دولت به حجم آسیب‌های اقتصادی شیوع کووید19 در ایران اذعان کرد بیکاری یک‌ونیم میلیون نفر در شوک نخست کرونا

سخنگوی دولت گفت: در شوک نخست کرونا، یک میلیون و ۳۰۰ هزار شغل در معرض تهدید قرار گرفت و در پی آن یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از کار بیکار شدند.
علی ربیعی طی سخنانی در سفر به شهرستان تنکابن، با بیان اینکه «در جنگ اقتصادیِ دشمن، دولت از عزت و هویت ایران دفاع می‌کند»، اظهار کرد: دشمنان تلاش دارند با توطئه‌های گوناگون روحیه تلاش و امیدواری را در جامعه کاهش دهند، اما برای کاستن از مشکلات باید نسبت به آینده امیدوار بود و با تلاش زیاد در جهت رفع کمبودها و کاستی‌ها گام برداشت. سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه «ما در این سال‌ها تلاش‌های زیادی انجام داده‌ایم و پروژه‌های زیادی را به بهره‌برداری رسانده‌ایم»، گفت: بزرگترین رنج جامعه امروز ایران، پولدار شدن بدون زحمتِ برخی افراد است که بدون آن که نانی سر سفره مردم بگذارند برای خود ثروت‌اندوزی کرده‌اند. ربیعی یادآور شد: باید از کارآفرینانی که در این شرایط سخت فعال هستند و در برابر مشکلات ایستادگی می‌کنند، بیش از پیش قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه «دولت ۲۱ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پیش‌بینی کرد»، گفت: در شوک نخست کرونا، دست‌کم یک میلیون و ۶۰۰ هزار شغل دچار آسیب شد و یک میلیون و ۳۰۰ هزار شغل در معرض تهدید قرار گرفت و در پی آن یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هم از کار بیکار شدند. سخنگوی دولت در پایان اظهار کرد: هم‌اکنون دست‌کم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفته‌اند و به محض تغییر وضعیت کرونا از حالت قرمز به عادی و گشایش‌های اقتصادی، این تعداد نیرو آمادگی دارند به محل کارشان بازگردند.
سایر اخبار این روزنامه
سیدحسن خمینی در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس: برای عبور از بحران‌ها راهی جز همراهی مردم نیست محمدعلی وکیلی آیا شرایط کنونی کشور راه حل دارد یا خیر؟ دولت به حجم آسیب‌های اقتصادی شیوع کووید19 در ایران اذعان کرد بیکاری یک‌ونیم میلیون نفر در شوک نخست کرونا چرا خودروسازان علی‌رغم افزایش چندباره قیمت‌ها باز هم می‌نالند؟ تله زیان انباشته برای تصاحب خودروسازی‌ها درپی آتش‌سوزی در بازارچه ساحلی دیلم، ۲۰۰ واحد صنفی طعمه حریق شد تکرار قصّه تلخ پلاسکو در بندر دیلم انواع ویروس‌های تنفسی چه زمانی و چگونه شایع می‌شوند؟ تفاوت‌های آنفلوانزا و کرونا و چند توصیه‌ برای فصل پاییز الگوبرداری نویسندگان از نویسندگان پیش از خود چه تاثیری بر روند داستان‌نویسی دارد؟ رئیس‌جمهوری از آمادگی ایران برای همکاری با چین در تولید واکسن کرونا خبر داد تشدید کنترل‌ها در تهران و وضع جریمه در سه سطح برای عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی محمدرضا عارف: همه ارکان حاکمیت باید خود را ملزم به رعایت حقوق شهروندی بدانند انتقاد ترکیه از بیانیه مشترک آمریکا، روسیه و فرانسه درباره قره‌باغ دونالد و ملانیا ترامپ کووید19 گرفتند، اداره آمریکا به مایک پنس واگذار شد سیاسی‌ترین کرونای جهان در کاخ سفید!