دیدار رئیس‌جمهوری با سفیران جدید هشت کشور در تهران موانع اداری، قضائی و سیاسی سر راه تولید و سرمایه‌گذاری باید برطرف شود

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه برای حل مشکلات تجار و سرمایه‏‌گذاران از جمله پرداخت به‏ موقع ارز به آنان، تصمیمات خوبی اتخاذ شده است، تاکید کرد: باید همه موانع اداری، قضائی و سیاسی از سر راه تولید و سرمایه‏‌گذاری برداشته شده و با اصلاح رویه‌ها و قوانین راه‌های تسهیل سرمایه‌گذاری فراهم شود.
حسن روحانی روز سه‌شنبه در یکصد و شصت و نهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، اظهار کرد: تمام مقرراتی که مانع ایجاد می‏کند، باید اصلاح شوند تا سرمایه‏گذاران به‏راحتی و در کمترین زمان ممکن موفق به انجام امور مربوط به سرمایه‏‌گذاری خود شوند. رئیس‌جمهوری در این جلسه درپی بررسی پیامدهای تاخیر در تامین ارز سرمایه‌گذاران خارجی، برداشتن موانع غیرضرور و دست و پاگیر برای سرمایه‏‌گذاران خارجی را از جمله تلاش‌های دولت برشمرد و تصریح کرد: با توجه به اهمیت بالای امنیت سرمایه‏‌گذاری، دولت برای رفع موانع حقوقی و قانونی امنیت سرمایه‏‌گذاری، به همراهی سایر دستگاه‏های ذی‌ربط از جمله مجلس شورای اسلامی نیازمند است.
روحانی استقبال از مشارکت سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور را ضروری خواند و گفت: در شرایط فعلی که تحریم‌کنندگان از هرگونه فشاری فروگذار نیستند، علاقه هموطنان خارج از کشور به سرمایه‌گذاری در ایران، فرصت مغتنمی است که باید از آن حمایت کرد و شرایط لازم را برای اعتمادسازی و تامین امنیت سرمایه‌گذاری فراهم کرد. رئیس‌جمهوری حس امنیت سرمایه و فراهم کردن زیرساخت‏های لازم برای سرمایه‏‌گذاری و ورود و خروج پول را از جمله مهمترین بخش‌های این اعتمادسازی برشمرد و اظهار کرد: باید با وضع قوانین و مقررات لازم این حس را برای افراد به وجود آورد تا با اطمینان سرمایه‏شان را وارد اقتصاد کشور کنند و مطمئن باشند که خطری آن را تهدید نمی‏کند و تضمین کافی برای استفاده از اصل و سود سرمایه وجود دارد.
رئیس‌جمهوری دیروز همچنین در دیدارهای جداگانه‌ای، استوارنامه «یسپر وار» سفیر جدید دانمارک، «سیگو الدتومین هائوگر» سفیر جدید نروژ، «هانس اودو موتسیل» سفیر جدید آلمان، «نصیر عبدالمحسن عبدالله» سفیر جدید عراق، «یوزف ریختار» سفیر جدید جمهوری چک، «ابراهیم بن احمد بن محمد المعینی» سفیر جدید عمان، «لوئیس فیلیپه فرناندس دلاپینا» سفیر جدید اسپانیا و «کارلوس انتونیو داکوستا نهوش» سفیر جدید پرتغال در تهران را تحویل گرفت. حمایت از برجام، مقابله با تحریم‌های آمریکا، همکاری‌های دوجانبه به ویژه در شرایط کرونا،


دیروز همچنین سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مکزیک و قطر روز سه‌شنبه و پیش از عزیمت به کشورهای محل ماموریت خود با رئیس‌جمهوری دیدار و گفت‌وگو کردند. روحانی در این دیدار با آرزوی موفقیت برای سفرای جدید کشورمان، از آنان خواست با معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران به سرمایه‌گذاران و بخش‌های خصوصی و دولتی، برای توسعه، تقویت و تحکیم روابط و مناسبات کشورمان تلاش کنند. رئیس‌جمهوری همچنین بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و نقش سفرای جمهوری اسلامی ایران در تقویت فعالیت بخش خصوصی و تجار کشورمان با سایر کشورها و نیز گسترش همکاری‌های علمی و فناورانه تاکید کرد.
«علیرضا قزیلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و «حمیدرضا دهقانی پوده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر، نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت روابط ایران با کشورهای محل ماموریت خود در زمینه های مختلف، بر تلاش و جدیت در راستای توسعه مناسبات اقتصادی و همکاری‌های همه جانبه ایران با دیگر کشورها تاکید کردند.
سایر اخبار این روزنامه
نقد محمدرضا عارف به طیف چپ اصلاح‌طلبان و اعتدالیون سکوت عارف شکست! جلال خوش‌چهره قره‌باغ؛ جنگ بی‌پایان کدام کشورها از جنگ مرزی میان ارمنستان و آذربایجان نگران هستند؟ واکنش‌های جهانی به دنبال تشدید تنش‌ها در قره‌باغ اصناف کاملاً به حال خود رها شده‌اند به بهانه قرار گرفتن نهادهای رسانه‌ای در میان کاندیداهای نوبل صلح بررسی شد ستایش حقیقت در زمانه اخبار جعلی شبکه توزیع ناکارآمد عامل نابسامانی‌هاست؟ رانت دولت در جیب دلالان گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت صنعت، معدن و تجارت از مجلس رای اعتماد گرفت رزم حسینی در میدان رزم صمت دیدار رئیس‌جمهوری با سفیران جدید هشت کشور در تهران موانع اداری، قضائی و سیاسی سر راه تولید و سرمایه‌گذاری باید برطرف شود نگاهی به تاریخ حکومت خاندان الصباح امیر کویت درگذشت نگاهی به تاریخ حکومت خاندان الصباح امیر کویت درگذشت سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد پرونده روح‌ الله زم ویژه است نقد محمدرضا عارف به طیف چپ اصلاح‌طلبان و اعتدالیون سکوت عارف شکست!