزش دست‌کم دو بار در سیاست متهم کرده است؛ یکی در انتخابات 96 و دیگری در 98 و بعد باز هم تخریب. و بالاخره روزنامه «شرق» در 18/06/99 درباره (به اعتقاد «شرق») دعوای میرسلیم و قالیباف نوشته: به نظر می‌رسد او در مجلس تنهاست و... و سپس به تحلیل وارونه نظرات حجت‌الاسلام‌والمسلمین غضنفرآبادی پرداخته است.
مدیرمسئول محترم
این حجم از تهاجم، تخریب و مطالب خلاف واقع در چند روز پیاپی در یک روزنامه موجب تأسف است و علت افول اصلاح‌طلبان در این سال‌ها همین روش غلط است. شما اگر مخالفت سیاسی با کسی دارید بهتر است با منطق و استدلال و متانت و در جهت اظهار حقایق و تذکر قدم بردارید. روابط‌عمومی حزب مؤتلفه اسلامی در راستای تصحیح این مسیر غلط تذکر می‌دهد وگرنه نیازی به پاسخ نمی‌یابد و می‌داند که عامه مردم بسیار آگاه‌تر از آن هستند که این نوشته‌ها در آنها تأثیر منفی علیه شخصیت‌هایی بگذارد که عمر خویش را در خدمت به مردم با سلامت و پاکی و در خط مستقیم انقلاب اسلامی و به دور از تفکرات چپ‌زده و غرب‌زده گذرانده و اکنون به مجلس رفته است تا در جهت تصحیح روش‌های غلط و جلوگیری از فساد و اصلاح امور کشور، در خدمت به ملت ادای وظیفه نماید. امید است که آن روزنامه ضمن انتشار این نوشته، اشتباهات خود را جبران نماید.